Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

Pelgrimszegen

De dagen voor vertrek worden afgestreept het komt nu echt dichtbij, maar voor dat ik echt op reis ga heb ik nog een afspraak gemaakt met het secretariaat van de St.Jacobs kerk aan de kerkweg in Schiedam, dat er op dinsdag 15 mei 2018 's morgens om 09.15 uur een mis opgedragen zal worden en dat na de mis mij de pelgrimszegen gegeven zal worden door Priester H Egging.

Dinsdagmorgen 08.15 uur samen met Marian op de fiets naar Schiedam, daar aangekomen plaats genomen in de kerk alwaar de mevrouw van het secretariaat mij welkom heten. De priester verwelkomde een ieder en in het bijzonder werden wij met naam en toenaam welkom geheten, er verteld dat ik de reis naar Santiago zal aanvangen en dat na deze mis de pelgrimszegen gegeven zal worden.    

In het woord en gebed werd ik meerdere malen genoemd en dat gaf toch wel een heel apart gevoel voor ons, ik had niet gedacht dat er zo veel aandacht aan geschonken zou worden. Na het officiële gedeelte van de dienst kwam de Priester naar ons toe en hebben we een leuk gesprek gehad daarna zijn we naar voorin de kerk gegaan en is daar de zegen uitgesproken. 

Eerst nog wat foto's gemaakt met de Priester buiten bij mijn fiets en daarna het stempel in mijn Credencial, hij was trots op het stempel want ze hadden deze weer helemaal gerestaureerd en zag er mooi uit. Na deze ceremonie hebben we nog gezellig koffie gedronken met wat parochianen en zijn toen weer op pad gegaan.

Op naar Schipluiden alwaar er ook een Jacobus kerk is hier werden we ook vriendelijk ontvangen en hebben veel informatie gekregen over deze kerk en de verbinding met Jacobus en Santiago. Hier heb ik ook een mooi stempel in het Credencial gekregen en daarna een rondleiding door de kerk. Na deze speciale ochtend zijn we met een tevreden gevoel weer op weg naar huis gegaan.


  

    

Reacties

Reacties

Hans Ooms

Beste Jacob,

Ook van mij veel heil en zegen voor jou onderweg !
Let goed op jezelf. Hans Ooms

Marjo

Inderdaad wel speciaal met die zegen om zo nog even stil te staan bij je vertrek. Ook onze zegen heb je voor dit mooie avontuur ;).

Johan

Veel succes gewenst met de mooie reis die het ongetwijfeld zal gaan worden hopenlijk zonder excessen pas goed op je zelf maar je bent een ervaren chauffeur
Na al die trainingen ook op de fiets.. we volgen jou op weg naar Santiago.

Lida

Mooi verhaal Jacob-Willem wat een bijzondere dingen maak je nu al mee! 

Piet

Jacob willen heel veel succes je ga het zeker redden wees voorzichtig kijk met belangstelling uit naar je verhalen komende tijd

Peter

Heel veel succes Jacob-Willem.

Bea

Het wordt al een waardevol boekje zo. Al die stempels met alle verhalen erbij.
De voorbereiding is al een belevenis op zich!

Carien.

Jacob Willem,

Succes met je fietstocht naar Santiago de Compostella.

????????

Nelly

Jij en je maatje ( je fiets) gezegend op weg. Ik hoop van harte dat je ook werkelijk een gezegende reis mag maken en geestelijk verrijkt terug mag komen in Maassluis bij je meissie. Vette knuffel van mij en een dikke doei van Jacques.

Martin

De start van je reis is al een heel leuk, dus dat belooft wat voor de rest. Alvast heel veel succes en kijk goed uit.

Martha

het was echt een leuke verrassing voor je Jacob Willem je straalde helemaal .
en natuurlijk komen we jou uitzwaaien en wensen wij jou een hel gezonde en gezegende tocht.
Martha en Frits

Toon

Jacob Willem ik hoop dat je een geweldige reis mag maken. Uiteraard zie ik de (geweldige ) foto's en ervaringen die je beleefd tegemoet.

wil v. staalduinen

Hallo Jacob Willem, Wat bijzonder, dat je die reis naar Santiago de Compastella gaat maken, ga je alleen? Of gaat je vrouw ook mee, in ieder geval vind ik het heel bijzonder en hoop ik, dat je goed weer hebt. Wees voorzichtig!!! Neem geen risico's en blijf jezelf!!! Een fijn fietsreis toegewenst, geniet ervan en ik lees wel, hoe het met je gaat! Groetjes, Wil

Joop kortekaas

Jacob Willem. Ik heb nog niet gereageerd omdat al jouw berichten in de spambox terecht in gekomen. Die staat kennelijk een beetje strak. Ik ga er wat aan doen. Andere reacties zullen volgen. Ultrea y Susea! Xacobeo is bij je! Pelgrim Joop

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!