Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

Maassluis - Burgh Haamstede - Maassluis 138 Km

Om te beproeven of alle nodige zaken aanwezig zijn heb ik besloten om ook een tochtje van 2 dagen te maken en dan een nacht te kamperen.

Zaterdag middag vetrokken om 15.00 uur met bestemming Burgh Haamstede, Via de veerpont Maassluis - Rozenburg - Vierpolders - Nieuwenhoorn - Haringvlietsluizen - Goederede - Ouddorp - Brouwersdam - Renesse naar Burgh Haamstede.

Thuis nog een mini camping geregeld dus moest niet zoeken voor een plaatsje, na het opzetten van de tent wat bijzonder vlot ging een douche genomen en daarna mosselen eten in het dorp.

Na nog een uurtje gelezen te hebben vielen de ogen dicht dus tijd om te slapen om dan vanmorgen om 07.30 uur weer op te staan.

De tent was behoorlijk vochtig van de ochtend dauw dus rustig aan om de tijd te nemen zodat hij nog kon drogen. Na het ontbijten en mijn toilet gemaakt te hebben zag het er niet goed uit wat betreft het drogen van de tent dus toch maar inpakken.

Nadat om 10.30 uur alles weer in de tassen zat weer vertrokken met de planning om vandaag de route LF1 te volgen deze loopt van Sluis Zeeuws Vlaanderen naar Den Helder en passeert ook Burgh Haamstede. Wanneer ik op de route was kon de reis naar huis aanvangen.

Na een half uur gefietst te hebben kwam ik een bord tegen met de aanduiding 10% stijging, dit was een leuke test voor later maar boven aangekomen stond er weer een bord fietsers afstappen daling 25%, dit heb ik dus niet gedaan dit was een mooie test voor de remmen en die functioneerde naar behoren. Beneden aangekomen even een foto van het bord gemaakt en omgekeerd om deze uitdaging aan te gaan of ik met volle bepakking boven kon komen en dit lukte daarna nog 2x deze beproeving gedaan. Het idee dat dit mogelijk is deed mij wel goed.

De route loopt hoofdzakelijk door het duinen gebied naar Renesse - Brouwersdam - Goedereede - Haringvlietsluizen, na het passeren van de sluizen heb ik een pauze gemaakt en daar gelijk de tent weer opgezet ook de slaapzak en het luchtbed even op gras gelegd zodat alles toch nog droog mee naar huis kon, vervolgens via Rockanje - Oostvoorne naar de Maasvlakte om dan daar de Fast Ferry te nemen naar Hoek van Holland. Aangekomen op de maasvlakte heb ik besloten om via de Brielsemaas naar Rozenburg te fietsen om dan de veerpont naar Maassluis te nemen omdat ik anders 1 uur moest wachten om de oversteek naar Hoek van Holland te kunnen maken.

Het was weer een mooie en nuttige rit alle zaken die ik nog mist of te veel zijn genoteerd en kan ik daarmee de verandering in bepakking aanpassen.