Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

38e reisdag

Gisterenavond gezellig met de 5 Hollandse fietsers gegeten en om 10.30 uur naar onze slaapplaats. Bij mij lag de hele slaapzaal 12 personen vol maar was super rustig en heb een goeie nacht gemaakt.

Vanmorgen 06.15 uur opgestaan en het ochtend ritueel gemaakt om 07.15 uur aan het ontbijt, het ontbijt in spanje stelt niet zo veel voor maar je hebt toch wat binnen. Om 07.40 uur had ik heel de boel klaar voor vertrek toen Guus en Kees binnen stapten voor een ontbijt bij de Albergue waar ik geslapen had, nog even een praatje met hun gemaakt en ben daarna vertrokken.

Gelijk na het uit rijden van het dorp begon de klim van 12 km en zelfs 1 km van 10%, na deze beklimming volgende er nog regelmatig heuvels van 7-8 en 9 % van 1 tot 5 km dus het betekende up en down.

Op een gegeven moment zag ik voor me Ludger staan met z’n verrekijker want hij is vogelaar en die was vogeltje 110 aan het spotten. Samen naar een volgend plaatsje gereden waar zijn maat Marcel op hem stond te wachten daar koffie gedronken en toen waar daar zaten reden kees en Guus ook voorbij. Dit is wel wat er gebeurd als een ieder in de zelfde plaatsen overnacht dan kom je elkaar telkens weer tegen.

We fietsten vanmorgen door een mooi gebied maar vanmiddag hebben we hele stukken over de provinciale weg gefietst en dat is minder interessant.

Omdat ze weer hoeg temperaturen aangaven waren we alle vanmorgen optijd vertrokken maar de temperatuur is vandaag zeker niet boven de 22 gr geweest, doordat je best veel moest klimmen hoefden het vets niet aan maar met dalen was het gewon fris.

Vanmiddag om 13.30 uur in de Albergue The Way aangekomen met een bijzonder vriendelijk dame aan de receptie, toen zij mij vroeg waar ik mijn reis begonnen was zij ze nee niet waar je vandaan komt maar waar je gestart ben toen ik dus voor de 2e keer zij van uit Rotterdam keek ze me aan en begon ze ongeveer te juichen.

Vanavond ben ik wederom met de 5 fietsers wezen eten en gelijk de wedstrijd spanje marocco gekeken.

Morgen heb ik nog 45 km voor aankomst in Santiago daar ga ik Marian en Bea ontmoeten, wij zullen daar 2 nachten verblijven en donderdag wil ik de laatste 120 km naar Finistere fietsen dat is het absolute 0 punt van de camino.

Vandaag gefietst 57.5 km gemiddeld 16.61 km p/u stijging 1160 m daling 1176 m.

Het is laat maar alle welterusten en tot morgen.

Reacties

Reacties

Johan

Nou man op naar de finale..... succes je hebt een mooie prestatie neergezet,niet alleen voor jezelf maar ook voor de mensen die jou blog hebben gevolgd.
Nogmaals succes met het laatste stukje en de groeten aan Marian en Bea die ik nog kan toen zij een klein meisje was (ha,ha)

Rita

Ik kom net uit de zang,nog even 1 afscheids glaasje gedronken.Ze miste allemaal je verhaal Jacob Willem je hebt het er zeker iets later erop gezet.We gaan de verhalen zeker missen.Voor ik naar de zang ging nog even uitzending gemist beluisterd,je zei dat alles zo perfect gegaan is zelfs de wind had je steeds in de rug,nou mooier kan toch niet. Morgen een hele mooie dag met Marian en je zus,eerst nog een stukje fietsen,een hele fijne dag allemaal lieve groetjes .

