Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

35e reisdag

Gisteren na de douche en het wassen van de fietskleding heerlijk buiten onder de parasol een biertje gedronken en daarna mijn blog geschreven. Na het eten de wedstrijd Argentinië - creatie gekeken en toen heerlijk naar bed.

Tijdens het eten werd de lucht donker en in de verte onweerde het en even later begon het te regen, nadat ik een uurtje in bed lag werd ik wakker van de regen want er viel zoveel ongelofelijk.

Vanmorgen om 06.45 uur opgestaan na het ochtend ritueel en ontbijt zat ik om 08.10 uur op de fiets met het idee dat ik wel 2 uur werk zou hebben om bij Cruz de Ferro aan te komen. Dit bleek niet zo te zijn want met en uur was ik boven en vond de klim geen extreem gebeuren. Het moment dat je dan boven komt geeft wel een goed gevoel en ik had het geluk dat het heel rustig was, aan een Ierse wandelaar gevraagd of hij een paar foto’s wilde maken en dat is natuurlijk geen probleem. Daarna heb ik de steentjes die ik van huis had meegebracht op een mooi plekje bij het kruis gelegd, omdat moment was ik helemaal alleen en kon ik mijn eigen hart en gevoel volgen.

Na nog een beetje rond gekeken te hebben en nog wat foto’s ben ik aan de daling begonnen eerst een stuk dalen en daarna weer klimmen naar 1500 meter. Na een stukje gereden te hebben stond er aan de rechterkant een houten barak met er om heen allerlei borden vlagen en allerlei andere zaken daar even gestopt een kop koffie gedronken en wat foto’s gemaakt.

Daarna begon de echte afdaling 20 km met haarspeld bochten de weg is niets zo goed dus goed opletten met de oneffenheden veel remmen maar het ging wel lekker. Onderweg nog een paar keer gestopt en een vriendelijke Braziliaan bood aan een een paar foto’s te maken en dat pak ik natuurlijk gelijk aan.

Het dorp Ringo de Ambros is een heel mooi plaatsje met een mooie Romaanse brug. Daarna ging het verder naar Ponferrada een behoorlijke plaats met industrie maar wel een leuk oud centrum, daar wat gegeten want het was 12 uur en de voeding die ik vanmorgen en onderweg genuttigd had was wel verdwenen.

Na Ponferrada is het nog 25 km naar Villafranca del Bierzo met nog wel een paar klimmen van 7%, met een temperatuur inmiddels gestegen naar een 30 gr is het belangrijk om de snelheid te reduceren. Onderweg weg nog een paar stempels gescoord te hebben ben ik om 15.00 uur in Villafranca aangekomen en een Albergue opgezocht.

Na een heerlijke douche en de fietsbroek gewassen te hebben heerlijk aan een biertje en schrijf mijn blog.

Het was weer een fantastische dag met mooi weer en een schitterende natuur. Nadat ik de laatste week constant op een hoogte van rond de 800 m gezeten heb ben ik nu gedaald naar 450 m.

Vandaag gereden 63.7 km gemiddeld 17.52 km p/u stijging 1050 m daling 1654 m.

Allemaal weer een fijne gezellige avond gewenst tot morgen.


Reacties

Reacties

Tante Riet

Hallo Jacob Willem fijn dathet zo goedgedaan is. Endat je weer een stuk verder ge nietvan je avond en morgen weer. Eengoede tochgroeten tante Riet

Johan

Met zo een fiets is remmen zeker geen probleem toch? Het loopt allemaal gesmeerd richting finish Jacob geniet van het restant van de tocht.
Groeten van ons

Jacoline

Goed gedaan pa. Je bent er bijna.

Cokky Vervenne

JacobWillem,
Ik heb heerlijk meegelezen met het verslag van Je reis. Echt een prestatie, maar wel een waar je ook van genoten hebt, denk ik. En wij met jou. Nog een laatste stuk en dan ben je er. Geniet er van
En dank je wel dat je ons liet meegenieten.
Groetjes, Cokky

piet en ria rietveld

wat doe je het toch goed, alles lijkt vanzelf te gaan maar je moet het toch maar doen nog veel succes bij de rest van je tocht
groeten van ons

Bert Houweling

Mooi dat je alleen was bij Cruz Ferro. In stilte met je eigen gevoelens/emoties/gedachten etc.
Succes verder met het laatste stuk(je)

Bea

Wat een belevenis weer op de cruse de ferro! ?Je bent echt wel zoef de haas?‍♂️. Voor je het weet ben je ginds. Wij zijn vandaag naar angouleme gereden. Toch nog wel een flinke rit. Om 16.00 uur bij het hotel. Daarna het stadje in en lekker gegeten. Nu op de kamer onze administratie bijwerken?bloggen, appen en lezen???

Petra

Dat was vast wel een indrukwekkende ervaring bij Cruz de Ferro.
Als ik alles zo lees, gaat het je allemaal wel erg goed af.
Succes nog voor het laatste 'stukje'.

Nelly de Voogd

Je had een mooie dag Jacob Willem. Eentje waar je ook naartoe hebt geleefd.
Fijn dat je zo soepel naar boven fietst en afdalen gaat nóg soepeler. Je gaat nu echt aan het laatste stukje beginnen. Bijna....missie geslaagd. Ik denk dat je al slaapt maar ik wens je toch nog een goede nachtrust. Morgen gezond weer op om weer aan één nieuwe dag te beginnen. Lieve groet ?

Anke

Wat een leuk verslag iedere dag lees ik het met heel veel plezier,wat maak je geweldige dingen mee heel indrukwekkend allemaal.Veel succes bij het laatste stuk.

Joke

Het einde komt in zicht. Zie op de landkaart je bestemming al staan. Wat enorm leuk om steeds mensen onderweg ontmoeten uit allerlei landen die het zelfde reisdoel als jou hebben. Ik geniet steeds van je verhaal. Succes met de komende reisdagen tot je eindbestemming.

Henk Z

Nog een heel klein stukje jongen, geweldige prestatie. Ik zou het je nooit na kunnen doen maar evengoed als ik me inleef ben ik wel jaloers op de ervaringen die je op doet. Dit moet toch wel een onbeschrijfelijk gevoel voor je zijn. Nou nog even en dan kun je je meisje weer in de armen sluiten. Veel succes het laatste stukje. Groetjes Henk

Joop

Het moet een goed gevoel hebben gegeven bij Cruz de Ferro daar waar ieder toch zijn aandacht voor heeft en tot een zekere rust kan en wil komen. Nog een paar dagen en je hebt je doel bereikt vriend.
Sterkte met alles en je moet geluk hebben om geen pech te krijgen. Gr. Joop

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!