Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

4e reisdag

Vanmorgen om 09.10 uur vertrokken bij een geweldige vrienden op de fiets adres hier heb ik gedoucht gegeten geslapen ontbeten en heelveel leuke gesprekken gehad echt een aanrader.

Dit was ook de laatste slaapplaats wat ik vooraf besproken had dus nu gaan we kijken waar we terecht komen het plan is om de tent op te zetten.

Eerst in lessines nog een stempel zien te bemachtigen en dat lukte waar een hele vriendelijke vrouw het stempel zetten en mij wel 3 x een goede pelgrim tocht wenste.

Vandaag zou ook mijn eerste dag met klimmen zijn en dat klopt ook wel maar ik banen heel tevreden hoe me dat afgaat geen pijn of moeite en als je boven ben krijg je vanzelf een cadeautje naar beneden hierdoor blijft m,n gemiddelde snelheid gelijk aan de voorgaande dagen.

De man van de B&B had gezegd de eerste 5 km fiets je nog langs de rivier en dan begint het klimmen over een lengte van 40km en dat klopte exact. Van middag om 12.00 uur aangekomen in tournai /Doornik in het Hollands, hier heb ik bij de tourist informatie een stempel gehaald en een beetje rond gekeken en wat gegeten.

Na een beetje omzwerving in de stad op weg naar de grens van Frankrijk na een uurtje was ik dan ook aan de grens en daar zat een douane ambtenaar op me te wachten hij was blij dat ik er was.

Na ongeveer 3 km was er een camping maar het was me nog te vroeg 15.00 uur dus op een risicootje verder of ik nog een camping kon vinden rond 17.00 uur maar dat lukte goed en sta ik daar. Toen ik aankwam begonnen het al donker te worden en rommelde het in de lucht dus onweer, op het veldje waar ik mocht staan was ook een luifel en goeie raad is duur daar de tent onder gezet zodat ik naast de tent ook droog kon zitten. Na een half uur begon het te regen en onweer en steeds harde ongelijk veel water viel er naar bened en en uiteindelijk ook hagel maar ik stond goed en nu 20.00 uur is het weer droog en kan ik de zon onder zien gaan.

Mijn derde stempel van de dag heb ik op de camping gekregen dus wat dat betreft een prima dag.

De totale afstand van vandaag is 93 kilometer, het gaat zowel bijzonder vlot vooruit. Kijken waar we morgen weer komen maar de volgende 180 km is ook heuvelachtig dus we zien wel.

Groeten en tot morgen.


Reacties

Reacties

Richard De Zeeuw

Tot zover gaat de reis voorspoedig. Hopelijk blijft het ook zo. Succes met de reis.

Lida

Goed gedaan! BRAVO!

Ria

Weer leuk verslag! Nu maar hopen dat je morgen je tent droog in kunt pakken en succes

Helma

Indrukwekkend verhaal. Erg leuk om te volgen. Ga zo door.

Elma

Je kunt het maar achter de rug hebben de eerste regen, dat kan morgen niet meer vallen.
Fijn dat je jezelf zo goed hebt voorbereid. is heel belangrijk bij zo,n bijzondere tocht.Voor straks welterusten en morgen gezond weer op.

Martha

Wat fijn om steeds wat te lezen goeie reis morgen

Marian

Oehhh... we hebben wel eens meer in een tentje gelegen met heftig onweer, op Krk geloof ik. Was spannend! Hopelijk voor jou vannacht niet.

Jessica

Al drie stempels! Je gaat sneller dan het licht ? Gaaf man. Genieten!

Gerrit

Hoi Jacob Willem, zo te lezen een goede fietsdag gehad. Toppie. Dat zelfs de douanier jou opwachtte is wel bijzonder en leuk. Dus een redelijk makkelijke dag, maar nu van de rust en omgeving genieten, naar bed, lekker slapen. Én tot morgen. Ook weer succes gewenst voor morgen.

Rita

Fantastisch Jacob Willem wat heb je weer een kilometers gefietst, klasse en de regen kwam op een tijd dat jij je tent onder de luifel kon zetten.Mooi toch!

Marianne

Wat heb je al in die paar dagen een hoop mooie indrukken gehad.
Dit kunnen ze je niet afpakken,er komen er zeker veel meer.
Morgen weer een fijne fietstocht!

Toon

Het echte werk gaat dus beginnen! Veel plezier.

Bea

Wist de douane ambtenaar dat je eraan kwam? Ja het vlakke land heb je achter de rug. Dat betekent ook dat het landschap zal gaan veranderen! Waardoor het steeds uitdagender wordt. Fijn ook dat je het kunt vastleggen met foto en schrift. Wij kunnen meegenieten en jij kunt indrukken opschrijven. Toch nog communicatie?

Jaco en Sandra

Respect voor wat je doet

En superleuk om je zo te volgen,
Succes weer morgen

Marjo

Net op tijd binnen voor de regen! Je gaat wel snel met je stempels. Straks is het boekje al vol voordat je in Spanje bent ?. Succes morgen.

Sjaak

Aan de foto.s Te zien zit je op de goede weg ga zo door en je weer het Parijs ligt aan de Seine

Rietruigrok

Geweldig zo vlot

Tante Corrie

Wat mogen we allemaal mee genieten , en top dat jij de tijd neemt om alles op te schrijven ,fantastisch ?

Cokky Vervenne

Thuis, na een paar muzikale koordagen, heb ik direct alle afgelopen reisverslagen en foto's van je gezien. Fantastisch! Alle mooie dingen onderweg en vriendelijke en behulpzame mensen.We wensen je een super voortzetting van je droom reis. Succes Jacob Willem!

Anke Quakw

Wat leuk om iedere dag je verslag te lezen en je foto's te zien.??

Pig en Tineke

So far so good Jacob Willem, wat leuk dat je zoveel leuke B&B bezocht hebt met gezellige mensen,
je kilometers per dag zijn best hoog, zal nu wat anders worden maar je hebt je goed voorbereid, succes
morgen weer en volgen je iedere dag.

ANNEMARIE EN PEET

Wij vinden het hardstikke leuk om je reis te volgen via dit blog.
Je hebt de afgelopen dagen heel wat meegemaakt en mooie dingen beleeft , zo te lezen zit het met de
aantal kilometers per dag wel goed volhouden zo.
Het echte werk moet nog gaan beginnen maar tot dusver gaat het fantastisch en de rest van zelfsprekend ook , en hopen dat het weer ook mee blijft zitten. veel succes verder en tot lezens.
Annemarie en Peet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!