Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

41e reisdag

Na een enerverende dag gisterengezellig met z’n drietjes gegeten en om 10.30 uur bed.

Vanmorgen 06.45 uur opgestaan om het laatste traject van 120 km te rijden. Het ontbijt in het hotel is om 08.30 uur dus kreeg ik een zakje met wat cakejes en een pakje sinaasappelsap en yoghurt mee.

Om 07.30 uur zat ik op de fiets de temperatuur was 13 Gr dus niet erg warm, maar omdat ik eigenlijk direct met klimmen begon was het vest na 45 minuten al in de tas verdwenen.

Na een uurtje even een kop koffie gedronken en inmiddels ook al een stempel rijker. Ik had al een klim gehad van 6 km van 8 % maar daar bleef het vandaag nietbij, het was de hele dag op en neer met allemaal beste stijging percentages.

Marian en Bea die zouden ergens op de route staan zodat we met elkaar wat konden eten, uiteindelijk hebben we 20 km voor finistere elkaar ontmoet, toen had ik er al 100 km op zitten dus een best bord spaghetti ging er wel in.

Na de lunch de laatste kilometers naar Cabo Finistere, het was zowat alleen maar klimmen maar om 15.30 uur was ik boven en gaf me wel een heel bijzonder gevoel.

Marian en Bea stonden te filmen en foto’s te nemen. Mijn reactie was ook behoorlijk want ik had het gevoel dat ik echt iets gepresteerd had.

Na allerlei mensen gesproken te hebben en nog wat foto’s te hebben gemaakt hebben we een fles champagne open gemaakt en met gedrieën deze fles zowat opgemaakt. Daarna nog even zitten op de rotsen en de reis eens even de revue te laten passeren zijn we naar ons hotel gegaan.

Aangekomen in het hotel eerst even onder de douche, dit was wel heerlijk want zweten van de inspanning met een lage buiten temperatuur daar word het lichaam toch wel koel van. lekker een warme douche daarna het dorp verkennen en een grote bier nuttigen.

Vanavond aan de haven heerlijk gegeten en daarna naar het hotel terug.

Dit is het einde van een wel heel bijzondere reis waarvan ik met ontzettend veel genoegen op terug kijk. Ik vind het geweldig wat jullie allemaal aan reactie achter gelaten hebben, ik vond het iedere dag weer leuk om de blog te schrijven en daarna de reacties te lezen.

Ook de aandacht die ik heb mogen ontvangen door het stuk in de Maassluise krant en van Ton Kolhmeijer van de WOS.

Alle hartelijk dank.

Vandaag gereden 120 km gemiddeld 21.38 km p/ u stijging 2130 m daling 2193 m.

Groeten van een pelgrim.



Reacties

Reacties

Joop

Jacob-Willem.
Het zit er op. Helaas. Je zal nog regelmatig met je gedachten onderweg zijn. Je hebt een ervaring die je nauwelijks kan delen met je omgeving. Je moet “het” gedaan hebben om te begrijpen wat je voelt. Ik wens je toe dat je nog lang op je ervaringen zal kunnen teren.
Je broeder-pelgrim Joop

Rita

Hi pelgrim,vandaag heb je wel heel erg veel gefietst,vleugeltjes gekregen van Marian en Bea?
Het was fantastisch hoe je alles beschreef en alle mooie foto's die we konden bekijken ,dank dank je wel ik heb er van genoten.Nog een fijne tijd en terugreis met elkaar.Lieve groet Rita

Gerla

Top nogmaals van harte gefeliciteerd!
Ik vond het ook geweldig om te lezen.
En nog mooier is dat het voor jou allemaal goed is gegaan.
Wat ben jij nu een prachtig avontuur rijker!
En dat niemand jou meer af!
Geniet er nog van daar ,en hoop je gezond weer thuis te ontmoeten.

Annemarieke

Gefeliciteerd! Doel bereikt.... Ik heb je op de achtergrond gevolgd en zo de reis ook enigszins gemaakt...leuk je verslagen steeds te lezen. Geniet van je prestatie en herinneringen...en het weer samenzijn met Marian.

Tant Riet

Hallo Jacob Willem. Vanharte jongen. Ik zal het ook missen. Je blog. Ik vondt het prachtig om je zo te volgen. Geniet nog. Deze dagen dat je daar nog blijft. En doe Marian en Bea. Ook de groeten. Lievgroeten tante Riet

Hans Ooms

Je hebt het écht "gewoon" en heel bijzonder gedaan. Gelukkig gezond gebleven. Als je weer thuis bent, en je mag van Marian "effe" een bakkie doen, kom dan maar langs. Voor nu: adieu !

