Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

10e reisdag

Vanmorgen 07.30 uur opgestaan dit is de eerste dag dat de tent droog was geen regen of ochtend dauw.

Na het ritueel wassen scheren even naar de receptie om mijn bestelde pain de chocolade, pain raison en een baquet opgehaald. Na het ontbijt de boel weer ingepakt en om 10.00 op de fiets.

Omdat ik gisteren van de route af moest voor een camping eerst 8.5 km trappen om op de route te komen. Daarna onderweg naar Clery St. André daar staat een Jacobus kathedraal.

Na het bezoek aan de kathedraal weer verder maar op een gegeven moment begon de maag te knorren dus moest er gegeten worden, aangezien het weer niet zo mooi is bewolking en dreigend te gaan regen even een restaurant binnen gestapt en wat gegeten en dan ook gelijk even de batterijen in het stopkontakt.

Vandaag heb ik geen duidelijk plan waar te overnachten Tours is nog te ver 124 km in het boekje maar er komen altijd nog wel kilometers bij dus maar even zien.

Vanaf het restaurant in Beaugency ga je een 30 km over de dijk langs de Loire en dat fietste heerlijk mooie weg en lekker door kunnen trappen. Je komt hier wel al veel meer fietsers tegen met bepakking richting het noorden en fietst er ook nogal wat voorbij naar het zuiden. Blois is ook een leuk stadje hier even de fiets omhoog geduwd naar de Kathedraal want dat was te stijl om te fietsen maar kan je daarna wel lekker naar beneden. Na het bezoek aan de Kathedraal naar hè naast gelegen hotel de ville en daar een stempel in het credencial gehaald. Na het bekijken van mijn route besloten dat ik naar camping municipal in Onzain zal gaan.

Hier aangekomen om half 6 tent opgezet, deze camping heeft 45 staplaatsen en ik kon kiezen uit 44 plaatsen dat betekend dat er 1 plaats bezet was maar daar was niemand bij aanwezig dus alle ruimte voor mij.

Vanavond zelf wat te eten gemaakt en om 22.00 uur lekker slapen.

Totaal aantal kilometers vandaag 88.5 km stijging 589 m daling 592 m gemiddelde snelheid 21.66 km.

Allemaal welterusten en tot morgen.

Reacties

Reacties

Tanteriet

Goede avond jacob Willem dat was ook weer een mooie tocht sterkte met 11 tocht

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!