Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

16e reisdag

Vanmorgen 07.30 uur opgestaan ik wilde alles aankant hebben als Ton Kohlmeijer zou bellen zodat ik gelijk kon vertrekken als het interview gedaan was.

Vandaag werd het ook niet zo een lange rit want de campings liggen hier tamelijk ver uit elkaar en aangezien er weer flink klim werk in zit vandaag besloten om zo’n 70 km te fietsen.

Het weer is schitterend vanmorgen bij het opstaan scheen de zon en toen ik vertrok was het bewolkt maar al snel was Piet zon er weer en dan is de temperatuur al behoorlijk. Veel water drinken en voeding tot je nemen, omdat het vandaag zondag is en gisteren heel zuinig gedaan te hebben ben ik vanmiddag een menu d’joure wezen nuttigen en dat was heerlijk.

Verder gebeurde er niet veel vandaag op een paar Hollanders na die ik tegen kwam met een Jacobs schelp op de stuurtas, dus even gevraagd of ze niet de verkeerde kant heen gingen maar nee ze waren zomaar een rondje in Frankrijk aan het fietsen. Zij hadden Santiago ook gedaan een paar jaar geleden en schelp laten ze zitten want dat was een super ervaring vonden zij.

De weg die ik vandaag gereden heb is zo mooi bossen landerijen en wijngaarden want ik ben nu in de Dordogne.

Vanmiddag om 15.30 uur aangekomen op een mooie camping met 4 sterren maar hier krijgen de pelgrims korting dus ik heb een mooie plaats voor een redelijk bedrag.

Toen ik een 1/2 uur op de camping was kwamen ook Thijs en Els er weer aan dit is nu de 3e dag dat we op de zelfde camping staan.

Toen de tent opgezet was eerst douche en fiets kleding wassen want nu het nog zo vroeg is kan het droog zijn voor donker is.

Na dit ritueel even een paar boodschappen wezen doen in de winkel en gelijk een paar biertjes om gezellig met z’n 3 even weer wat te babbelen.

Het uploaden van de foto’s is een probleem te zwak internet dus die komen later wel weer.

Totaal aantal km vandaag 64.5 km gemiddeld 21.68 km p/u stijging 743 m daling 763 m.

Ga nu wat te eten maken en een gezellige avond en tot morgen.

Hans Ooms

Slaap lekker voor vannacht, ook de groetjes van Trudy !

Elly en Feits.

Top jacob willem.
Fijne avond.

Toon

Doe Thijs en Els de groeten! Ze horen er zoetjesaan bij....Veel plezier verder.

Rien Nieuwstraten

Hallo Jacob Willem, je bent in een mooie streek aangekomen. Geniet van alles wat je meemaakt. Sterkte met het vervolg morgen als je verder zuidwaarts trekt. Ga je straks nog langs de Atlantische kust over een paar dagen ? Het is er fantastisch fietsen.

Marian

Ja zondag, een extra lekker prakkie, dat hoort zo.

Wil

De Dordogne ken ik ook een beetje, was er lang geleden met vakantie op een camping in de buurt van het stadje Monpazier, gezellige avond en morgen weer een mooie fietsdag!

marianne

Vanmorgen op de radio,vanavond weer zo'n mooi verhaal.dat doe je tussen alles door.Het is niet niks wat je presteert.En wij genieten mee.
Veel sterkte en morgen weer veel fietsplezier.

Aad en jeannette

wij genieten van je verhalen en vinden je een kanjer .
veel fietsplezier en mooi weer gewenst.
gr Aad en Jeannette

Gerla

Wat gaat het goed, en wat leuk elke dag je belevenissen te lezen!
En Ton nog gesproken vandaag eigenlijk?
Hoop dat je eten smaakt en voor straks lekker slapen!
En weer een prachtige dag toegewenst morgen?

Nelly de Voogd

Vanmorgen weer je stem gehoord op de WOS alsof je bij ons aan tafel zat. Je blijft ons verbazen en boeien. Verbazen omdat je tot nu geen probleem tegen bent gekomen, alleen maar leuke mensen. Boeien door je mooie verhalen. Je bent inderdaad in een prachtig stukmFrankrijk. Geniet er van. Fijne tocht morgen en misschien slaap je al.....slaap lekker.

teun en hen

hoi hoi ..
wat een klimwerk ..het hoort er allemaal bij he
leuk dat je ook savonds kan babbelen met mensen die hem ook fietsen of lopen.
voor vandaag weer een fijne dag en toi toi ..

Rietje

erg leuk om je te volgen hoorde je ook Z ondag op de radio veel s6

Roman Rechberger

Hallo Jacob! Einfach fantastisch deine Reise! Ich wünsche dir noch Alles Gute auf deinem Weg!
Schöne Grüße, Roman

Martha

geweldig Jacob Willem zoals het tot nog toe gaat verder een goeie reis en tot horens
Groetjes van Martha en Frits

Geett

Wat een verhalen Jacob je had schrijver moeten worden. Heb je een paar dagen gemist maar zit nu in Kroatië voor een paar weken met Wi-Fi dus ga je weer volgen. Heel veel succes de komende dagen en tot wederhoren.
Gr. Geert