Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

12e reisdag

Vanmorgen 07.30 uur opgestaan na het wassen en scheren wat ontbijt gemaakt en rustig aan een beetje de boel organiseren. Ik heb besloten om vandaag hier te blijven staan om dan wat was te doen zodat alles weer een beetje fris is misschien niet helemaal schoon als thuis maar wel fris.

Gisteren met het opzetten van de tent had ik goed opgelet dat hij zo stond dat de zon gelijk op de tent zou schijnen want als hij nat is kan hij snel drogen, maar het eerste half uur ging goed en daarna pakte toch een boom de zon weg dus even de haringen uit de grond en versleept naar een plek waar hij wel volop stond. Hopelijk kan ik dan morgen optijd vertrekken.

Toen de was gedaan en opgehangen om 12.30 uur was het droog, daarna op de fiets naar Tours om daar nog wat rond te kuijeren. Je rijd langs het station en dat had ik gisterenavond in het voorbij rijden gezien dat het een schitterend gebouw is dus eerst hier even gestop en een paar plaatjes geschoten. Toen naar de Kathendraal daar ook een paar foto,s gemaakt en toen naar binnen want er moest nog wel een stempel gescoord worden, alleen was het kantoortje dicht en wel tot 14.00 uur en het was 13.30 uur dus even in de kerk rond gelopen en toen maar weer naar buiten. Buiten komend kwam er juist een wandelaar met rugzak de straat overgestoken en die riep naar me hoe gaat het dus een Hollandse pelgrim.

Na elkaars namen uitgewisseld te hebben en nog veel meer zaken die een ieder kwijt wilden zijn we samen naar binnen gegaan en inmiddels was het kantoortje open en hebben we een stempel erbij.

Bert zo heet de wandelaar is 4 weken geleden vertrokken vanuit de Betuwe en heeft er nu dus ook 1000 km op zitten maar wel wandelen. Hij melden dat er gegeten moest worden en of we samen konden gaan nou dat was goed want ik had ook nog niets anders dan mijn ontbijt gehad. Kerk uit rechtsaf 1e straat links 2e restaurantje daar zaten 2 damens en die hoorde ons praten en die melden dat ze prima hadden gegeten dus wij konden daar ook wel eten. Bert wilden wel spaghetti of iets dergelijks dus even gevraagd en ja ze hadden penne dus aangeschoven en eten besteld. Het bord penne was alleen de pasta en een beetje kaas er over heen dus een beetje karig was het wel. Nog een dessert en een koffie en daarna maar weer opgestaan om ieder zijns weg te gaan.

Bert ging naar de camping waar ik ook staat en ik wilde nog even in Tours rond dwalen. Er is in tours een mogelijkheid om bij de nonnen te slapen heb ik gisteren nog overwogen maar nog niet de stap gezet omdat te doen. Door het dwalen door de stad kwam ik nog een gigantische kerk tegen dus ook even naar binnen en dat bleek de kerk te zijn waar het nonnen kloster bij hoort, ook hier weer een stempel.

Toen ik buiten kwam begon het te spetteren en was het 17.00 uur dus ben toen terug gereden naar de camping en gelijk kijken of Bert er al was maar hij was er nog niet. Ik ben toen nog even doorgefietst om te kijken naar een bakker zodat er morgen brood op de plank is. Bakker op woensdag gesloten dus even verder daar was een Lidl daar maar brood en 2 blikjes bier meegenomen.

Terug komend op de camping zij de receptioniste dat er een man gevraagd had of ik hier Campeerde dat was Bert, nadat we even samen een biertje gedronken hadden ben ik terug gegaan naar de Lidl en ben voor ons samen 2 maaltijden wezen halen, er is op deze camping een magnetron dus dat is mooi zo hebben wel heerlijk gegeten en hele gesprekken gehad. Deze ontmoeting is echt een topper nu zitten we beide de blog te maken want ook hij houd er een bij.

Morgen gaan ik aan deel 2 van de reis beginnen en zullen we zien hoe dat gaat verlopen, ze geven niet van dat mooie weer aan maar ja er zijn mensen die zeggen de weer komt niet uit de radio maar uit de lucht.

Allemaal weer welterusten en tot morgen.

Reacties

Reacties

Cees Ponse

Mooie verhalen hier kan je mee thuis komen, lekker zo om even rustig aan te doen je moet nog een eindje .

Groetjes

Cees en Nelie

Ria

Geweldig de verhalen te lezen ! Je zult denk ik wel een hele rugzak met verhalen en ervaringen mee naar huis terug nemen.

Voor morgen heel veel succes

Ans

Leuk verhaal weer, geweldig om mensen te ontmoeten om mee te praten of iets uit te wisselen , slaap lekker en horen morgen weer van je xx.

Rien Nieuwstraten

Het is een prachtig reisverslag en een mooie tocht door het prachtige Frankrijk. Je reis verloopt zo snel als de naam van de gelijknamige ijsclub uit De Lier Hard gaat ie. Veel kijk en fietsplezier morgen en een goede reis naar midden en zuid Frankrijk.

Marjo

Leuk dat je regelmatig mede fietsers en wandelaars tegenkomt. Het pelgrimgevoel kun je alleen maar delen met mensen die dezelfde weg afleggen en snappen wat je allemaal meemaakt. Genoeg gespreksstof denk ik zo. Ik wens je nog veel mooie ontmoetingen!

Jacoline

Waar lan je beter tot bezinning komen dan bij de nonnen? Maar dan had je Bert niet ontmoet. Heerlijk zo een dagje tussendoor. Enjoy. Xxx

teun en hen

hoi hoi wat een hele boel mooie mensen kom je tegen .
je heb gelijk dat je af en toe de tijd neem ,
je zit niet in het aangenomen ha ha ..
genieten hoort er ook bij .
nou maar weer toi toi ..

Wil

Heb je laatste bericht gelezen en je bent al een eind op weg. Tours, daar staat toch een kerncentrale?
Heb zelf weleens een fietstocht langs de Loire gemaakt, met Tours in de verte. Leuk, dat je Bert ontmoet hebt en ook steeds nieuwe ervaringen krijgt, waar je weer van leert! Goeie fietsreis, groetjes, Wil.

Tante Riet

Mooi een dag rust en de kerken. Ik wandel met je mee

piet en ria rietveld

heel veel succes verder het was weer een mooi verhaal

riny

Leuk verhaal Jacob. Wat fijn toch, dat de reis tot nu toe voorspoedig verloopt. En ook fijn om mensen te ontmoeten waar je gedachten en ervaring mee kunt delen. Heerlijk zo te reizen door Frankrijk. Geen tolpoortje te bekennen. Veel plezier onderweg en succes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!