Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

14e reisdag

Vanmorgen 07.15 uur op wassen en direct de spullen in pakken had geen zin om een ontbijt te maken want de plek waar ik stond was drassig en modderig, gelukkig was de tent aardig droog een doek er langs en hij was klaar voor inpakken dus snel allles in de tassen en weg wezen.

Het weer zag er goed uit alleen nog wel even een vest aan want het was net iets te fris. We komen nu wel in een gebied waar het heuvelachtig is dus klimmetje hier en een dalingtje daar maar ook klimmen van 8 tot 10 % maar wat ik al meer gezegd heb als je boven ben ga je 2x zo snel naar beneden.

Na 15 km aangekomen in Poitiers daar eerst maar eens een broodje met een heerlijke kop koffie genomen en daarna een beetje de stad verkennen. Er zijn hier 4 grote kerken die allemaal wel wat met pelgrims te doen hebben. Eerst naar de Kathedraal en toen naar toeristenburo om het St. Jacques stempel te halen. Daarna nog de St. Pierre en de Ste. Radogonde.

Ik had het idee om na Poitiers nog 98 km te fietsen want daar was een camping die zeker open is en hij werd goed aangeschreven. De eerste 60 km ging eigenlijk allemaal over de d wegen en dat is in het weekend wel goed maar zo door de week vlieg er toch wel verkeer om je heen, niet dat het gevaarlijk is want ze houden echt goed rekening met je maar het is niet lekker rustig.

Onderweg reed ik een ligfiets achterop met een bult bepakking en een vlag hoog in top met daar onder de gekleurde vlag van de lesbiennes, en ja het was een Hollandse vrouw zij was alleen even een praatje gemaakt maar zij gaat niet naar Santiago zij gaat tot DAX en dan gaat fiets ze via Normandië weer naar huis.

Later in een dorp stonden 2 vrouwen met het boekje dus even langs en een praatje gemaakt, zij waren opzoek naar een slaapplaats want volgens mij hadden ze het wel een beetje gehad, vanmorgen een lekke band en een had last van haar knie.

Ik ben toen weer verder gefietst en om 18.00 uur aangekomen op de camping, werd zeer hartelijk begroet door een Engelsman die deze camping runt. Eerst werd mij allles verteld over het hoe en wat op de camping en dat ik vanavond een maaltijd kon gebruiken dat stond ook in het boekje en dat is natuurlijk wel prettig.

Op het veld stonden nog een stel uit holland ook onderweg naar Santiago dus daar heb ik gezellig mee zitten eten.

Het was een heerlijke dag en het fietsen verloopt ook super. Morgen zal ik niet zo vroeg vertrekken want om 08.00 uur word mijn bestelde brood bij de tent afgeleverd daar na ontbijten en verder kijk ik wel.

Vandaag een totaal van 116 km gefietst met een gemiddelde van 21.45 km p/u stijging 1417 m daling 1401 m.

Allemaal welterusten en tot morgen.

Reacties

Reacties

Nelly de Voogd

Het is toch wel heel bijzonder dat je zo makkelijk fietst en schrijft Jacob Willem? Voel je jezelf al een beetje een pelgrim? Als je zo doorgaat kom je ook op het fietsje terug. ? Je maakt ook wel veel vrienden op deze reis. Dank weervoor je verhaal. Voor straks slaap lekker en morgen een mooie fietsdag

Rita

Wat een prachtige km maak je,en een fantastisch gemiddelde,klasse. Ik wens je morgen weer een mooie fietstocht toe. Misschien kom je wel weer leuke mensen tegen,zo leuk om te lezen. Gr.

,Joop kortekaas

Hola, Xacobeo, het gaat nog steeds lekker! Ik reis op de kaart met je mee en je ben nu in een mooie streek . Nog een paar dagen en dan zie je de Pyreneeen. Best spannend! Geniet ervan. Tot je volgende avontuurlijke verhaal. Joop

Marianne

Wat fijn om weer je verhaal te lezen,ben ook een beetje met vakantie in Frankrijk.
Vaak geweest,maar deze prestatie doe Ik je niet na.
Geniet weer van alles!
Met vriendelijke groet.

Lida

Mooie prestatie Jacob-Willem. Je lijkt toch wel een beetje op je vader, die maakte ook met iedereen een praatje. Wij (Margriet) zijn ook met vakantie maar ons gemiddelde ligt niet zo hoog! Kus je zus

Gerrit

Leuk en geweldig blijft het zo die verhalen te lezen. Ik regeer dan wel niet iedere dag, maar lees het wel en "geniet mee" van en met de fietstocht. Alweer 14 dagen verder, wat gaat het toch voorspoedig. Ook de schrijfstijl is gewoon fantastisch en zo relaxed. Gewoon weer wachtend op "Hoe heeft hij het vandaag weer beleefd". Blijf het ongeloofelijk knap en respectvol vinden. Super Jacob Willem. Weer een fijne en mooie fietsdag toegewenst. Groetjes Gerrit

Tante Riet

Hallo Jacob Willem. Dat was zo te horen een makkelijke dag je gaat wel vlug. Geniet ook van de omgeving en de mensen die je ont moet. Groetjes tante Riet

teun en hen

hoi hoi
je ziet zo wel een hoop kerken zeg .
ook echt schitterende je kijkt denk je ogen uit
wat gezellig ook dat je zoveel mensen ontmoet.
alweer 14dagen onderweg wat gaat het hard
lekker blijven genieten en toi toi ...

Wil

Mooi,je fietsreis weer te volgen en dat gaat heel goed vlgs. mij, morgen weer een prettige fietstocht naar het zuiden! Groetjes, Wil

Cor N.

Helemaal top Jacob

piet en ria rietveld

goed bezig goed verhaal ga zo door en nog veel succes verder

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!