Bert Houweling

Het zit et op.
De herinneringen, de foto’s en sommige contacten blijven.
We zien/spreken elkaar

Vr gr
Bert Houweling

Tante Corrie en Ome Henk

Zo kanjer je heb wel iets gepresteerd .van Harte Gefeliciteerd . Wat is dit een bijzondere gebeurtenis ,dat je je hele leven bijval blijven . Je heb het zonder kleer schuren gehaald , ge woon gedaan . Wat fantastisch en wat veel km gisteren gereden . Nu zal je dit missen en wij ook .je heb ons allen heel goed mee laten genieten ,dank daarvoor .dikke kus jongen ,,,Marjan en Bea de groeten ,en nog fijn nagenieten , tante Corrie en Ome Henk ????????

Johan

Van harte gefeliciteerd met de prachtige en leerzame tocht.
Wensen jullie behouden reis terug naar Nederland.

Annelies Zuijderwijk

Hoi Jacob,
Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie. Wij hebben genoten van je blogs en moeten hiervan denk ik afkicken. Zie je gauw weer bij het korenfestival in Maassluis

Jacques

Memorabele reis waarin wij een moment met jou en Mariëtte mochten delen. De emoties voelbaar. Ook een geweldige sportieve prestatie. Sluit deze reactie af met de laatste woorden uit mijn app aan jou? ‘zijn naam is Jacob!’

Toon

oke geweldenaar het zit erop! Een geweldige ervaring neem ik aan en een voldaan gevoel. Proficiat!

Elly en Feits.

Hartelijk gefeliciteerd.
Wat een prestatie.
Geniet er nog samen met Marian en Bea van en kom gezond weer terug.
Groetjes.

Joke

Je hebt een mooie en bijzondere reis gehad. Gefeliciteerd hoor. Je kan er heel lang op terug kijken als je thuis al je foto's mga bekijken. Je hebt ook vele vrienden onderweg gemaakt met hetzelfde doel. Geni et nog een paar dagen met z'n drieën en een goede reis terug.

Geert ter Beek

Ja dit vergeet je nooit meer Jacob een super prestatie. En zonder echt grote problemen is de hele reis toch prima gelopen. Hebben echt geniten van je blog iedere dag.
De rest hoor ik wel op de club t.z.t.
Gr. Geert

teun en hen

hoi hoi ..nu eigenlijk hoi pelgrim
geweldige prestatie gefeliciteerd ..
lekker nog genieten ..straks thuis nagenieten
bedankt voor de verhalen .toi toi
de groeten van hen en teun ..

Martin Z

Ik heb heel veel bewondering en respect voor deze prestatie en proficiat dat je jouw einddoel bereikt hebt, geniet van deze onvergetelijke ervaring , nogmaals respect Martin

Jaap de Bruijn van Niklotex

Hallo Jacob Willem,
Gefeliciteerd met deze prestatie.
Ik heb genoten van je teksten en je doorzettingsvermogen. Nu ff genieten.

Groet uit een lekker warm maassluis
Jaap de Brijn

John

Hey man, klasse!!

Wil

Ja, je hebt het allemaal heel goed gedaan, Pelgrim, nog mooie dagen met zijn drieën en een goede thuisreis!

piet en ria rietveld

de herinnering blijft bijzonder hoor dat de die 120 km in een keer heb volbracht chappeua geniet nog van je vakantie wij hebben van je blogs genoten en een goede thuisreis
groeten piet en ria

Jose

Knap hoe je deze tocht hebt gedaan en mooi om te lezen hoe je hem hebt ervaren. De mooie reis verhalen zullen dan verder wel uit blijven maar ik wens jullie een fijne vakantie verder en een mooie en goed terugreis. Gr Jose

Henny van Esch

Gefeliciteerd Jacob. Grote klasse hoor ,en bedankt dat wij van jou blogs ook alles konden volgen.en nu lekker genieten van alles wat je heb meegemaakt .groetjes ook van leen.

Jessica

Gefeliciteerd met de nieuwe titel die je mag dragen na deze bijzondere inzet en reis. Afkicken, denk ik zo, na elke dag een mooie rit. Gelukkig staan je ervaringen digitaal op papier en kan je ze teruglezen wanneer je wil. Geniet lekker na!

Elma

Echt zo knap dat je het hebt volbracht. nu maar weer acclimatiseren in Nederland.
Ik heb genoten van je reisverhaal en de foto's.
Je moet het nog allemaal even goed tot je door laten dringen.

Sjaak

Top man het was me een genoegen om het via de blog mee te mogen maken al had ik dat liever zelf gedaan maar je weet het ,hier moet je kracht spirit en power voor hebben en dat heb jij.
Van harte gefeliciteerd Sjaak en Ans

Sabine Pronk

You did it.....Chapeau

Pig en Tineke

Jacob, van harte gefeliciteerd met deze geweldige prestatie, met een hele goede voorbereiding heb je
dit toch maar ff gedaan, veel respect hiervoor maar je hebt er ook van genoten en dat was op je blog goed te volgen. Erg leuk dat je door Marian en Bea ontvangen bent en daar hoort een glas champagne bij.
Ga er nu nog maar lekker over napraten en nagenieten met z'n allen.
Lieve groeten van Tineke en Pig.

Dirk Boers

looking good wish I wish I was there

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!