Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

Maassluis - Haarlem 89 Km

Na een toch wel onrustige nacht met de wetenschap dat het vandaag ging gebeuren het eerste stempel in mijn Credencial Vanmorgen 09.45 uur onderweg gegaan. Langs de waterweg richting Hoek van Holland om dan verder te gaan door de duinen tot aan Zandvoort en dan naar Haarlem. Een slaapplaats had ik al geregeld bij een adres in Haarlem van “vrienden op de fiets”. Een afspraak om het stempel te ontvangen was ook gemaakt eigenlijk voor morgen woensdag, maar het liep zo goed omdat ik de gehele reis de wind in de rug had dat ik de man gebeld hebt of het mogelijk was of vandaag het stempel te halen en dat was mogelijk maar dan wel bij hem op het werk. Als eerste wat ik gedaan hebt toen ik in Haarlem aankwam is naar het Godshuis alwaar het St Jacobs genootschap gevestigd is maar waar niet altijd iemand aanwezig is, maar zonder geluk vaart niemand wel ik trof daar een man die mij naar de kapel bracht en aldaar de stempels heeft gezet, er was een vriendelijk vrouw die foto,s daarvan gemaakt heeft, toen ik weer buiten stond met m,n fiets kwam er een vrouw aanlopen en vroeg of ik naar Santiago ging ook daar een hele gesprek mee zij was loopster en doet ieder jaar 2 weken om ook uiteindelijk in Santiago te eindigen. Nadit bezoek ben ik toch naar de afspraak gegaan en hebt een heel leuk gesprek met hem gehad en ook noch een stempel. Daarna naar de grote of St.Bavo kerk even rond gekeken en bij de dames van de receptie gevraagd of zei ook een stempel hadden van de St.Bavo en ja hoor ook die werd gegeven en natuurlijk weer een gesprek over de reis, het is bijzonder om te ervaren hoe de mensen hier op reageren geweldig. Na dit alles ben ik nu in mijn B&B en schrijf m,n verhaal.

Reacties

Reacties

Sv

Goed weer gehad en de wind mee geluks vogel ben je toch he en nu een bier en dan naar bed

Marian

Geweldig, mooie reis terug.

Marjo

Top! Het begin is er....en nog vele stempels te gaan zag ik aan de lege hokjes ;).
Ik vind het al een hele prestatie dat je naar Haarlem fietst, laat staan naar Spanje...poehhh, petje af hoor. Goede reis terug weer naar het Maassluise!

Henk Z

De kop is eraf. Vind dit al heel wat. Ik doe het je niet na. Fijn dat dit alvast
naar wens is verlopen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!