Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

40e reisdag

Vanmorgen om 07.30 uur opgestaan en daarna aan het ontbijt.

Deze dag staat in het teken van de mis die om 12.00 uur gegeven word in de kathedraal.

Hier zullen we met 5 Hollands fietsende pelgrims aanwezig zijn en 2 wandelaars en natuurlijk Marain en Bea.

We zijn al om 09.30 uur in de richting van de kathedraal gelopen want er word verteld dat er soms rijen voor de deur staan om binnen te komen.

Wij waren om 10.00 uur binnen en zijn toen naar het altaar gegaan daar kan je achterlangs lopen en Jacobs even aanraken. Na deze ceremonie zijn we naar de plaats gegaan waar de pelgrims plaats kunnen nemen, daar zaten we dan ook al om 10.30 uur deze even geduld hebben voordat de dienst begint.

We zaten met z’n zevenen bij elkaar op rij en 2 en 3 dus mooi voorin om alles goed te kunnen beleven. Het is altijd spannend of ze het wierook vat door de kerk laten slingeren en wij hadden geluk want dat gebeurde aan het einde van de eucharistie viering.

Wat een sensatie als ze dat beginnen en het is nog spectaculairder als hij dan echt van de ene naar de andere kant door de kerk gaat.

Na deze dienst nog even met z’n alle op de foto en toen afscheid van elkaar genomen, wat een super groep was dit allemaal op ons zelf maar iedere keer weer bij elkaar tot op het laatste moment.

Ik ben ook heel dankbaar dat ik deze mensen heb mogen ontmoeten.

Vanavond met z’n drietjes wezen eten en nu weer op de kamer en na de blog onder de wol want morgen wacht nog een pittig ritje.

Welterusten en tot morgen.

Tante. Riet.

Goedemorgen. Familie. Wat eenpresstatie heb jij geleverd. En wat fijn met Marian enBea. Dit mee toemaken. Sterkte met je laatste Rit. En tot vanavond. Hoe het gegaan is. Gr. Tante. Riet

Nelly de Voogd

Dit was het dan bijna Jacob Willem. Afscheid van Compostella broeders en zusters die volkomen vreemden voor je waren toen je aan deze reis begon. Heel bijzonder. Terwijl ik dit schrijf zit jij allang weer op je trouwe metgezel die je nog niet 1 minuut in de steek heeft gelaten. Dat inzegenen van je fiets in Schiedam heeft wel zijn vruchten afgeworpen. Ik hoop dat je vandaag een fijne dag hebt waarbij je je avontuur af kan sluiten. Ik dit zal je wel even aangrijpen. Voorbij, jij en je fiets. Voorbij niet te weten waar en hoe je je kostje die dag bij elkaar scharrelt en 's-avonds zal slapen. Voorbij je vrije leven. Afscheid nemen doet altijd pijn. Geniet nog van de terugreis samen met je meissie en zus. Lieve groet

Sabine Pronk

Jacob,ik sluit mij aan bij de tekst van Nelly de Voogd.Zo mooi als zij kan ik het niet verwoorden/schrijven. Groetjes Sabine en fam

piet en ria rietveld

wat gaaf dat jullie dat in de kathendraal mee hebben gemaakt wij begrijpen dat het emotioneel was. je moet toch afscheid van elkaar nemen
heel veel succes met de volgende trip wij zijn erg trots op je
groeten van ons

Tante Corrie en Ome Henk

Hallo allemaal .we hadden weer geen wivi , pas om 13 uur. Met OmeHenk je bloc kunnen lezen , wat geweldig allemaal om dit mee te maken , en met Marjan en Bea de dienst , ook bijzonder ,wij hopen dat je vandaag ook nog een mooie dag heb en dan bijna het einde ,zoveel over gepraat .en allemaal naar wens gegaan ,en alles op tijd ,zelf nog tijd over . Wat een mooie gebeurtenis in je leven ,Jacob Willem doe Marjan en Bea de groeten .wij wensen jullie een fijne avond .lekker genieten van elkaar .en nogmaals bedankt dat we het zo (door je leuke schrijven ) mee mochten genieten ??????

Carien

Jacob van harte gefeliciteerd met deze prestatie, heb genoten van je dagelijkse verhalen. Jacob, een diepe buiging voor jou. top.

Greetje Looman, Maassluis

Hallo pelgrim,
Af en toe jouw reis gevolgd. Mooie route! Wij hebben hier met onze camper gereden in 2016. Hartelijk gefeliciteerd met de Jacobsschelp, je hebt hem verdiend!
Met groet,
Greetje