Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

7e reisdag

Gisterenavond nog aan het zoeken geweestop internet naar een onderkomen voor vandaag want ik wilden niet weer een bed wat me te duur is, en dan ook nog de mogelijkheid dat je de fiets kwijt kan maar ik vond een camping 6 kilometer west van de Eiffeltoren dus daar heb ik mij op gericht.

Van,orgen mijn whatsapp gecheckt en daar stond een app van Marian op met een foto uit de krant met een heel stuk over mij dat ik zaterdag vertrokken ben naar Santiago, wat een verrassing is dat en erg leuk omdat mee te maken.

Vanmorgen om 06.30 uur opgestaan om dan om 07.30 uur het ontbijt te nuttigen, het was een echt Frans ontbijt zoals jullie natuurlijk wel kunnen vermoeden stokbrood in plakjes gesneden en 10 verschillende soorten jam met koffie en jus d’ orange en nog een yoghurt.

Er was nog een behoorlijke ochtend mist toen ik vertrok om 08.10 uur dus maar even het vest aan, eerst opzoek naar een bakker want je weet maar niet wanneer je er weer 1 tegenkomt en die was in het dorp aanwezig.

Zoals ik gisteren geschreven hebt was ik van de route afgeweken dus vanmorgen even terug naar St. Jacob die had ik na 7 km weer, ze schreven in het boekje al dat er een klim van 2 km van 9% aan kwam dan weet je dat alvast maar. En kort voor de klim had ik het vest alweer uit want als je aan het fietsen ben heb je het toch snel warm. De zon kwam er ook al lekker doorheen en werd dus ook en bijzonder mooie dag.

Om 10.30 uur had ik er weer 39 kilometer opzitten en had dat ontbijt wel verteerd zoals ik dat voelde, dus gestopt en even de proviand aangesproken. Campingaz brandertje te voorschijn gehaald en de opvouwbare pan want gisteren heb ik eieren gekocht dus die moest gekookt want een eitje is niet weg. Het was een vervroegde lunch.

Toen ik zo bezig was gewoon langs de weg komen er van allerlei mensen voorbij de een zeg je goeie dag de ander zeg niets maar er liepen ook 3 dames voorbij en die bleven staan en discuteren en wijzen naar mijn stuurtas, want daar zit natuurlijk de Jacobs schelp op dus even naar de damens toegelopen om hun vragen te beantwoorden met handen en voeten en een paar woorden frans kom je een heel eind.

Toen weer verder naar Parijs ik was al snel in de voorsteden en dat ging allemaal over een fietspad langs een kanaal de route loopt niet langs alle highlights dus even zelf een plan maken, mijn prioriteit lag wel bij de Sacre Coer want daar moest ik een stempel hebben. Van voorgaande bezoeken aan Parijs wist ik dat de Sacre Coer op een heuvel ( berg) ligt dus wist ik ook dat er getrapt moest worden, maar om 12.10 uur was ik er, eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het laatste stukje met de fiets ben gaan lopen omdat het te stijl werd.

Fiets even op een plek gestalt waar hij aan een extra slot bevestigd kon worden want dit zijn niet de plekken waar ik het vertrouwen aan een ander geeft. Daarna even in de rij om binnen te komen en bij binnenkomst naar het kantoor maar daar verwezen ze me naar een galerij (Privat) aan de andere kant van de kerk daar moest ik bellen en dan kan je naar binnen en zoek je even naar het kantoor waar ze deze stempel geven maar natuurlijk gevonden en weer een er bij in het credencial.

Buiten gekomen even rond de kerk gelopen en daar zaten 2 donkere jongens samen te zingen geweldig mooi daar heb ik wel een poosje bij staan kijken. Daarna even over monte martre gelopen altijd leuk om te zien hoe het er daar aan toe gaat. Na dit bezoek terug naar de Sacre Coer want daar stond mijn fiets (hoop ik) toen ik voor de hoofd ingang langs liep zag ik al 2 mensen naar me kijken en praten tot dat de vrouw op me afliep en vroeg of dat ik naar Santiago onderweg ben, zij hebben de tocht vanuit Portugal gemaakt 3 weken geleden gewandeld en zij kwamen uit Cork Ierland er moesten natuurlijk foto,s gemaakt worden, dat zijn toch wel bijzonder leuke ontmoetingen.

