Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

Thuis en voorbereiding

Hallo,

Hier mijn eerste bericht over de voorgenomen fietsreis van Maassluis naar Santiago de Compostella.

Het idee is geboren in het voorjaar van 2016 ik zelf denk dat het onstaat doordat er meer vrije tijd aan zit te komen door mijn aankomende pensionering.

In eerste instantie stopte ik het weg omdat dit niet iets voor mij zou zijn, dit is iets wat andere doen maar het bleef toch terug komen en hebt hetbespreekbaar gemaakt bij mijn echtgenote Marian.Haar reactie waspositief en zei "dan ga ik met je mee" maar dat behoort niet tot de mogelijkheid vanwegen haar conditie.

Dan ga je verder praten en denken over de voorbereiding er moet een andere fiets komen want de fiets die er is is niet geschikt om de reis te doen. Eerst naar een fietsbeurs geweest en flink rond geneusd en informatie vergaren, daarna een fietsen winkel bezocht waar ze het merk verkopen waar mijn oog op gevallen was. Hier werd heel veel tijd genomen voor een goed en vakkundige uitleg over de diverse type fietsen dit gaf me een heel goed gevoel. Na dit gesprek is er een afspraak gemaakt om de juiste maten op te nemen doormiddel van video. Na deze sessie werd me aangeboden om een paar keer een demofiets te komen halen die dan op de juiste maten ingesteld wordt voor mijn lichaam en daar mee kilometers te gaan maken of deze fiets werkelijk geschikt is voor mij.

In November heb de eerste demofiets voor een weekend opgehaald en heb mijn eerste ervaring op deze fiets kunnen maken, die ervaring was bijzonder goed te noemen. De week tussen Kerst en Oud en Nieuw was ik vrij en heb ook hierin een demofiets gehad en ben ik 3 dagen aan het fietsen geweest beetje koud door mist en lage temperatuur maar desondanks een heel goed gevoel kunnen krijgen wat deze fiets is en doet. Vrijdag 30 December heb ik de demofiets weer terug gebrachten een fiets gekocht.

Dit is een van de eerste grote voorbereidingen die genomen moest worden en nu kilometers maken en verder met alles wat er nog gaat en moet komen.

Jacob Willem.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!