Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

Mooie dag 73 km

Zoals alle dagen ben ik als maar bezig met de voorgenomen reis en probeer ik ieder dag een stuk te fietsen als training, ik heb in de fiets tassen het gewicht zitten wat ik denk te hebben als de reis echt gaat beginnen.

Het weer is vandaag schitterend 24 gr niet teveel wind.

Vandaag had ik het plan opgevat om naar de 2 kerken in onze omgeving te gaan met de naam Jacobus de Meerdere deze zijn beide met Santiago de Compostella verbonden, de eerste die ik wilde bezoeken was in Schiedam-Kethel en de 2e in de parkstraat in Den Haag.

Aangekomen in Schiedam was de kerk gesloten maar er hing wel informatie op een publicatie bord hierop word vermeld dat er 's morgens tussen 09.30 en 11.30 uur een gastheer of gastvrouw aanwezig is, dit betekend dat ik nog een keer terug wil gaan om te kijken of ik hier een stempel in mijn Credencial kan krijgen.

Hierna verder naar Den Haag daar aangekomen waren de hekken al dicht alleen de kerkdeur stond nog op een kier, even proberen of het hek op slot is en dat was niet zo dus snel fiets neer gezet op slot en toen naar binnen.

Bij binnenkomst kwam er direct een man naar mijn toe met de melden dat zij gingen sluiten toch maar even gevraagd of hij niet nog een stempel kon geven, na een beetje denken of hij wel of niet mijn vraag positief kon beantwoorden zij hij dat hij het wel even ging proberen.

Zo had ik nog even de tijd om in de kerk rond te kijken en wat foto's te nemen van Jacobus de Meerdere met de pelgrims schelp op zijn borst, na ongeveer 5 minuten was de man weer terug met een mooie stempel in mijn Credencial.

Met een tevreden gevoel door Den Haag - Kijkduin - Hoek van Holland en langs de waterweg weer terug naar huis met 73 kilometer op de teller, een heerlijk rondje en weer een mooie training.


Reacties

Reacties

Cees Ponse

Je heb wel goed getroffen met het weer kon niet beter.Kan je de opening- tijden niet op het internet vinden van de kerk in Schiedam.??

Joop

Top Jacob Willem. Doorzettingsvermogen daar mankeert niets aan . Klasse. Succes

Lida

Leuk dat ik je verhaal nu kan lezen! En het was zeker een mooie dag om te fietsen!

Nelly

Wat leuk dat je al begonnen bent met je blog. Dank dat je mij dit hebt laten weten. Het was inderdaad een geweldig mooie dag om buiten te zijn. Ik ga je op de voet volgen Jacob Willem.

Johan

Het was een uitzonderlijke dag voor een fietstocht

Henk Z

Goed bezig jongen, het gaat steeds meer kriebelen zeker? Nu de datum zo dicht bij komt. Je hebt in ieder geval genoeg training.

Corrie Verwaal

Super dat ik je kan volgen via je blog , zo fijn dat ik mee mag genieten van hetgeen je doet en nog ga doen , respect voor jou Jacob Willem !

Carin Oosterman

Mooie tocht

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!