Nadat ik de fiets weer gepakt had onderweg naar de Eiffeltoren, en daar fietste ik langs de Moulin Rouge daar wilde ik ook toch wel en foto bij maken, je schiet gewoon iemand aan ( New zeeland) en vraagt hem of haar een foto te maken met jou IPhone wel een beetje opletten wie je hem geeft. Dan fiets je weer door en kom je de Notre dame tegen ook daar natuurlijk een fototje van, zelfde ritueel iemand vragen om een foto te maken dit was een man en vrouw met 2 meisjes, toen de man een foto wilde maken kwam zijn vrouw even bij me staan dus enthousiast meedoen want daar na nog wel een paar van alleen. Na de foto sessie even staan praten hij is een Duitsers en zijn vrouw was van Tunesië zij waren zeer onder de indruk wat ik aan het doen ben.

Na alle high lights toch maar onderweg naar de camping dwars door Parijs waar het al lekker druk werd, op een of andere manier vindt ik het heerlijk om door een drukke stadt te rijden door Rotterdam - DenHaag maar dus ook Parijs het ging als een vlag je doet gewoon met die mensen mee zoals zij rijden en dan is er geen krimp.

Toen ik 2.5 km voor de camping was vielen er een paar spetters maar het werden er al rap meer dus even stoppen onder een boom maar dat was niet genoeg dus snel het regenbak uit de tas, nog wel even gewacht maar toch maar gaan rijden. Op de camping aangekomen ingecheckt en naar een plekje gezocht toen ik het plekje had even nog gewacht want het werd al minder met de regen. Toen het weer droog was tent opgezet en de waslijn gemaakt om het een en ander te drogen of gewoon om uit te hangen want de zon was ook weer gaan schijnen maar dat was maar voor een half uurtje toen begon het weer regen en het regent nu nog steeds maar wat nu valt kan morgen niet meer vallen.

Totaal aantal kilometers vandaag 87 km gemiddelde per uur 19.94 km 1035 meter stijging 1108 meter daling.

Wat ik morgen gaat doen weet ik nog niet eerst maar even kijken wat het weer doet.

Allemaal de groeten tot morgen.


Reacties

Reacties

Ria

Leuk om iedere dag je verhaal weer te lezen en wat ga je goed!
Morgen nog een fijne dag in Parijs

Nelly de Voogd

Machtig mooi om je verslagen te lezen maar wanneer ga je in de pelgrimflo en laat je je blog even je blog? Lieve groet

Marianne

Wat een verhaal weer.Je ontmoet wel veel aardige mensen.
Ik neem mijn pet je voor af.Het is een hele prestatie.
Morgen krijgen wij een warme dag,ik wens jou ook lekker weer toe.

Cees

Wat een belevenis om door dat Parijs te fietsen, het zal je toch gebeuren dat ze je fiets stelen als je er aan denk wordt ik al niet lekker. Hoop voor je dat het morgen droog is, veel suc6.

Jacoline

Je hebt al mooie highlights van Parijs gezien vandaag. Ik zou zeggen zoek een mooie jacobskerk op die je van binnen kan bekijken. Maar het louvre heeft op mij erge indruk gemaakt. En nee laat noet je blog je blog. Ik kijk er elke dag naar uit. Kus.

Sjaak

In ieder geval niet terug naar de Moulin Rouce want de de vrouwen daar zijn gek op die gespierde kuiten van je .
Gaaf verhaal ga zo door en goed weer.

Martha

gisteren avond geen verslag gelezen dus vanmorgen maar. veel leuker als de krant dus nu een goeie reis
en vanavond lees deze avondkrant hahaha groetjes Martha.

Maria

Wat maak je toch mooie dingen mee, alles is zo eensgezind heel bijzonder.
En het gaat allemaal zo goed, zelf het klimmen dat best zwaar is, je kan zien dat je goed getraind bent. Veel succes verder en geniet er van. Groetjes Maria

Riny

Net terug van repetitie 2 voor Van Smartlap tot Opera. Morgen de uitvoering. Het wordt erg warm in Rotterdam, dus hoedjes maken van de Meezingkrant.
Thuisgekomen toch eerst even jouw blog lezen. Fijn, dat tot nu toe de reis zo goed verloopt. Veel succes bij de voortzetting. Ik kijk uit naar je volgende verhaal!!! Groetjes van Riny.

Lida

Ik kan me voorstellen dat het heel bijzonder is om door Parijs te fietsen.
Vandaag is het bloedheet bij ons, je ziet alle mensen een beetje vertraagd reageren.
Hoop dat jij ook lekker weer hebt!
Succes en geniet!

Tante riet

Wat leuk door Parijs die plekken die jij noemde waren wij ook veel herinneringen daar aan het ga je goed

Henny

Morgenochtend zitten wij naar de radio te luisteren Jacob .leuk hoor zoveel aandacht.nog veel succes gewenst

Ton en Sonja

Mooi man op de fiets door Parijs schitterend succes

Joop

Wat schrijf je toch schitterende verhalen. Het boeit mij iedere keer weer. Maak er wat moois van Jacob Willem met deze mooie reis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!