Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

5e reisdag

Gisterenavond op tijd naar bed en vanmorgen om 06.00 uur weer op goed geslapen. Ze gaven voor vandaag na de middag slechter weer op dus mijn gedachten waren zo als ik optijd vertrek kan ik voor dat het gaat regen misschien een mooi stukje doen. Nadat ik gegeten had alles weer inpakken en uiteindelijk vertrok ik om 08.00 uur met een bewolkte lucht en een temperatuur van 12 gr dus eerst nog maar wat warms aan.

Na een 20 kilometer kon het vest uit want er moest gewerkt worden, flinke klimmen dus dan krijg je het wel warm. Mijn eerste stop was Cambrai 35 kilometer daar even een stempel wezen scoren en een koffie met een heerlijke koek met chocolade en krenten maar wel binnen gezeten. Net toen ik Cambrai binnen reed kwam ik nog een Hollandse Compostela ganger tegen op de fiets hij was net begonnen wat hij had op een camping in Cambrai gestaan. 

Na Cambrai verder naar St.quentin ik had het idee om daar wat te gaan eten maar de de bel ging rammelen en dan moet je stoppen want anders val je van je fiets, dus 3 sneetjes brood met paté een koek een potje yoghurt en een banaan en dan kan je weer gaan.

In St. Quentin even in de Basiliek geweest een giga grote en daarna naar het buro de tourisme voor een stempel.

Het verwonder mijn echt hoe het tot op dit moment gaat totaal nergens last van. Ondanks vandaag totaal 1008 meter geklommen te hebben heb ik een hogere gemiddelde snelheid dan gisteren. Het dalen verhoogd je gemiddelde maar het gaat zo lekker.

Het idee was dat ik na St. Quentin naar een camping zou gaan maar een paar kilometer verder is er ook een refugo (pelgrims onderkomen). In mijn voorbereiding had ik niet veel op met deze onderkomen omdat je het kan treffen dat er meerdere mensen op een zaal liggen soms wel 40 of meer. Toch de stoute schoenen aangetrokken en kijken of het wat is, want als het zo een grote zaal is wilden ik daar eventueel mijn tent opzetten. Maar ik heb een kamer met 2 bedden en ben alleen dus perfect hier krijg je een pelgrims maaltijd dus voor weinig alles geregeld. 

Het weer is meegevallen want uiteindelijk is na de middag de zon er nog even geweest, maar goed zo was ik lekker vroeg op mijn overnachting adres. 

Totaal aantal kilometers vandaag 106 km, 1008 meter stijging en 863 meter dalen dus op en neer.

Morgen word het een saaie dag zeggen ze omdat het gebied waar je doorheen rijd niet aantrekkelijk is maar we zien wel. Probeer morgen een stuk voorbij Compiegne te komen zodat ik misschien vrijdagmiddag in Parijs kan zijn.

Groeten uit het mooie Frankrijk.




Reacties

Reacties

Ans

Zo dat gaat snel zeg, geniet van je verhalen, hoop dat het morgen voor je meevalt,eet smakelijk , slaap lekker voor straks.

Jacoline

Een mooie dag om vandaag eens lekker rond te kijken mooie foto's te maken en je te overdenken wat dit allemaal met je doet op bezinningsgebied. Daar ben ik wel benieuwd naar. Hoe voel je je, wat gaat er door je heen? De moedereend met haar kroost deed me al een ontspannen indruk maken. Ik hoop dat je vanavond mooie gesprekken kan hebben of juist bezinning. Mij raakt jou bloggen me enorm en doet ne meer als ik gedacht had. Ik ben enorm trots op je dat je dit doet. Hoe je het doet en hoe je het met ons deelt. Straks weer je route tekenen met je (enige) kleinzoon. X

Gerrit

So Far, dus so good. Toppie.

Carin oosterman

Wat schrijf jij leuk kijk er naar uit om je verhaal te lezen

Riny

Wat een indrukwekkend verhaal, elke dag weer. Saai kan het echt niet worden!!!!!

Anke

Je verslag is heel leuk geschreven succes morgen

Johan

Geniet, geniet ,geniet erVan dan genieten wij van jou verslag.

Wil

Leuk je weer te volgen op je route, je foto's vind ik mooi. Groetjes, Wil

Joop

Schitterende ervaring Jacob Willem en prachtige foto''s. De klim ging je goed af. Mooie verhalen. Goede reis en voorzichtig.

Cor N.

Heel mooi verhaal Jacob, het lijkt wel of ik mee fietst indrukwekkend zoals je alles beleeft en vertelt groet, Cor

Rita

Weer boven het gemiddelde gefietst, mooi hoor Jacob Willem.Het is zo fijn en leuk je verhalen te lezen en foto's te zien. Ik kijk er naar uit. Weer heel veel succes morgen. Groetjes.

Nelly de Voogd

Super Jacob Willem. Leuk verslag, heel goed te volgen. Fijn dat je de tijd neemt om ook te kunnen genieten onderweg. Lieve groet en het mag misschien morgen saai worden, er komen zoveel mooie dagen. Sterkte voor morgen.

Cees

Je had schrijver moeten woorden vind het heel leuk om je stukjes te lezen

teun en hen

zozo volgens mij gaat het lekker nou top ..
en wat een belevenis maak jij mee ...
super gaaf om je verhalen te lezen het gaat je goed toi toi ..

Marianne

Gisteravond niet van gekomen om je verslag te lezen.
Vanmorgen toch weer benieuwd, wat leven we allemaal met je mee.
Wordt vast weer een fijne dag!
Gr.Marianne.

piet en ria rietveld

wat fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat en dat je ervan geniet.iedere avond lezen wij met veel belangstelling je verhaal . toppie hoor, nog veel veilige kilometers verder. groeten van ons

Elma

Alweer in Frankrijk.
Stukken beter een kamer voor twee voor jezelf ipv een zaal met 40, Dat is iets teveel om rustig te kunnen slapen,
Ga zo door , gaat goed zo te lezen.

Ria Z

Super Jacob-Willem we zijn trots op je. Je gaat wel heel erg snel met je kilometers over de honderd. Dat je ook nog tijd heeft voor foto,s maken en alles bekijken wat je wil ,mooi hoor. Geniet ervan liefs van Henk en Ria

Henny van Esch

Het gaat super Jacob, en wij hebben plezier aan jou geschreven stukjes,we blijven jou volgen hoor veel succes verder.groetjes uit een regenachtig Hoek van Holland.

Gerla

Jemig .. wat fijn dat het zo goed verloopt!
Je bent een topper!
Hoop dat de saaie dag meevalt. ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!