Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

34e reisdag

Gisterenavond na het eten zijn we met z’n viertjes voetbal gaan kijken Spanje - Iran op een plein met allemaal locals, dat is wel een mooie ervaring met al die voetbal gekken en ja als er dan een doelpunt valt is het spul los.

Na de wedstrijd direct terug naar de hostel want ik wilde vanochtend op tijd vertrekken i.v.m. De warmte. Onze Pim de wandelaar ging nog even op stap want hij had nog een extra dag in de hostel geboekt dus had geen haast.

Vanmorgen om 06.30 uur de wekker eerst even een douche genomen en daarna ontbijt met Els en Thijs. Om 08.10 uur zaten we op de fiets en zijn met z’n drietjes de stad uit gereden totdat we weer op de route waren daar heb ik Els en Thijs gedag gezegd om weer alleen door te gaan. Toen ik hen een hand gaf reden er 2 fietsers (mannen) voorbij en die groeten ook, toen ik naast hun kwam zag ik dat dit de heren waren die ik Frankrijk gesproken had waarvan er een ziek was dus zij waren toen al een dag of 3 in een hotel.

Bij navraag hoe of het nu was bevestigden hij dat alles weer in orde was, na even met hun gesproken te hebben weer verder want alleen ga je sneller dan met z’n tweetjes.

Om 12.00 uur aangekomen in Astorga daar eerst een stempel gehaald in de Albergue en gelijk wat gedronken en gegeten en het stadje verkend. Het stadje heeft ook een kathedraal en daar ben ik ook wezen kijken en de audio guide weer in het Nederlands daar kunnen ze in de rest van Europa nog wat van leren.

Bij het vertrekken in Astorga was de temperatuur lekker gestegen naar 27 gr. dat betekend dat er gereduceerder getrapt moet worden op de pedalen, want er moest vandaar uit ook al en beetje geklommen worden met percentages van 3 tot 7% maar het ging heerlijk.

Om 15.00 uur aan gekomen bij een hostel in Rabanal hier verblijf ik vannacht om morgen de laatste 10 km naar de top van de Montes de Leon te maken, en dan bij Cruz de Ferro je gedachten te laten gaan en de meegebrachte steentjes achter te laten. Dit punt is voor mij ook wel een mijlpaal op mijn reis .

Het aantal kilometers begint nu wel aardig te slikken want van hier uit is het nog 260 km naar Santiago, hier mag ik nog 4-5 dagen over doen want Marian en Bea zijn vanmorgen vertrokken uit Maassluis om mij in Santiago een dinsdag te kunnen begroeten.

Vandaag 83 km gereden gemiddeld 17.52 km p/u stijging 725 m daling 430 m.

Allemaal weer een fijne avond tot morgen.

Reacties

Reacties

Nelly de Voogd

Ja Jacob Willem het eind komt in zicht. Ik hoop dat je morgen net zo makkelijk omhoog gaat als die keer net voordat wij je zagen. Ik wens je een prachtige dag met als speciaal hoogtepunt Cruz de Ferro. Hier heb je ook naar toe geleefd en laat het ook een hoogtepunt worden van je reis. Voor vannacht een goede nachtrust zodat je super fris de berg op kan. ? lieve groet

Mariëtte

Dag Jacob, een ander hoogte punt tijdens de reis. Geniet er van boven bij Cruz de Ferro. Ik wens je daar een mooie stille tijd toe en een mooie rit er naar toe. Groet

Maria

Wat gaat het toch allemaal top, en nu de laatste kilometers in zicht, en dan de vrouwtjes onderweg. Succes met de laatste lootjes.
We genieten zo van de verhalen, die zullen we weer gaan missen.

Gr

Tante Riet.

Hallo Jacob Willem. Niet te geloven Jacob Willem. Je bent er bijna. Als je op de Maasdijk op weg naar huis was zou je zeggen bijna thuis. En nu nog maar 400 k,m je bent er bijna. Veel sterkte morgen met de klim. En de berg voor je Lieve groeten tante Riet

hoi hoi

zo de laatste km in zicht .
van datte gaat tot nu toe voorspoedig gegaan .
vrienden van ons vertrekken 30 juni naar santiago ,
dus gaan we die weer volgen ...
maar goed nog 260 km ... hopen dat die ook voor spoedig gaan .
voor morgen toi toi ...

teun en hen

hoi hoi
zijn wij teun en hen
maar misschien begreep je dat ha ha

Geert ter Beek

Nog even op de tandjes bijten voor de laatste km Jacob maar dat weerzien met de vrouwen bij aankomst zal nog heel wat te weeg brengen denk. Maar het gaat super tot nu toe dus die laatste paar honderd zal ook wel lukken. Veel sterkte voor morgen.

Gerla

Mooie dag morgen , nog 10 km en dan je steentjes achterlaten,
Geweldig dat het zo goed gaat... echt respect!
Weltrust en geniet er weer van!

Jose

Ha Jacob Willem omdat Bea en Marianne vandaag vertrokken zijn dacht ik er aan dat je een blog had dus ben me maar even in gaan lezen. Geweldig hoe dat zo gaat het fietsen de contacten en dan de tocht erg leuk om te lezen allemaal. Geniet ernog even van en ik zal de laatste dagen blijven volgen. GR Jose

Marjo

Geniet boven op Cruz de Ferro! Een mooi moment om in alle rust je reis nog even de revue te laten passeren en daarna je steentjes achter te laten. Buen viaje!

Sjaak

Geniet ervan . lijk me supper en dat laatste stukje doe je op je sloffen

Ria

Geweldig!!! Geniet vandaag en heel veel succes met de laatste kilometers!

Joop

Klasse Jacob Willem. Nog even en je hebt je doel bereikt. Een waardevolle prestatie en het doel waar je voor gaat. Ga nu een wijntje op je drinken met Ton. Een behouden reis. Joop

Pig en Tineke

Jacob je gaat hard aftellen in km, het zwaarste gedeelte heb je gehad en dan fietsen naar het eindpunt waar Marian en Gerla je vol trots gaan begroeten, het is denk ik ook wel fijn om nu af te gaan tellen en je einddoel te bereiken, top man en veel respect.
Succes naar de finale en geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!