Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

8e reisdag

Gisteren was het vanaf 19.00 uur echt bagger weer regen en onweer maar vanmorgen was het droog en had me voor genomen om de tent droog in te pakken want ik had besloten dat ik de rest van Parijs ging bekijken op de weg terug naar de officiële route.

Uiteindelijk om 11.45 uur vertrokken en alles was droog, toen richting de Seine want daar liggen de high lights waar ik nog langs wilden, zo kwam ik eerst nog voorbij de Eiffeltoren maar aan de andere kant van de Seine en daarna de Notre dame en toen nog naar de tour de St. Jacques dit is alleen nog de toren want de kerk is verloren gegaan ik heb wel gelezen waarom maar dat wet ik niet meer.

Toen ik dit gezien had ben ik Parijs uit gereden dat was minder prettiger dan gisteren want toen ben ik een heel groot stuk langs de rivier en door parken de stad binnen gereden, maar dat is aan de zuid kant dus niet gewoon Over doorgaande wegen dus daar is weinig leuks aan, maar toen ik eenmaal onder de perferique door was werd het wel afwisselender een fietspad door een park en weer een stuk landbouw maar ook een slechte gravel weg en klimmen van een paar kilometer lang waarvan eentje naar de 2 versnelling moest dus een pittige.

Ik zat na de stad al wel weer snel in m’n cadans en dan fiets je heerlijk. Ik passeerde in een dorp een kerk waar een groot bord van de Jacobs route op geplaatst was dus even naar binnen want ik vandaag nog geen. Stempel maar dit was tervergeefs want de gene die deze stempel heeft was niet aanwezig dus dit is de eerste dag zonder stempel succes.

Ben uiteindelijk vanavond om 18.30 uur op een camping aangekomen was wel even zoeken maar gevonden en wel 5 kilometer van de route.

Tent opgezet en potje gekookt en een zet fietskleding gewassen want vandaag was het ook hier behoorlijk warm 28 Gr.

Morgen ga ik op naar orleans en wachten misschien wel weer nieuwe ontmoetingen.

Vandaag 80 kilometer op de teller en een lager gemiddelde 18.52 km dat komt door de stad even rechts even links enz. Klimmen 1308 dalen 1248 meter.

Welterusten voor straks en tot morgen.



Reacties

Reacties

Nelly de Voogd

Ik wens je voor straks welterusten en voor morgen weer mooie ontmoetingen. Ze zullen je verrijken. Ik heb ook niet het gevoel dat je je eenzaam voelt.
Lieve groet

Cees

Trusten tot morgen weer een nieuwe dag

Joop kortekaas

Hallo Jacob Willem.
In gedachten reis ik met je mee. Ik geniet van je ontmoetingen. Je zal er nog veel meer tegemoet kunnen zien. Je maakt mooie foto’s en later als je het totale verslag maakt, heb je hier veel steun aan. Ultra y Susea! Joop

Cor en Nel

Alweer een week onderweg, wat gaat het snel!
heerlijk om je verhalen te lezen
We kijken er iedere avond naar uit!!
Goede reis verder
Lieve groet van ons.

Johan en Sonja

Nou man je eerste week zit erop,ik was vanmiddag nog even bij de aardbeien tuinder want daar missen ze jou ook met dit weer wat wij hier hebben. Geniet van de trip en op naar week 2.

Tante riet

Mooi dat je toch kan zeggen ondanks de om weg ik was in parijs

Nadia

Goed bezig Jacob!!
Hopelijk heb je goed geslapen en misschien ben je ondertussen alweer onderweg.
Goede reis verder!!!

Piet

Mooi man lees met plezier je mooie verhalen
Fijne en mooie dag vandaag en wees voorzichtig

Wil

Na regen komt de zon weer voor de dag en kon je weer droog vertrekken. Parijs, mooie foto's en dat je er nu ook zelf opstaat, leuk. Ja, je staat in de laatste Schakel, Cathalien had het ook gelezen, ik zag haar gisteren met mijn zus bij " Het Sonnetje".
Een hele goeie fietstocht, groetjes!

Rita van den Boom

Na een paar vakantiedagen van mijn persoontje,kan ik weer je mooie reisverhalen lezen en foto's bekijken.Heel leuk om de reis zo mee te mogen beleven.En wat een mooie kilometers elke dag weer. Een hele fijne dag.Groetjes.

teun en hen

wat een belevenis zeg ..
dit ga nooit meer van je netvlies ..
leuk je fotos en verhalen..
nou voor straks een goede nacht en voor morgen toi toi ..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!