Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

31e reisdag

Gisteravond gezellige gesprekken gehad met een jong Deens koppel waarvan de jonge grieperig was dus meest op bed lag en een Duits meisje van 20 jaar die in haar eentje de camino loopt en nog 2 fietsers een Spanjaard en een Italiaan.

De Albergue had 9 stapelbedden waarvan maar 3 bedden bezet waren dus dat was rustig op de zaal. De Denen en het Duitse meisje hadden een eigen kamer, dit was voor mij ook mogelijk maar ik heb gekozen voor de zaal en als je het dan treft dat er maar zo weinig liggen is dat perfect.

Vanmorgen om 07.00 uur opgestaan en in de Albergue een simpel ontbijt gehad. Om 09.00 uur zat ik op de fiets met eindbestemming Sahagun, de afstand zou ongeveer 90 km zijn. De temperatuur was 9 gr. Dus het vest moest wel aan maar 1 uurtje later kon dat al uit want toen was het 15 gr. en rond het middaguur 20 gr.

Op een gegeven moment werd ik ingehaald door 2 wielrenners en dat waren Belgen, doordat ik de Hollandse vlag achterop hebt reageerde zij en hebben zo een stukje met elkaar op gefietst. Zij zijn nu 11 dagen onderweg en zijn gestart in Oudenaarde dat is tegen de Franse grens bij Lille, zij fietste van hotel naar hotel met alleen een rugzakje op en per dag fietste ze wel 150 km. Mij lijk dat niets maar als je het doet voor de sport dan zal het wel.

Het traject is eigenlijk een vlak traject met hier en daar wel een klimmetje maar vooral lange rechte stukken. De wandelaars lopen de zelfde route als wat ik fiets zelfs een stuk van 20 km over het zelfde gravelpad.

In het dorpje Calzadilla heb ik gegeten een menu bestaat uit een voorgerecht hoofdgerecht en een dessert en nog een glas wijn erbij het is simpel maar zeker voldoende en dat voor € 10.

Na de lunch nog 20 km tot Sahagun daar ben ik om 14.00 uur aangekomen en een bed gescoord in de Albergue municipal. Na het douchen eerst maar even de blog schrijven toen ik bezig was kwamen daar plotsklaps Els en Thijs ook de trap opgelopen, zij wilden eigenlijk de kerk bezichtigen maar die gaat om 17.00 uur open en zij dachten zomaar even binnen kijken in de Albergue, en dan zie je Jacob Willem zitten op een of ander manier blijf de magneet trekken.zij gaan door naar de camping maar waarschijnlijk zien we elkaar morgen in een Albergue in Leon want daar is geen camping.

Het was weer een mooie dag met ontzettende mooie vergezichten. De weers vooruitzichten zijn bijzonder goed misschien wel iets te warm want de temperatuur gaat naar de 30 gr. , maar de wind blijft nog steeds uit de goeie hoek komen dus eigenlijk kan het niet beter.

Vandaag een afstand van 87.5 km gemiddeld 23.61 km p/u stijging 632 m daling603 m.

Alle maar weer de groeten van uit Spanje en een fijne avond gewenst.

nico

Jeetje Jacob wat ga je lekker, mooi weer windje in de rug wat wil een mens nog meer, mooi plaatjes man, geniet ervan en het einde is in zicht, ben benieuwd naar je verhalen, daar kunnen we wel een avondje voor gaan zitten, veel plezier nog, neem er maar eentje van mij en zorg goed voor jezelf. Groetje Marijke en Niek.

lien

goedemiddag Jacob allemachtig wat jij allemaal ziet dat veŕgeet je heel je leven man wat een belevenis is dat en zo mooi alle maal niet naar de fouten kijken hoor gr Lien

Rita

Wat heb je weer een mooie tocht gehad,en wat leuk dat je Els en Thijs iedere keer weer tegenkomt,dat maakt het ook wel erg gezellig toch! Geniet van het mooie weer morgen. Gr.

Tante Riet

Hallo Jacob Willem. Dat was ee nmakkie. Vandaagfijn voor jou. Het eind begint misschien alleen beetje in zicht te komen. Of denk ik dat maar...een fijne avond en morgen weer een mooie daggr. Tante. Riet

Cor en Nel

Hallo Jacob Willem,
Na een weekje Portugal ( waar we je ook gevolgd hebben) gaan we vanavond weer naar de zang!!
Wat een ervaring is deze reis, en wat fijn dat het zo goed gaat!
Lieve groet, Cor en Nel.

Elly en Feits.

Ik ga je blog nog missen.
Zo leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
Geniet er nog van.
Groetjes Elly en Feits

Joop Kortekaas

Hola Xacobeo, fijn dat het zo lekker gaat. Als ik zo je berichten lees, voel ik weer de warmte van de Meseta. Het is mooi dat er overal plek voor jou als fietser is. Er zijn soms van die alarmerende berichten dat het “ treintje”lopenl is maar daarvan heb jij gelukkig geen last. Morgen Leon, een erg mooie stad met fraaie cathedraal. In het hotel SanMarcos was in het verleden het hoofdkwartier van de Orde van Sint Jacob gevestigd. Die lui zorgden goed voor zichzelf. Voor het hotel zit een beeld van Jacobus. Een must om samen op de foto te gaan. Tot mails en hou de boel heel. Joop

Marjo

Dat was een 'makkie' vandaag zoveel vlak. Nou, ik doe het je niet na hoor ;).
Leuk die foto van de slaapzaal. Ziet er best okay uit. Hopelijk blijft het vannacht ook weer rustig.
Fijne avond en weer een hele mooie dag morgen!

Nelly de Voogd

Bedankt voor je verhaal Jacob Willem. Ja, het naderd zijn einde maar er komt nog wel het één en ander. Die Tijs en Els raak je natuurlijk nooi meer kwijt. ?
Mooi dat je, ieder voor zich, elkaar steeds weer ontmoet. Ik wens je een fijne avond en slaap lekker. Morgen een mooie fietsdag. Lieve groet ?

teun en hen

hoi hoi ... nou lekker hoor het weer fiets in iedergeval beter toch ,
de slaap zalen zien er ook perfect uit..
wel leuk dat thijs en els steeds weer op je pad komt .
voor morgen weer toi toi ..

Tante corrie .en ome Henk

Weer genoten van je verhaal , wat gaat het soepel hè ,en dat je weer Thijs en Els ontmoet - dat brengt toch een hoop gezelligheid .lekker Hollands praten .we hopen dat je lekker slaapt .en morgen weer een mooie dag heb .fijne avond ,groetjes van ons ?

Richard Albers

Wat super om zo'n mooie tocht te maken, lees iedere dag met veel ontzag je blogs ik doe het je niet na. Veel succes met je verdere heilige tocht.

piet en ria rietveld

gaaf joh dat het allemaal zo goed gaat morgen gezond weer op en nog een fijne reis gewenst

Peter

Nog effe, je bent er bijna.