Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

13e reisdag

Na een geweldige avond gisteren samen met Bert hebben we een goede nacht gemaakt, vanmorgen 06.45 uur opgestaan en toen was Bert al op. We hebben nog samen ontbijt gemaakt en daarna alles weer inpakken.

Uiteindelijk waren we om 09.00 uur klaar en hebben we nog een kop koffie bij de receptie gedronken, aan de dame van de receptie gevraagd of zij nog wat foto’s van ons samen kon maken voordat we weer ieder zijns weegs gingen.

Na ongeveer een kilometer was er een bakker dus daar eerst maar even gestopt voor de brood nodige pand raisonneur en pain chocolade plus een baquet. Toen ik naar buiten lopen kwam Bert er ook alweer aangelopen dus nogmaals gedag zeggen en toen echte weg.

Het was vanmorgen aardig zonnig maar al ras toen ik goed en wel aan fietsen was werd het bewolkt maar wel droog. Na dat ik het dorp uitgefietst ben kreeg ik gelijk een beste klim wel kort maar pittig.

Verder was het de hele dag een beetje op en neer maar bij het dorp Veigne kwam er een klim van 12% en daar moet je wel behoorlijk aan werken om boven te komen.

Ste. Maure de Touraine is ook een oud pelgrims dorp en daar is nog een gebouw wat als pelgrimshospitium gebruikt werd en bij de ingang boven de poort zit nog de Jacobs schelp. Hierbeneden ik ook nog een St. Jacques stempel gehaald bij de toerist informatie.

Onderweg ben ik verschillende richting borden tegen gekomen naar Santiago en ook 2 waar je het aantal kilometers naar Santiago op staan, het is wel leuk wat in een uur fietsen had ik 200 km eraf gefietst dus ja hoe zit dat.

In de plaats Chatellerault staat eigenlijk gewoon tussen de huizen ook een St. Jacques kerk dus even wezen kijken en daar hebben ze een kapelletje in de kerk met de pelgrim uitgebeeld, aan de overkant van de kerk ik het kantoor daar kan je een stempel halen.

De stad trok me niet zo dus eens even kijken waar een mogelijkheid voor camping is, dat was 16 km verderop en het was nog vroeg. Daar aangekomen is het een camperplaats waar het toilet gebouw hermetisch gesloten was dus op naar de volgende. De volgende is 4 km verder camping municipale geopend van half juni tot eind augustus. Op naar de volgende 5 km er bij en daar sta ik nu een 4 sterren camping beeld te duur maar je moet wat.

Inmiddels in de laatste 25 km had ik ze hier en daar uitgemeten gekregen wat betreft de klimmetjes 1 van 8% en een van 10 % en dan nog hier en daar waar geen percentage bijstaat. In de laatste 10 km had ik ook het regenpak nodig in de verte zag ik al dat het behoorlijk regende dus voor dat het begon al het pak aan en dat is een goed plan geweest.

Nu ga ik opzoek naar een restaurant want buiten zelf wat maken is geen feest als het zo af en toe regent.

Totaal aantal km vandaag 110 km stijging 845 m daling 783 m gem. Snelheid 20.26 km.

De foto’s heb ik er nu door gekregen wat de laatste 2 dagen niet lukte dus ik weet niet meer precies hoe het zit maar ik heb ze er zo goed als kan per dag geüpload.

Alle nog een prettige avond en tot morgen.

Reacties

Reacties

Tante Riet

Dat was weer een lange rit slaap lekker en tot morgen

Jessica

200 km in een uur... even een meldinkje van maken. Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. Ondertussen tikt de thermometer hier bijna iedere dag zo’n dertig graden aan. En onweer. Code oranje is KNMI’s favo kleur ?

Marian

Weer aardig on route. Goed dat je niet de buien kreeg die hier zijn gevallen, daar zou je niet van opknappen. Dan Bert weer achterlaten en verder gaan, mooie herinnering er komen er vast nog meer.
Bon voyage Pelgrim

Gerla

Hoi... topper.. aardig de gang erin gehad vandaag.
Jij ook een beetje regen... hier ook, niet te geloven weggespoeld...
Top dat het zo goed gaat. Trust voor straks en morgennnfezond weer op!

Koos

Iedere dag zo'n 100 km fietsen geeft ook tijd om na te denken over waar ben ik nu helemaal mee bezich. Steeds verder van huis is dat wel de moeite waard?
Bon voyage.

Wil

Een flinke rit achter de rug, lijkt me, met interessante stops onderweg, de foto's komen goed over, samen met Bert voor de basiliek, mooie achtergrond en het beeld van de pelgrim en de andere tekenen, die bij je reis horen. Morgen weer verder, het weer zit je gelukkig wel mee! Welterusten voor straks!!

Joop kortekaas

Het gaat lekker zo aan je verhalen te horen! Hou vol. Joop Kortekaas

Helma

Je hebt er goed de vaart in. Fijn dat het zo goed gaat.

teun en hen

hoi hoi
nou dat is goud die borden santiago zien ,
en dan gelijk 200 km gefiest ze nemen het niet zo nou .
maar goed 110 km is ook niet niks knap je best gedaan ..
nou toi toi ..maar weer

Anke

Goed bezig,en je verslagen zijn heel leuk om te lezen. Wat een tempo zeg,nog heel veel veilige km.??

Cees Ponse

Zo iedere dag 100 km fietsen is geen klein bericht met van die lekker klimmetjes dadelijk ga het nog wennen Suc6

Elly en Feits.

Top Jacob Willem.
Wat een belevenis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!