Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

28e reisdag

Na een heel geslaagde avond gisteren in de pelgrims Albergue en een redelijk goede nacht vanmorgen op 06.00 uur opgestaan.

Gisteren nadat ik gedoucht had en een beetje rond gekeken even bij de fietsen stalling gaan kijken of de fietsen van Thijs en Els er ook soms al stonden, en ja hoor die waren ook aangekomen. Toen bij de receptie gevraagd welke kamer zij hadden want anders vindt je elkaar niet in zo’n groot gebouw.

Zij stelde voor om eerst even wat boodschappen te doen zodat we zelf een maaltijd konden bereiden. Dat gedaan te hebben zijn zij eerst gaan douchen en ik ben in de kathedraal wezen kijken. Om 19.00 uur weer afgesproken om dan eerst een biertje te drinken en dan aan het eten te beginnen.

Als je zo tussen al die pelgrims ben die allemaal hun zaken aan het regelen zijn van kleding wassen tot eten koken en alles wat daar tussen kan zijn voel ik me toch wel thuis, het isontzettend leuk om dat mee te maken.

Op een gegeven moment was er ruimte in de keuken dus snel aan de slag want je moet wel zorgen dat je pannen en borden en bestek scoord. Thijs en ik zelf zijn driftig aan de gang gegaan en Els heeft ook het een en ander klaar gemaakt. Toen alles bereid was heerlijk aan de tafel zitten spullen met een wijntje.

Naast ons zateen vader en dochter hij was van origine Spanjaard maar woont in U.S.A. En getrouwd met een Amerikaanse, maar nu waren ze samen de camino aan het lopen.

Na het eten moet er afgewassen worden dus weer naar de keuken en daar was een jonge dame bezig met haar afwas ik vroeg haar of ze onze afwas ook kon doen en haar antwoord was ja natuurlijk, voor mij was het gekheid maar zij ging gewoon door en we kregen niet de mogelijkheid om het over te nemen. Hierdoor ontstaat natuurlijk wel gesprekken en zij is een Oostenrijkse die in haar eentje aan de wandel is.

Na dat alles weer schoon was en opgeruimd terug naar de zaal en daar kwamen we naast Aziaten te zitten, en je vraagt natuurlijk waar zij vandaan komen en deze komen uit zuid Korea. We hebben hele leuke maar ook interessante verhalen gehad.

Om 22.00 uur naar bed want vanmorgen om 08.00 uur moest iedereen weer weg zijn. Toen ik op de kamer kwam lagen er al in bed, en van lieverlede kwam de rest ook binnen. Het heeft wel even geduurd voor ik sliep want buiten was het nogwel behoorlijk rumoerig door de gasten. En in de nacht ook wel een paar keer wakker geweest want er lagen er 3 te snurken maar toch wel redelijk geslapen.

Zoals ik al schreef om 06.00 uur opgestaan en het ochtend ritueel gedaan en om 07.15 uur aan de ontbijt tafel met Els en Thijs. Op een gegeven moment begon de Koreaan op zijn handen een lied te fluiten en dat was zo mooi dat het muis stil werd en ieder aandachtig zat te luisteren nadat hij er mee klaar was kreeg hij een daverend applaus.

Met Thijs en Els afgesproken waar we eventueel vannacht wilde overnachten, we hebben nu ook de telefoon nummers uitgewisseld voor als het eventueel anders zou lopen dat we konden appen. De planning was om 30 km voor Burgos te overnachten omdat de afstand naar Burgos te lang zou zijn, maar bij mij liep het zo vlot dat ik vanmiddag om 12.00 uur al op de plaats was waar we zouden overnachten. Dit was voor mij veel te vroeg dus geappt dat ik door ging naar Burgos en later kreeg ik van Els ook een app dat ook zij naar Burgos gingen.

In Burgos om 15.00 uur aangekomen na een hele mooie fietsdag met blauwe luchten en de wind schuinachter dus dat was ook een reden dat het vlot ging want met wind tegen scheelt dat zomaar een versnelling of 2. Er waren weer behoorlijke klimmen maar ook heerlijke lange stukken dalen met snelheden van 40 tot 55 km naar beneden.

Vandaag heb ik een hotelletje geboekt voor 2 nachten omdat ik ten eerste te snel gaat en ten tweede wil ik Burgos wel even beter bekijken. Er staat hier een kathedraal die alle verwonderingen te boven gaat die ga ik morgen van binnen bewonderen.

Bij de pelgrims Albergue nog even een nieuw pelgrims paspoort wezen halen want met de 2 die ik heb ga ik het niet redden dus begonnen aan het 3e paspoort, het is leuk om zoveel mogelijk stempels te vergaren en van lieverlede weet je je ook wel waar je ze allemaal kan krijgen.

Vandaag gereden 93.5 km gemiddelde snelheid 21.37 km p/u stijging 1101 m daling 894 m.

Prettige avond allemaal tot morgen.

Reacties

Reacties

Gerla

Wat een Prachtig verhaal weer, en wat een ervaringen doe je zo op, elke dag opnieuw.
Top dat het zo goed gaat en vooral dat je er zo van geniet!
Morgen weer een mooie dag toegewenst.. en neem je rust?

TanteRiet

Wat een verhaal. Enig om te lezen wat een herinneringen heb jij er daar later van je kan mooi een reisboek schrijven voor je nageslacht, een fijn weekend. Gr. Tante Riet

Helma

Weer een mooi verhaal van een mooie dag. Geweldig om je belevenissen met ons te delen.
Je hebt weer mensen met verschillende nationaliteiten ontmoet. Wat een ervaringen.Morgen een goede dag
Groetjes.

Pig en Tineke

Jacob Willem, je kan wel story teller worden, mooie verhalen met interessante onderwerpen, dat gaat ook niet vervelen, ga lekker door zo je ben goed bezig, dit wordt volgens mij een fluitje van een cent ( geintje) voor je.Veel respect man en hier kan je nog lang van nagenieten.
Saludos e bueno suerte.

teun en hen

hoi hoi
weer zat beleeft op zo''n nacht pff.
maar dat hoort er ook een beetje bij toch ...
toi toi ..

Ria Z

Hoi , je verhalen worden wel steeds langer, maar ja kan niet anders want je maakt genoeg mee op een dag. maar ik lees ze graag ook al reageer ik niet iedere dag ,ik lees iedere dag met je mee. Geniet zo veel mogelijk voor je het weet ben je er . Liefs Ria

Tante corrie

Hoi JacobWillem.gister avond had ik je verhaal niet .dus vanmorgen gelezen met Ome Henk .leuk om je zo gevolgen .en wat schrijf je leuk, ja dat vingerfluiten zo spontaan zal wel heel mooi geweest zijn ..ook dat was weer bijzonder .kijk weer uit naar het volgende verhaal .fijne avond lieve groetjes van ons ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!