Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

1e reisdag

Zo de kop is eraf na een toch bewogen uurtje vanmorgen thuis waar ik een schatting maak dat er wel een 50 mensenaanwezig waren - kinderen/ kleinkinderen familie vrienden koorleden een lid van de fotoclub en buren. Er stond een ketel met koffie en water voor thee en Marian had voor een ieder een cakeje in de vorm van een Jacobs schelp geregeld.

Na verwelkomen en een praatje hier en een praatje daar was er natuurlijk ook nog een officieel gedeelte. Marian had geregeld dat Til en Céline hun accordeon mee gebracht hebben want er moest natuurlijk gezongen worden met de koorleden, 3 liedjes werden gezongen het laatste was het lied wat Rietveld en Rietveld gecomponeerd hebben op de wijs van falderie faldera dit lied hebben ze maandag op de repetitie ook voor mij gezongen maar het is een geweldig lied.

Daarna had Marian nog meer zij deed een speeche dat zij 16 jaar geleden ook een reis gemaakt heeft maar dan wel in de spirituele sfeer en waar de eindscriptie over de Jacobs schelp ging, deze scriptie met de schelp was dan ook boven mijn route gehangen.

Zij wilden mij ook nog geluk mee geven in de vorm van de heilige cristoffel en een reis buda met knapzak wat er voorstaat dat ik op deze reis niet zonder eten en drinken komt en een derde gedenk teken wat opgespeld moet worden.

Wat ik niet wil onthouden in deze blog is de super service van opticien Swemmer deze mensen zijn bereid tot ongeveer alles om een tevreden klant te hebben, zij hebben namelijk al van oktober tot vrijdag 3 x nieuwe glazen in mijn bril gezet omdat het telkens niet goed was, op hun aanraden ben ik terug geweest bij de oogarts en dat was vrijdagmorgen. Na het bezoek aan de oogarts terug naar de opticien en die heeft gezorgd dat ik vanmorgen om 09.30 uur een nieuwe bril had thuis aangeleverd met de juiste glazen. En ik ben er blij mee want het probleem is getackeld.

Vanmorgen 10.10 uur vertrokken onder geklap en gejuich. Marian - Lida en tante Corrie zijn een stuk mee gefietst Lida en tante Corrie tot kort voor Vlaardingen en Marian is mee geweest naar Frankenland, alwaar ik nog een stempel heb gehaald. Van frankenland zijn we naar de Benelux tunnel gefietst en daar hebben we afscheid genomen.

Dan denk je nu ben ik alleen maar aan het einde van de tunnel was er weer licht maar ook Gerrit en Helma Don stonden daar om toch nog de laatste foto,s te maken.

Van de Benelux onderweg naar Dordrecht waar ik in de grote kerk ook een stempel ben wezen halen. Overal waar je komt voor een stempel heb je hele gesprekken. Van Dordrecht over de Moerdijk naar Breda ook daar in grote kerk een stempel gescoord. In de kerk kwamen er 2 dames naar me toe om te vragen of ik onderweg was naar Santiago want 1 van die dames gaat hem volgend jaar lopen dat zijn mooie contacten. Buiten komend stonden een man en een vrouw bij m,n fiets te kijken en de man wist te vertellen dat hij vorig jaar in Santiago aangekomen was het is geweldig vertelde hij.

Vanmiddag 16.50 uur aangekomen op mijn B&B met 105 km op de teller. Nu lekker eten en dan maar eens even rusten.

Tot morgen

Reacties

Reacties

Anke Quak

Een hele goede reis,wat een leuke start,veel succes

Cees Ponse

Het was een geweldig gebeuren dat je te wachten stond, heel veel mensen die je kwamen uit zwaaien heel leuk. Ik ga je volgen in de loop van je reis schrijf heel veel verhalen dan kunnen we volgen.

Groetjes

Cees en Nelie

Jacob Willem Huysman

Ja dit is iets heel anders dan een ritje Italië met de vrachtauto, maar heb nu ook wel meer tijd als toen. Marian is van af het eeste uur dat ik dit tespraken bracht enthousiast geweest dus dat geeft mij ook wel een goed gevoel

Sjaak

Geweldig om te lezen hoe je vertrek is verlopen en je weet hoe graag ik erbij had willen zijn maar ik blijf je volgen op deze blog dus geen dag overslaan hoor als je dit lees zal het wel zondag zijn want je zal al wel in je mandje liggen morgen een goede rit maar Mechelen met mooi weer en de wind in de rug gr Ans en Sjaak

Joop

Het was een prachtige ceremonie. Goede reis vriend.

Gerrit

Jacob Willem, heel veel plezier, succes en een voorspoedige reis.

Gerla

Was een prachtige eerste dag.!
Ben nu al trots op je! Succes morgen!

Corrie Verwaal

Fantastisch om te lezen over deze 1e dag , enorm veel succes Jacob willem , pas goed op jezelf !

Trudy Ooms

Een heel goede reis toegewenst. Veel succes.

Marian

Het was zo fijn om je zo op reis te laten gaan, met al die mensen. Dat neem je toch mee op je pad, de warmte, hartelijkheid en liefde om je heen. Het was fijn het laatste stukje samen te fietsen en samen gedag te zeggen, het moest zo zijn. Het stukje terug heb ik heel anders ervaren.
Ik wens je een prachtige ervaring elke dag opnieuw.

Carin Oosterman

Mooi begin van je reis heel veel succes

Marjo

Wat een mooie start! En ook je eerste dag al zoveel gedaan! Heel veel plezier, we gaan je volgen ;)

Marianne Koolschijn

Hoi Jacob Willem
Wat leuk,om je op deze manier te volgen.
Geniet van alles!
Groet.
Marianne Koolschijn.

Conny

Lieve Jacob Willem.
Ik wil je een fantastische reis toewensen. Een reis die je maakt in de buitenwereld. Maar misschien dat de reis die je maakt in je binnenwereld nog wel veel mooier zal worden. Ik wens je veel geluk op je reis bij het thuiskomen bij jezelf.

Liefs Conny

Tineke en Pig

Wat een warm en emotioneel vertrek voor een mooie reis, dit kan je misschien gebruiken in een moeilijk uurtje, geniet van elk moment en veel succes

Mart mostert

jacop ik wensje een goede reis, ik ben er een paar jaar geleden met mijn busje geweest, grandioos gr mart

piet en ria rietveld

je vertrek was geweldig en je eerste dag heb je erop zitten.wat een emoties.wij wensen je een veilige en goede reis, en geniet er zoveel mogelijk van.wij vinden het leuk om je zo te volgen groeten piet en ria rietveld

Martin

Jacob Willem, eindelijk op weg een grote uitdaging, ik wens jou heel veel fijne en veilige kilometers

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!