Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

29e reisdag

Gisteren een heel ander avond gehad dan de vorige in de Albergue, eerst even de nodige kleding gewassen en de blog geschreven en daarna ben ik even de stad in geweest om wat te eten.

Om 21.00 uur was ik weer terug en heb wat gelezen en tv gekeken en om 22.00 uur letterlijk en figuurlijk onder de wol. Heerlijk geslapen en vanmorgen om 09.00 uur aan een super goed ontbijt.

Om 10.00 uur ben ik de stad in gegaan met een heerlijk zonnetje met een strak blauwe lucht. Het is wel fijn dat het zaterdag is want dan zijn de Spanjaarden ook in de stad, zoals gisterenmiddag zie eigenlijk alleen de toeristen maar als ze vrij zijn dan komen ze ook te voorschijn en dat is wel gezellig.

Zo langs de bezienswaardigheden getrokken en om 12.00 uur kaartje gekocht voor de kathedraal dit kaartje krijg je voor de helft van de prijs voor pelgrims en natuurlijk een stempel gescoord. Toen ik buiten kwam om naar de ingang te gaan zag ik 3 fietsers met elkaar staan praten, 2 van hen ben ik al eerder tegen gekomen het zijn Ludger en zijn broer uit Zeewolde dus even daar heen gelopen. Toen ik ben hen aan kwam en een goede morgen wensten zeide de beide broers O kijk daar is onze Jacob want zo word ik door Els en Thijs genoemd bij ontmoetingen die zij met andere hebben.

Na wat gebabbeld te hebben ben ik de kathedraal in gegaan en dan weet je echt niet wat je ziet wat een enorme rijkdom en weelde. Er word gezegd dat deze kathedraal de mooiste en grootste in Europa is. Hier heb ik ruim anderhalf uur rond gelopen met m,n oortjes van m’n telefoon ingeplugd in de guide en deze was ook gewoon in het Hollands zo kon ik heerlijk foto’s maken.

Toen ik bij de uitgang kwam en de guide inleverde hoorde ik mijn naam en daar stonden Els en Thijs daar had ik mee afgesproken om vanmiddag om 14.00 uur te gaan eten. Na het eten gingen de kathedraal bezichtigen en ik ben weer meegegaan met het zelfde kaartje van vanmorgen. Doordat ik nu geen foto’s meer hoefde te maken heb ik nog meer kunnen ontdekken en beluisteren.

Na het het bezoek aan de kathedraal nog even de poort bekeken en zouden nog wat drinken en daarna wilden Els en Thijs naar de camping, we liepen naar het plein voor de kerk terug en liepen we de Koreaan met zijn moeder tegen het lijf. In eerste instantie wilde ik hem groeten maar tegelijkertijd dacht ik nee dat kan niet want ruim 90 km wandelen in 2 dagen lukt niet, maar hij reageerde dus ze waren het wel zij zijn een stuk met de bus gekomen omdat zijn moeder last van haar bovenbeen heeft en zij wilde in Burgos zijn omdat daar wel voorzieningen zijn.

We hebben met z’n 5e nog wat gedronken en zijn toen weer ieder zijns weegs gegaan.

Het was weer een mooie interessante dag en morgen ga ik weer verder, de weers vooruitzichten zijn bijzonder goed met temperaturen van 20 tot 25 gr. en de wind in de rug.

Morgenochtend ben ik om 10.05 uur weer te horen op de WOS bij plus radio van Ton Kohlmeijer.

Allemaal een fijne avond en tot morgen.



Reacties

Reacties

Joop

Hola Xacobeo, . Fijn dat je in Burgos zo’n mooie trip gemaakt heb. De cathedraal van Burgos heeft meer dan 10 jaar in de steigers gestaan en het resultaat mag er zijn! Het is allemaal goud en zilver wat er blinkt. Gedurende 200 jaar hebben de Spanjolen Zuid-Amerika leeg geplunderd en het resultaat mag er ook al zijn. Het wordt morgen lekker weer dus kan je genieten van alle mooie gingen die je voorbij komt. Geniet ervan, kerel! Tot Mails. Joop

Nelly de Voogd

Ik geloof dat ik gisteren verstek heb laten gaan. Maar.....hier is ze weer. Wat ben je toch een goudvink Jacob Willem. Ik denk dat je dit laatste stuk nog wel langer zou willen laten duren. Je voelt je super goed, onvergetelijke ontmoetingen, mooie omgeving en prachtige kathedralen. Zoveel als deze paar weken heb je er je hele leven niet gezien. Geniet voor meer dan 100% en sla alles op op je harde schijf. Dit pelgrimsgevoel komt nooit meer terug. We gaan morgen weer naar je luisteren. Het is vandaag pas een week geleden dat we bij je waren. Ongelooflijk toch? Heel veel liefs uit 's-Gravenzande. Mooie dag morgen. ?

Corrie Verwaal

Geniet dagelijks van je schitterende verhalen en geweldig mooie foto's , dit is toch super wat jij allemaal meemaakt , fijne ontmoetingen met mensen die hetzelfde doel voor ogen hebben , dat voelt natuurlijk heel goed , heerlijke dag morgen met die temperatuur en ik ga beslist naar je luisteren !

Groetjes uit Schiedam .

Tante Riet. E

Wat een voorrecht om in die katredaal alles te bezichtigen. Ik had graag met je mee gelopenmorgen weer een fijne fietsdag. Groeten tante Riet

Geert ter Beek

Je heb het er maar druk mee met alles bezichtigen en al die mede pelgrims die je tegen komt. Maar wel gezellig zo. Nou succes morgen met je interview en goed reis maar weer.

Lida

Prachtig!

Elly en Feits.

Wat een leuke verhalen.
Al die mensen die je ontmoet.
Ik v ind het zo bijzonder.
Morgen mooi weer.
Leuk om het iedere dag te lezen wat je allemaal meemaakt.
Groetjes Elly en Feits.

Riet de Brabander

Zit naar je te luisteren kippevel

Wil

Je bericht weer eens gelezen, want ik was een week weg. Fijn, dat je mooi weer hebt om te fietsen en gezellig, dat je bekenden op je reis ontmoet, nog een mooie dag en het beste voor je reis naar Compostela.

Bea

Zojuist het interview terug zitten luisteren. Je had flink wat zendtijd waardoor je een mooi verhaal kon vertellen. Het weer bij jou is mooier dan hier. Bewolkt en fris.

Martha

Goed hoor het gaat nu opschieten je zal best een beetje neveus worden denk ik maar jij kan je goed vermaken dus neem alles nog maar even goed op en Marian zal ook wel blij zijn als ze jou weer bij je hebt dus de lastste lootjes veel geluk nog opje verdere reis groetje Frits en Martha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!