Nelly de Voogd

Jacob Willem wat maak je me nou?? Normaal lig ik al en nu ben ik speciaal voor je opgebleven. Ik zal je vertellen dat dit echt uniek is want ik blijf nergens voor op. Komt de volgende dag wel weer. Vanavond bij het koor hoorde ik al mesen teleurgesteld zeggen dat je laat was. Die hele fanclub van je zit met telefoon of tablet op schoot op jou verhaal te wachten. 23.13uur. Wat heb je uitgevreten dat je zo laat ben? Voetbal? Alleen voetbal? Die vrouw van je was vandaag ook al hopeloos de weg kwijt. Kon nog hotel nog auto vinden. ☹ Ik hoop dat ze je morgen wel vinden kan. Ze heeft trouwens maar een korte vakantie doordat jij als een speer fietst. Maar ja....iedereen die jou kent weet dat je geen slow motion in je hebt. Nu is het echt bedtijd voor mij. Slaap lekker en morgen een hele fijne dag. Lieve groet ?

Jacoline

Jeetje pa nog 1 dag dan ben je er. Dan kom je aan in de plaats van bestemming en zie je ma weer. Het zal denk ik best wel een emotionele dag worden denk ik. Geniet ervan en ik denk aan je. Ik had graag je ook willen opvangen maar dat lukt helaas niet. Kus Jacoline

Tante Corrie en oom Henk

Ja ja Jacob Willem , bijna je wens vervuld , wat heb je het goed gedaan ,twee jaar voorberijding is niet voor niets geweest ,knap stukje werk ,en morgen Marjan En Bea zien ,wat een ontmoeting zal dat zijn ,heel fijn voor jullie ,maak er een mooie dag van , e n genietjongen wij zijn erg trots op je ,en bedankt dat we zo mee mochten leven het was in een woord geweldig .lieve groeten van ons ! P S wij hebben zondag ook 37 km gefietst en dat op onze leeftijd ,mooi hè ??????

teun en hen

hoi hoi
knap werk geleverd.
leuk om marian weer in je armen te sluiten ...
top veel plezier morgen met de aankomst en de dames
bedankt voor de mooie fotos en verhalen ..
toi toi .

Lida

Succes Jacob-Willem en wat een fijn weerzien zal dat zijn! Dan nog met elkaar genieten! Als je thuis bent zal je veel te vertellen hebben!
Lieve groet Lida

Mariëtte

Goedemorgen Jacob, zo bijna in Santiago. Het voelt dubbel.
Geniet van deze laatste kilometers naar en van de aankomst in Santiago.
Mooi dat je wordt opgehaald door jouw geliefden.
En... je mag nog een stukje door. Afkicken van 5 weken fietsen ??
Geniet en groet

Marianne

Hoi Jacob Willem

Ik heb de laatste weken nog nooit zoveel aan een andere man gedacht.
(Na mijn eigen man natuurlijk)Het was voor jou allemaal al zo fantastisch en nu komen er nog een paar bijzondere dagen aan.Geniet er dubbel en dwars van!!!
Vriendelijke groet.

Sabine Pronk

Wow, de laatste loodjes alweer. Wat een reis heb jij gemaakt. Succes met het laatste stuk !Geniet ervan ,ook samen met Marian. Groetjes Sabine en fam

Gerla

Wat is het snel gegaan.....nog even en dan heb je een geweldige prestatie neergezet,
Echt zo op trots. Geniet van deze dag. En wij gaan het lezen??

Geert ter Beek

Super prestatie Jacob nu de laatste km nog maar als ik de hele reis gelezen heb wordt dat een eitje. Moet wel een super sensatie zijn als je familie daar bij aankomst staat. In ieder geval veel succes en sterkte het laatste stuk.

Riny.

Wat een prachtige reis Jacob. Zoveel indrukken en belevenissen. En zoveel mensen die met jou meeleven!!!! Geweldige prestatie. . . . . . Succes met de laatste etappe. Dan is het volbracht!!!!! Groetjes van Riny.

Wil

Ja, Jacob Willem, ik heb ook meegenoten van je reisverslagen en vind het een geweldige onderneming en prestatie, die je gemaakt hebt en het einddoel nu in zicht is. Wens je nog mooie fiets kilometers en een mooi weerzien van je geliefden in Santiago de Compostella!
Groetjes, Wil

piet en ria rietveld

wat goed dat je deze dag met veel vrienden volbracht heb nu nog 1 dag en dan kan je marian en bea in je armen sluiten heel veel succes gewenst en geniet er maar weer van
groeten van ons

Ton en Sonja

Nog 1 dag en je hebt het geflikt wij zijn trots op je

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!