Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

26e reisdag

Na een gezellige avond gisteren met een Japanner en 4 Italianen een heerlijke nachtrust gehad, aangezien je om uiterlijk 08.30 uur de Albergue verlaten moet hebben ben ik om 07.00 uur opgestaan. Na het ochtend ritueel een simpel ontbijt en zo zat ik al om 08.00 uur op de fiets.

Het was behoorlijk fris zo’n 12 gr. dus het vest maar aan, het dorp uitgefietst en toen begon ook gelijk het klimmen en dat zou de gehele dag aanhouden van vals plat tot 8% en alles wat daar tussen zit. De gemiddelde snelheid gaat hierdoor best omlaag en het aantal kilometers per dag ook, maar dat is geen probleem ik heb nog tijd genoeg en in het hoofd is er ook een rust gaande daardoor heb ik ook de tijd om meer dingen te zien.

Eerst vanmorgen naar Estelle dat is een mooi plaatsje met een mooie kerk waar ook 2 damens zitten om een pelgrims stempel te geven en wat een weelde in de kerk. Daar ook nog met een wandelaarster gesproken zij komt uit Berlijn en kon het niet begrijpen dat je de hele dag tegen die heuvels op kan fietsen wandelen is eenvoudiger vindt zij.

Toen ik de kerk uit kwam lopen kwamen er ook 2 van de 4 Italianen aan fietsen, we stonden nog wat te praten en daar kwam ook het andere stel weer aan.

Toen ik weer verder fietsten zag ik nog 2 fiets gaan al snel haalde ik ze in en het bleken Mexicanen te zijn, het is onvoorstelbaar wat er allemaal naar deze pelgrims route toe komt. Na weer wat verder weer 2 fietsers deze komen uit Zeewolde Holland.

In het volgende dorp maar even wat eten misschien wel een menu de dia maar dat hadden ze niet dus maar een stokbroodje met Jambon ook lekker. Toen ik weg wilde gaan kwamen daar ook Els en Thijs weer aan maar die wilde toch wel warm eten dus gingen ze verder op zoek.

De weg die ik vandaag gereden heb is de toenamen van pelgrims goed te zien en dan spreek ik meest over wandelaars, fietsers ook wel wat maar wandelaars zie je nu al wel in groepjes lopen.

Uiteindelijk was ik om 15.00 uur in de Albergue nu geen eigen kamer, er staan hier wel 15 stapelbedden dus er kan een man of 30 slapen. Het is allemaal super netjes en schoon dus we gaan vannacht misschien wel de oordoppen in doen tegen het snurken.

Ik ga nu even op pad om te eten want dat serveren ze hier niet maar ik zit dicht tegen het centrum dus even een wandelingetje.

Vandaag totaal aantal km 69.8 gemiddelde 16.98 km p/u totaal stijging 1271 m daling 1251 m.

Alle een prettige avond en tot morgen.

Reacties

Reacties

Nelly de Voogd

Hoi Jacob Willem. Zo te lezen ben je nu echt bezig om een echte pelgrim te worden. Rust in je hoofd.....eindelijk. Voor die rust maakte je deze reis toch eigenlijk al kan ik begrijpen dat er tot nu best, onbewust waarschijnlijk, nogal wat onrust was. De spanning is er een beetje af. Ga heerlijk genieten en wat is er leuker dan zoveel mensen te zien die allemaal hetzelfde doel hebben. Ja, het wordt nu slapen en Joost mag weten waar. Je alternatief ligt in de berging in Maassluis en je fiets is 10 kilo lichter. Ik hoop dat je ondanks medeslapers, toch een goede nachtrust hebt zodat je weer fris en fruitig op je fietsje stapt. Ik wens je ook een paar graden warmer toe. Er fietst niets lekkerder dan in je gewone pakkie zonder vest of jas. Lieve groet

Bea

Het ziet er allemaal ook heel anders uit! Fijn dat je rust heb gevonden en meer kan genieten van de omgeving. Zal ook te maken hebben doordat de sfeer overeenkomt met wat je zocht. Gelukkig maar, dan krijgen wij ook weer rust?

Martha

Hoi Jacob Willem wat fijn te horen dat je de rust in je hoofd goed begin te voelen geniet van alles om je heen en komt gezond op je bestemming aan en daarna weer gezond en voldaan terug naar alles wat je lief is fikke knuffel van mij

Geert ter Beek

Als ik het zo lees kom je straks in colonne aan. Maar zo te lezen gaat het steeds beter en soepeler en ik wens je veel sterkte voor vannacht doe inderdaad maar oordoppen in. Zou ik geen last van hebben hoor zo al niets meer.?

piet en ria rietveld

wat heb je weer veel meegemaakt fijn hoor dat je de tocht goed aankan

Rien Nieuwstraten

Hallo Jacob Willem, je maakt een prachtige pelgrimsreis langs veel plaatsen en kerken. Ik kan me voorstellen dat nu je zo veel mensen tegenkomt die allemaal op weg zijn naar een en dezelfde bestemming dat je je nu meer pelgrim voelt en er meer rust van binnen komt. Ik wens je een goede nachtrust en een goede reis morgen in gezondheid op weg naar Santiago de Compostela..

Tante Riet

Wat goed Jacob Willem. Van daag nog met Cora. Over jou reis. Die begreep het .
heel bijzonder om het mee te maken morgen weer een goede reis gr tante Riet

Cor N.

Ik ben niet zo een schrijver maar ik sluit mij bij alle schrijvers aan TOP prestatie.

Jacoline

Hehe gelukkig. Eindelijk de rust. Was bang hij niet kwam. Hopelijk valt de nacht mee met al die pelgrims. X

teun enhen

hoi hoi zo je italiaans en gelijk je chinees weer op gehaald [haha]
nou je fiets lekker door ...
leuk om steeds meer verschillende mensen tegen te komen
met allemaal het zelfde doel
nou ik zou zeggen toi toi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!