Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

32e reisdag

Na een rustige avond gisteren om 22.00 uur naar bed en vanmorgen 06.45 uur opgestaan, in de Albergue moet je er om 08.00 uur weer uit zijn. Dit betekend dat je wel lekker vroeg op de fiets zit, bij het vertrek was het bewolkt en een behoorlijke wind met een temperatuur van 13 gr. dus even het vest aan.

Na nog een beetje foto’s gemaakt te hebben in het dorp van de verschillende kerken die naast elkaar opgesteld staan en ook binnen geweest waar de nonnen hun dagelijkse dienst aan het houden waren het dorp uitgereden.

Na een uurtje kon het vest uit en weer verder in voor mijn gevoel de eerste dag dat de weg saai is, het was wel leuk dat de wandelaars ook de zelfde route lopen dus daar heb je dan nog een beetje afleiding van. In de eerste 1,5 uur fietste ik meerdere wandelaars voorbij die in de zelfde Albergue geslapen hebben als ik maar die vertrekken ook ‘s morgens tussen 06.00 en 07.00 uur. Ook had ik vanmorgen nog met een Hollandse jongen uit Noordwijk gesproken bij het ontbijt die vertrok een uurtje voor mij, en na 1.5 uur na zijn vertrek haalde ik hem in en toen had hij al 8.5 km gelopen.

Verder weinig spectaculairs en ben ik om 12.00 uur in Leon aangekomen, daar naar de tourist informatie geweest want ik had gisteren met Els en Thijs afgesproken dat als ik als eerste in Leon aan zou komen voor onderdak voor 2 dagen zou kijken. Normaal Camperen zij maar hier is geen camping dus een hostel voor 2 nachten omdat zij een dag hier willen verblijven.

Het zelfde heb ik ook besloten 2 nachten Leon dan kan ik op het gemak alles bekijken hier. We hebben een hostel wel met 8 bedden op een kamer maar superlux gewoon lakens en een dekbed dus de slaapzak kan in de tas blijven en ook netjes handdoeken en douchegel, je spullen in een afsluitbare kast en dat alles voor € 15 per nacht gisteren kosten het wel minder € 5 per nacht ik kan het niet begrijpen dat zo iets moederlijk is. Tot op heden is er nog niemand bij op onze kamer dus zullen we wel met z’n drietjes slapen.

Vanavond gaan we uit eten en morgen eigen ontbijt maken we hebben brood eieren tomaat yoghurt jam ham dus dat kom helemaal goed.

Vandaag gereden 68.1 km gemiddeld 20.7 km p/u stijging 404 m daling 387 m.

Dit was het weer voor vandaag fijne avond allemaal tot morgen.

Reacties

Reacties

Rien Nieuwstraten

Je hebt groot gelijk de steden in Spanje onderweg te bekijken met zo veel oude gebouwen met een historie Jacob Willem. Mooie herinnering voor later met al die foto's op je reis. Fijne dagen in Leon en goede reis naar je einddoel!?

Bea

Gezellig dat jullie met elkaar de stad bekijken en eten. Wel mooi ook dat jullie ieder op je eigen tempo de reis voortzetten en dan weer met elkaar afspreken. Ook geen geld hoor, 15 euro voor een overnachting. En op de foto's ziet het er keurig verzorgd uit. Veel plezier in Leon.
Vandaag mijn laatste werkdag gehad. Morgen huis poetsen en koffer inpakken en dan komen we donderdag naar je toe!

Nelly de Voogd

Je hebt 's morgens wel eerst een opwarmertje nodig. Frisse start hoor.
Niet alleen voor jou en saaie dag maar ook voor ons een 'saai' verslag. Behalve dat je steeds meer onder de mensen komt. Nu vind jij dat helemaal geen probleem als je maar een uurtje of wat alleen bent met je fietsje. Laat je nog wel regelmatig je banden oppompen. Wel gezellig dat je met 'oude bekenden' op zaal ligt. Straks wil je thuis ook niks anders. Voor Marian is het aftellen ook begonnen. Ik heb begrepen dat zij op pad gaat met de wandelschoenen van Bertus (de wandelaar uit de Betuwe) Fijne dagen in Leon en we wachten op de paar laatste verslagen. Natuurlijk weer een lieve groet, slaap lekker en doe de groeten aan Thijs en Els.

piet en ria rietveld

een hele fijne dagen in leon met thijs en els geniet er van en veel succes verder

Johan

Nog steeds het windje in de rug? Al met al is het geloof ik toch wel een prettig gevoel in de buurt van de finish te komen

Tant Riet

Het lijkt een saaie dag. Dat heeft ook. Zijn goede kanten. Je ziet de wandelaars. Die ook lopen naar Santiagoen vrienden die je zo maakt. Onder weg. Geniet van de rustdag. En morgen lees ik wat je bekeken heb. Slaap lekker. Gr. Tante Riet

Gerla

Weer een mooie dag, wat ga je goed....
Wens je morgen weer een mooie dag toe!

teun en hen

hoi hoi ...
wat zie je ongelofelijk veel zeg ,
straks thuis moet je alles weer op een rijtje krijgen .
ook knap van alle wandelaars..
lekker effe vrij lekker rondneuzen ,en terrashangen .
toi toi .

Marianne

Voor jou misschien een wat saaie maar wel een ontspannende dag.
Maar voor mij was het weer een fijn verhaal.Dit ga ik missen!
Binnenkort ga je hele bekenden ontmoeten.Dit geef je een goede duw in de rug,
om de finish te halen.
Heel veel sterkte voor de komende tochten.

Elma

Lees wel elke dag je verslag hoor!.
Heel leuk om te lezen.
Schrijf alleen niet elke dag iets , we hebben nu zelf 3 weken vakantie en druk met van alles.
Nog veel fietsplezier. groeten uit Ammerstol

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!