Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

15e reisdag

Vanmorgen 07.15 uur opgestaan eerst weer het dagelijkse ritueel wassen scheren, en vanmorgen werden mijn baquet paun raissins en pain chocolade bij de tent bezorgd om 08.00 uur. De beheerder is een Engelsman en die wil alles zo goed mogelijk voor zijn gasten doen.

Het andere stel uit Holland wat ook op de camping stond waren ook al aan het inpakken, toen ik hun vroeg waar ze vandaag naar toe wilden fietsen wisten ze het nog niet.

Ik zelf had een camping op het oog die 75 km verderop ligt, want vandaag stonden er nogal wat klimmen in het traject en anders werd het veelste ver om naar een volgende Camping te fietsen.

Het Hollandse stel fietste om 09.15 uur de camping af naar hun zin te laat, ik ben om 10.30 uur vertrokken. Het eerste uur ging het niet lekker en waar het aan lag weet ik niet. Toen ik even een paar boodschappen gedaan had en gelijk een pain chocolade genuttigd met een banaan ging het weer dus toch voeding.

Vanmiddag om 14.00 uur maar weer wat eten en het was warm dus stond tussen de bomen toen ineens ja hoe is het mogelijk de Hollanders weer voorbij reden.

Na eten weer verder het was de hele dag warm en constant up en down.

Vanmiddag om 16.30 uur kwam ik in de plaats aan waar de camping is. Eerst maar even het stadje in daar is een grot die vroeger dienst deed als kerk en boven in het stadje staat nog een St. Jacques kerk. Toen ik de grot uitkwam waren ook de Hollanders daar weer dus we staan weer op de zelfde camping.

Nadat ik de tent opgezet had en gedoucht nog even naar de winkel wat vanavond wilde ik zelf wat te eten maken. Toen ik weg wilde fietsen liepen 2 mannen op straat en die zagen mijn Jacobs tasje en reageerde daarop, heb met die mannen staan praten 1 van hen was behoorlijk ziek geweest en zij waren dus al meerdere dagen hier in een hotel maar nu ging het weer de goeie kant op en zij dachten wel maandag weer verder te kunnen.

Deze dag was een mooie dag en een pittige maar ik sta op een goeie camping en het is nog mooi weer dus heerlijk genieten.

Om 19.30 uur belde Ton kohlmeijer van de Wos dat hij morgen ochtend om 10.15 uur nog weer even met me wil spreken in zijn uitzending,

Totaal vandaag 74.3 km gemiddeld 20.3 km stijging 1097 m daling 1178 m.

Voor ieder weer eenmprettige avond en voor straks welterusten tot morgen.

Reacties

Reacties

Bert

Hoi Jacob. Je gaat goed kerel. Ik volg gestaag met de benenwagen. Bon courage

Nelly de Voogd

Ha Jacob Willem. Wat een super mooie reactie hier boven. Wij hebben iedere avond een Hollands kwartiertje met je verhaal van de dag. Jij in Frankrijk en wij in Spanje. Wij zijn wel super lui bij jou vergeleken. Je doet het toppie! Morgen weer, dankzij de opname van Marian, naar jou luisteren op de WOS. Je wordt nog een bekende Westlander of......ben je dat al??. Lieve groet uit Spanje. ?

Henny van Esch

Jacob je gaat heel goed ,wat fijn een hoop mensen ontmoet super hoor,wij zijn vandaag naar Middelburg geweest en hebben daar de kerk op z,n kop gezet voor ons allemaal heel klassieke koren en toen kwamen wij en begonnen met Leef dus iedereen even wennen maar al snel deed de hele kerk mee met zingen ,zwaaien en het zeerovers lied, de mevrouw die ons ontving had nog nooit zoiets meegemaakt,maar we werden wel weer uitgenodigd dus heel leuk,iedereen vind het leuk jou reisverslag te lezen dus nog even volhouden hè groetjes uit de Hoek dikke knuffel van ons Leen en Henny

Corrie Verwaal

Geniet dagelijks van je verhalen en geweldige foto's , zoveel respect voor jou ! ga uiteraard morgenochtend luisteren .

Groetjes Corrie .

Tante riet

Hallo Jacob het is hier zondag morgen 9 uur Leen heeft je reis verslagen gisteren avond gelezen prachtig je ben al bijna op helft knap hoor gr tante riet en Leen

Cees

Weer een geweldige dag gehad met klimmen en dalen ga je goed tot morgen

Pig en Tineke

Hoi Jacob Willem, ik heb je al een aantal dagen niet kunnen volgen wegens de operatie
maar vlgs mij ga je als een kanonskogel, wat een leuke mensen en dingen maak je mee, je merkt wel dat je de reis heel goed hebt voorbereid, want het fietsen
gaat vlgs mij hartstikke goed.ik ga zo luisteren naar de WOS. Veel succes, gr
Tineke en Pig

Henk Z

Deze reis ga je nooit meer vergeten Jacob, zoveel ontmoetingen en indrukken onderweg. Ik heb net de laatste 5 dagen in een keer gelezen. Heel blij om te weten dat alles zo goed verloopt tot nu toe. Weer op naar een nieuwe mooie dag. Veel succes.

Jessica

Ha JW, je bent nog steeds lekker op stoom. Ga je niet te snel?
Lekker blijven eten hoor. Voeding is tenslotte jouw benzine.

piet en ria rietveld

toppie hoor dat het zo goed gaat in middelburg was het geweldig ook naar andere koren geluisterd.Piet kreeg van zijn date een spandoek met hierop de tranentrekkers en 2 rode zakdoeken eraan. veel succes verder

Joop Kortekaas

Hola, Xacobeo.
Je hebt het vast wel vaker gehoord maar onderweg naar Jacobus ben je nooit alleen. Nog effe en je ziet de Pyreneeen. Ultra y Susea! Joop

Jacques de Voogd

Je hebt inmiddels vast dijen als deltadijken en kuiten als kabeltrossen met al dat klimmen met volle bepakking?

Maria

Weer een week genoten met je verhalen en dat je leuke mensen ontmoet, zoals ook Bert. En wat gaat het allemaal voorspoedig en het klimmen je bent wel goed getraind . Vanochtend weer het gesprek van Ton gehoord super leuk, en volgende week weer hoorde ik. Jacob Willem weer een goede week en we lezen het weer. Veel succes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!