Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

37e reisdag

Gisterenavond heerlijk gegeten en voetbal gekeken met 5 Hollandse fietsende mannen, deze heb ik zo in de loop van de weken regelmatig ontmoet en gesproken, ook Els en Thijs waren in dit dorp maar zij hebben vanmiddag al gegeten dus die hadden andere plannen.

Na de wedstrijd ging ieder weer zijns weegs, om 22.00 uur te bed vannacht aardig geslapen en om 06.15 uur opgestaan en ontbijt gemaakt. Om 07.45 uur zat ik op de fiets met een temperatuur van 18 gr. Na een Paar km kwam de eerste klim van 9%. In Samos heb een stempel gescoord want vanaf Triacastela dit is de plaats waar ik de afgelopen nacht verbleef moet je minimaal 2 stempels per dag hebben om je Compostella te krijgen in Santiago. Om 09.00 uur vriend Sjaak gebeld om hem te feliciteren met zijn verjaardag, toen ik daar mee bezig was kwamen Els en Thijs ook aan gefietst samen zijn we naar Sarria gefietst en daar hebben we koffie met een stuk cake genuttigd en een stempel in het credencial.

Om 10.05 uur had ik een afspraak met Ton Kohlmeijer van de WOS voor het 6e interview hierop heb ik gewacht in de bar en Els en Thijs zijn eerder vertrokken. Na het interview weer verder het dorp uit toen wachten me een klim van 5 km met 7% om er daarna nog een te krijgen van 2 km met 8%.

Na een half uurtje gefietst te hebben reed ik Els en Thijs weer achterop en daarvoor reden Ludger en Marcel, mijn snelheid lag hoger dus fietste hen voorbij. Nadat de klimmen gedaan waren kwam er een hele mooie afdaling van 3 km over een zeer goede weg dus kan je hem lekker laten gaan.

Beneden aankomend kijk je op een stuwmeer waaraan het dorp ligt waar ik de nacht zal doorbrengen, over het meer ligt een brug nar het dorp en dan nog even naar boven fietsen want dat dorp hebben ze vroeger moeten verplaatsen naar een hoger gelegen gebied omdat het meer anders dit dorp zou hebben verzwolgen.

Hier heb ik Albergue gezocht en om 12.00 uur ingecheckt, zit nu in een heel lief klein onderkomen met totaal 14 slaapplaatsen met een leuk binnen tuintje. De temperatuur is vanmiddag opgelopen naar 33 gr dus dan is het wel lekker als je vroeg klaar ben met fietsen. Morgen maar weer optijd weg om weer rond het middag uur op de bestemming aan te komen, want ook morgen wachten er ons nog een paar leuke klimmetjes.

Totaal gereden 47 km gemiddeld 19.72 km p/u stijging 837 m daling 1110 m.

Gezellige avond allemaal tot morgen.

Reacties

Reacties

Joop

Kerel, je bent er bijna en na alle avonturen en belevenissen kan jij je binnenkort inschrijven in het register van de Santiago Pelgrims. Bravo!

Nelly de Voogd

Jacob Willem, wil je geloven dat ik vanlieverlede miet meer weet wat ik nu nog zal schrijven. Ik ben bang dat ik mijn kruid zo'n beetje heb verschoten. Je bent een kanjer, maar dat schreef ik al. Heel bijzonder dat je op zo'n 'makkelijke' manier deze pelgrimsreis bijna hebt volbracht. Dit laatste woord is niet juist, voor mijn gevoel heb jij deze tocht heel intens en met veel genoegen gemaakt. Nog even en het is voorbij. Ik spreek de hoop uit dat je heel veel mooie herinneringen mee neemt naar Maassluis. Voor vanavond lekker slapen en toi, tpi voor morgen. Lieve groet. ?

Jacques en Marjoes van Lier

Jacob,we hebben regelmatig je verslagen gelezen en hebben er van genoten. We hebben grote bewondering voor je prestatie je bent er nu bijna en het gaat je lukken.

piet en ria rietveld

wat doe je het toch goed toppie hoor nog een paar dagen en dan ben je er heel veel succes gewenst van ons
gisteren heerlijk gezongen in hoorn en ja hoor de derde prijs behaald

teun en hen

hoi hoi ..
geweldig alles netjes op tijd .
met het warme weer is het ook wel lekker op tijd klaar te zijn .
maak er een gezellige avond van en toi toi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!