Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

11e reisdag

Daar is hij weer gisteren is het allemaal niet goed gegaan met het verhaal en de foto’s het wilde niet goed met het internet maar ben het nu aan het inhalen want anders vergeet ik de helft.

Vanmorgen 07.30 uur op tent zijk nat dus rustig aan en wachten tot de zon hem weer droog heeft uiteindelijk om 10.30 uur vertrokken. Vandaag gaan ik het laatste stukje doen naar Tours want daar wil ik vanmiddag aankomen en morgen Tours bekijken. Aangezien mijn eerste tankje Camping Gaza op is moet er een nieuwe komen als reserve maar al bij verschillende supermarkten geweest maar nergens die ik nodig hebt. En van,orgen een tentharing zoek geraakt nergens meer te vinden dus eens even kijken over in de buurt soms een Declaton winkel in de buurt is en ja hoor richting tours is er een. In het boekje geven ze een mooie plaats aan die wat van de route is n.l. Amblois en dat komt dan ook weer goed uit dan ben ik aan de goeie kant van de rivier voor de winkel en d camping.

Even rond gestruind in het plaatsje en toen even een broodje met koffie genuttigd. Er kwamen een paar mensen naast me zitten die wel Engels spraken maar zoals je dat wel hoort van zuid Amerikanen, dus even vragen vanwaar zij komen New Jersey US was het antwoord. Hieruit voort kwam een heel leuk gesprek opgang, ze waren met 2 mannen en 3 vrouwen en een van de vrouwen werkt bij een firma waarvan ze een kantoor in Rotterdam Capelle hebben en daarvoor kwam zij regelmatig in holland.

Nadat zij wisten wat ik aan het doen ben kwam er een bepaald respect en vonden het geweldig, zij zijn met een groep en iedere keer als er een van de groep voorbij liep werd er even gezegd wat ik aan het doen ben, de fiets stond aan de andere kant van de weg en die werd dan ook even aangewezen. Toen we weer ieder zijns weegs gingen werden de handen gedrukt en werd er nog regelmatig omgekeken, dit zijn wel leuke ontmoetingen.

Onderweg voor het laatste stukje van de dag en dat is ook gelijk het laatste stukje uit het boek deel 1 is uit.

Nog even naar Declaton en daar een busje Campinggaz gescoord een ook tentharingen alles weer opgelost. Na aankomst om 15.00 uur op de camping tent opgezet, en toen hij stond begon het te regen niet hard maar wel naar binnen. Een camping van misschien 60 plaatsen en ook daar staat niet veel, een eindje bij mij vandaan staat ook een fietser met zijn tent en die kwam naar mij toe gelopen en vroeg of ik in Parijs een rustdag had gehad, blijkt het een man te zijn die in in Cambrai even fietsend gesproken had. Hij was hier gisteren aangekomen daarom dacht dat ik een rustdag had gehad maar blijkt dat ik 100 km meer gefietst hebt dan hij dus dat vernduidelijk de zaak.

Vanavond gaan we samen in d stad eten en inmiddels is de zon ook weer terug dus nu ga ik eens even lekker douchen.

Vandaag totaal aantal km 53 stijging 229 m daling 246 m gemiddelde snelheid 22.52 km.

Totaal vanaf Maassluis 1025 km het aantal calorieën wat verbruikt is 34685 gemiddeld aantal km per dag 93.18

Voor nu allemaal weer de groeten tot morgen.

Reacties

Reacties

Martin

Ik blijf het geweldig vinden, fantastisch

Tante riet

Dat is vlug net je 10 rit gelezen en daar Was 11. En nu rustig aan een 3 de deel zit er op geniet er van om rond te kijken

Jaap van Buuren

Veel plezier onderweg ik volg je iedere dag

Groet Jaap

Jacoline

Ik heb je blog gisteravond echt gemist inderdaad. Ik dacht of hij krijgt behoefte om even niks te doen. Of internet doet t niet.
Knap van je je moet toch maar improviceren als je haring kwijt raakt je gas op e.d. goed hoor.

Cees Ponse

Ik kijk iedere dag uit naar je berichtjes gisteren hadden we niks maar van daag dubbel volgens mij 1022.5 KM mag er iets naast zitten.
Goede reis tot morgen

piet en ria rietveld

wat een verhaal en goed dat alles weer op zijn pootjes terecht kwam nog heel veel succes gewenst

teun en hen

hoi hoi
wat leuk dat je ook weer mensen tegenkomt gezellig toch ....
nou je heb aardig wat km erop zitten ...
terwijl ik het tikt is het hier noodweer ..
hopen dat jij het droog houd
nou voor morgen weer toi toi ..

Gerrit

Het blijkt elke dag weer anders. Erg leuk hoor en elke dag weer nieuwe verassingen . ?

Bea

Inderdaad een beetje saai wanneer er geen verhaaltje op de site komt en een magere 3 foto's maakt het eigenlijk ook niet goed. Wat een indrukwekkende cijfers. En vooral indrukwekkend dat je eerste boekje uit is... Hopelijk heb je een gezellige avond met je fiets "vriend" en hebben jullie samen lekker gegeten. Vandaag heb ik 55 kilometer gefietst, naar werk en afspraken daarvoor. Kom nog niet aan de hoeveelheid die jij dagelijks fietst en weet ook niet hoeveel calorieën ik verbruikt. Met trapondersteuning, uiteraard. En net voor de bui binnen. Code oranje! Deze lekker vanachter het glas waargenomen.

Tante Corrie

Ha Jacob Willem .voor dat Ome Henk naar Jaco gaat ,lezen we eerst je bloc zo benieuwd . Maar vanmorgen lukte het niet . Dus vanavond er van genoten , wat maak je leuke dingen mee, het is zo iets bijzonders . En dan kom je weer die man tegen , en samen een hapje eten hoe leuk is dat , Jacob Willem wij hopen dat je dadelijk lekker slaapt .goed uitrust en gezond weer op ,en dat je morgen weer een goede dag hebt ,en wij allen wee mee mogen genieten ,groetjes van ons ???

Peter

Geweldig Jacob Willem

Nelly de Voogd

Ook ik dacht dat je even genoeg had aan jezelf. Blijkt gewoon een technisch probleem geweest te zijn. ? Knap dat je zelfs in woorden kan inhalen. Goede nachtrust Jacob Willem en voor morgen....hele mooie dag. ?

Martha

geweldig wat je allemaal doet ik neem me petje er voor af als ik er een had hahaha, maar zo zooo goed van je heel veel respect en heerlijk om te lezen.het ga je goed .

Marianne

Ik vind,dat je het allemaal zo ontspannen doet.
Mijn complimenten.
Iedere dag weer zo'n mooi verslag.
Ga zo door!

Joop

Wat geef jij ons toch veel leesplezier en de ervaring en belevenissen die op je weg komen. Ik geniet ervan en denk ook de anderen. Je boek wat je straks over jou reis gaat schrijven zal zeket slagen. Ik wil je graag foto ruimte geven maar lukt mij nog steeds niet. Ik haal er wel een hoogleraar bij. Komt goed. Een behouden en leerzame reis. Joop

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!