Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

2e reisdag

Na een goeie nachtrust vanmorgen om 07.00 uur weer op en daarna een voortreffelijk ontbijt genuttigd. Bij Deze B&B was vorig jaar ook al een keer geweest en die was erg goed bevallen. De rit naar Galder was mooi hij ging een groot gedeelte langs de rivier de mark. Ik wilde uiterlijk om 08.30 uur op de fiets zitten om dan om 09.15 uur in de Jacobs kapel in Galder te kunnen zijn alwaar ik een stempel in het credencial heb gekregen.Na deze handeling heb ik ook de mis meegemaakt, na de dienst door de priester en verschillende gemeente leden een goeie reis gewenst.

Daarna weer op pad met schitterend weer heel anders dan gisteren, al snel kwam ik een grens paal tegen Nl/BE in een schitterende natuur in de plaats Rijkevorsel kwam ik op een kruispunt de eerste pelgrims aanduiding tegen. Onderweg een kop koffie gedronken met natuurlijk appeltaart bij een oude molen.

Onderweg nog een keer gestopt om de lunch te nuttigen heerlijk even een kopje soep en een kop koffie (zelf gemaakt op de camping gas brander).

Daarna onderweg naar Lier daar is ook een Jacobs kerk en natuurlijk een stempel in het credencial, de dame vertelde dat er al heel veel pelgrims lopend en op de fiets voorbij gekomen zijn in de maand mei.

Vanmiddag om 17.00 uur aangekomen in Mechelen waar ik eerst een biertje genuttigd hebt op de grote markt alwaar het gezellig druk is.

Om 18.00 uur mij gemeld bij de B&B keurige kamer en vriendelijke mensen nu heerlijk buiten om het terras om het dinner te nuttige.

Dag 2 was een heerlijke dag hij was al een heel stuk relaxter dan gisteren voldoende tijd genomen om wat te zien en er zit al wat meer structuur in. Totaal aantal kilometers waren er toch weer 102 km.

Groetjes tot morgen

Cees

Je heb het wel getroffen met het weer en je heb je verhaal weer goed verwoord suc6 ik blijf je volgen super

Wil

Fijn, dat je zo'n mooie fietstocht hebt gehad, de mis mee kon maken en onderweg je rustpunten kon nemen. Ik heb vanmorgen ook een fietstocht gemaakt, in onze bekende omgeving, langs de Waterweg, over de Haak en langs en door het Staelduinsebos, terug naar M'sluis. Het ga je goed, morgen weer een nieuwe dag, goeie reis! Groeten, Wil.

Rita van den Boom

Je hebt het zeker getroffen met het weer,gisteren was het maar een koude dag.Leuk zo iedere dag een berichtje.Veel fietsplezier.

Ria

Leuk te horen dat je een super dag gehad hebt!
Morgen weer zo.n dag heel veel succes .?

Nelly de Voogd

Heerlijk om je zo te kunnen volgen Jacob Willem. Fijn dat je een beetje in je ritme komt en ook kan gaan genieten van de mooie dingen om je heen, een kunst apart denk ik. Voor morgen wens ik je minstens net zo'n mooie dag als vandaag. Een lieve groet uit Calpe.

Gerrit

Klasse Jacob Willem, zelfs een goed en heerlijk diner gehad. Ook heel belangrijk én lekker. Nu genieten en voor straks slaap lekker. Morgen ☝️; een goede volgende reis ?.

Riny

Wat is het toch leuk Jacob Willem om jouw reis op deze manier mee te beleven. Nu even lekker ontspannen en morgen gezond weer op. Ook voor morgen een fijne fietsdag!!

Marianne

Bedankt voor je verhaal.
Morgen weer een fijne dag!

Gerla

Top.. wat een mooie dag en wat een prachtig weer.
Fijn dat het een goede dag was met wat minder spanning.
Na zo,n emotionele 1e dag.
Na zo,n mooi afscheid van iedereen....
Dan gaat er veel door je heen....
Wens jou morgen weer een prachtige dag !?

Piet

Mooi man leuk om je verhalen te lezen de kop is er af en goede nachtrust en morgen gezond weer op

teun en hennie

hoi jacob willem
ontzettend leuk om je verhalen te lezen ...
we blijven je volgen .
het gaat je goed .
blijf lekker genieten onderweg
en toi toi ....

Maria vd Helm

Wat leuk om het allemaal te lezen, de eerste dagen zijn wel mooi gestart, het weer is super. Ik wens je veel succes en vele goede kilometers met deze bijzondere tocht.

Martha

Wat leuk om je zo te volgen Jacob Willem en te lezen dat je er zo van geniet .
het is toch een hele onderneming .een goede reis verder ook namens Frits we blijven je volgen hoor.

Joop

Schitterend en boeiend je verhaal. Je doet het toch maar Jacob Willem. Ik geniet ervav. Goede en een veilge reis. Joop

Pig en Tineke

Wat alweer na z’n 1e dag een mooie ervaring, gelukkig mooi weer om te fietsen succes vandaag.?‍♂️

Henk

Geweldige dag Jacob, ik hoop echt dat deze dag een blauwdruk is voor alle dagen van je avontuur. Jou te kennen ga je daar ook alles aan doen. Op naar de volgende dag. ??

piet en ria rietveld

super gaaf om je zo te kunnen volgen.wij wensen je nog veel plezier en veilige kilometers verder. toppie hoor.

Henny van Esch

fijn voor je Jacob dat het goed begonnen is.heel veel succes.

Elma

Zo reizen we gezellig mee met jou, door je verhalen.
Geniet er maar van. Het is een unieke ervaring.