Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

Haarlem - Maassluis 88 Km

Na een goeie nacht en een heerlijk ontbijt zat ik vanmorgen om 08.45 uur op de fiets om de reis naar Maassluis weer aan te vangen. Het weer was goed alleen een tikkeltje fris maar een beetje doortrappen helpt dan wel om warm te blijven. 

Deze keer niet door de duinen maar via de pelgrimsroute St.Jacob deze loopt langs Zoetermeer naar Rotterdam en dan verder, dit was ook gelijk een goeie test om te kijken hoe het gaat om de route uit het boekje St.Jacobs fietsroute te volgen en ik moet zeggen dat gaat wel goed, Ze sturen je echt langs de onbekende wegen en paden waar het over het algemeen zeer rustig is en in de natuur. 

De route ging als volgt van Haarlem naar de leidsevaart richting Heemstede - Bennebroek - Vogelenzang - De Zilk vandaar wordt het de leidse trekvaart naar Voorhout - Warmond en dan naar Leiden. In Leiden mijn fiets in een bewaakte stalling gezet en heb ik een kop koffie genuttigd. Daarna weer verder en hebt geprobeerd om nog een stempel in mijn Credencial te scoren maar zonder resultaat. 

Van Leiden verder naar Zoeterwoude Dorp - Zuidbuurt en na het dorp linksaf de weilanden in waar je door een klaphek toegang hebt er ligt een smal fietspad maar wel erg leuk als je tussen de schapen met de lammetjes door fiets. Verder naar Gelderswoude - Benthuizen - Zoetermeer hier ben ik van de route afgegaan om de weg naar huis te nemen via Pijnacker - Delfgauw - Delft - Schipluiden - Maasland om uiteindelijk weer in Maassluis te eindigen. Het traject vanaf Zoetermeer was behoorlijk trappen daar de wind vol op de kop stond en hij in kracht behoorlijk was toegenomen maar om 15.45 uur was ik weer thuis. 

Marian had nog een surprise want zij vond dat deze tocht wel een speciale was omdat nu de eerste stempels binnen zijn voor het uiteindelijke doel, zij heeft een Jacobs schelp aan de binnenzijde geschilderd met een tekst er in heel toepasselijk op de reis, hierop hebben we een glas champagne gedronken.  

Reacties

Reacties

sjaak

En nu je tentje in welterusten ik ga ook

Gerla

Superleuk ..... gefeliciteerd met je eerste stempel.. op naar de volgend?

Marianne Bijl

Lieve Pelgrim!
Ik heb genoten van de eerste 6 reisverslagen van je. Het raakt me enorm wat je meemaakt en hoe je alles verwoordt. Super om daar elke dag van te mogen genieten. Hopelijk ben je vandaag goed in Parijs aangekomen. Even tot jezelf komen en misschien een wasje doen. En daarna weer veel succes met het vervolg op de pedalen!
Groetjes, Marianne Bijl

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!