Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

17e reisdag

Gisterenavond had tegen Thijs en Els gezegd dat ik vroeg wilden vertrekken met het oog op de onzekerheid van een slaapgelegenheid, ik wil niet ergens ’s avonds aankomen want dan heb je tijd tekort om alles te organiseren, van tent opzetten douche kleding wassen en ook nog eten natuurlijk.

Vanmorgen om 04.00 uur vielen de eerste spetters op de tent en niet veel later was het een serieuze bui met onweer, even omdraaien om het bedje en weer verder snurken. Om 06.45 uur eruit en nog steeds regen dus alles in het tentje regelen wat betreft aankleden je tassen inpakken e.d. Het viel me niet tegen hoe of dat toch gaat in zo,n kleine ruimte, er is natuurlijk van lieverlede wel een systeem in dat helpt wel mee.

Nadat ik gewassen en geschoren had even op internet kijken wat ze verder voorspelde vandaag, ze gaven aan dat het om 08.00 uur droog zou zijn en dat klopte ook maar de tent moest wel nat de zak in. Nadat alles weer aan de fiets hing Els en Thijs gedag gezegd en Thijs zij me dat je kon ontbijten in de kantine en dat is wel fijn want dat gaat dan wel erg moeilijk als in het tentje moet eten.

Na het goede ontbijt op weg en het was droog dus dat is erg fijn, eerst naar het dorp St. Emilion dit is een mooi stadje wat heelveel met wijn te doen heeft, want je zit midden in de wijn streek chateau na chateau en ziet er allemaal zeer verzorgd uit. Bij de tourist Info een mooi St. Jacques stempel gehaald.

Nadat ik het dorpje een beetje verkend had weer op weg, na 8 km kwam ik een herkennings punt tegen wat ik gisteren gezien had dus reed de verkeerde kant op. Evenflink brommen op me zelf en trappen weer wat het is allemaal up en down 16 km voor Jan doedel. Nadat ik St. Emilion gepasseerd had ging de reis wel verder naar het zuiden. De omgeven zijn allemaal wijngaarden leuke streek na een uurtje begonnen er ineens een paar spetters te vallen die overgingen in toch wel een aardig buitje en dat bleef zo de hele middag, dus vandaag de eerste dag dat ik het regenpak nodig had op de 2 x na dat het voor een korte tijd was.

Nadat ik de rivier gironde gepasseerd was ga je het gebied La Lande in en dat zijn lange rechte stukken met hel weinig voorzieningen qua alles dus daarom schreef ik al vroeg weg om toch optijd wat te vinden.

Bij het dorp Hostens aangekomen reed ik langs een manege en daar was een schitterend grasveld bij, ben het terrein opgereden en op onderzoek uit gegaan, er was toilet douche dus kijken of ik iemand kon vinden om te vragen of ik hier voor de nacht kon staan. Een dame stond me te woord en zij was heel vriendelijk maar vond het geen goed plan als ik de tent opzetten vanwege ze voor vannacht ook weer regen en onweer opgeven. Het idee is denk wel wat anders want ze verhuurt ook stacaravans en daar kon ik ook in zij ze.

In eerste instantie vond ik het te duur dus ben wat verder gereden naar de camping municipal maar ja die is nog dicht, toen toch terug en heb de caravan genomen want heerlijke douche een toilet en alle mijn spullen weer even drogen, en op dit moment zit ik buiten mij blog te schrijven en de tent staat in de voortuin heerlijk te drogen.

Ga zo dan ook even zelf een maaltijd maken dus per saldo zijn de kosten te overzien. Ondanks de regen is het me niet tegen gevallen het is ook weer een gewenning en je moet het accepteren en dat gaat het prima.

Vandaag totaal gereden 95.7 km gemiddeld 20.5 kn p/u stijging 928 m daling 874 m.

Dit is het weer voor vandaag alle plezierige avond tot morgen.


Reacties

Reacties

Nelly de Voogd

Vandaag dus wel een beetje de pelgrim geweest. Verkeerd gereden en regen. Dan niet op een mooi veldje mogen staan. Iets dat je uiteindelijk toch goed uit kwam. Jij en je tentje lekker droog vannacht. Slaap lekker en voor morgen gezond weer op. Goede reis voor morgen. Je blíjft respect afdwingen Jacob Willem. Lieve groet. ?

Tante Corrie en Oom Henk

Wat schrijf je leuk ,en wat genieten wij hier van , ik zie het al voor me je wasje doen . Maar ook een paar km terug gemoeten .ja dat viel denk niet mee , maar dat komt ook voor hè , leuk dat je die twee Nederlandse tegenkwam , lijkt me heerlijk voor je even gewoon te kunnen praten . Nou jo je heb denk een lange avond . De bloc al klaar , hoop dat je lekker kan slapen , en kijken morgen weer uit naar je reisverhaal groetjes van ons samen ?

Tante Riet

Ondanks een paar tegen slagen toch non zo veel gefietst geweldig. Slaap lekker en tot morgen. Elke dag weer leuk om je te volgen.

Ans

Zo dat is een luxe een caravan maar als alles weer droog is en zelf koken, is dat ook weer wat waard. Leuk om je stem te horen gisteren, hoop voor jou dat het morgen droog is. Veel suc6 , slaap lekker x.

Rien Nieuwstraten

Goede reis morgen door Les Landes richting Ondres en Bayonne. Je gaat door een mooie licht glooiende streek en hoop dat je goed weer zult hebben en uitgerust van start kunt gaan.

Jacob Willem Huysman

Hoi Rien
Ik ga niet naar Bayonne van hier gaat de route naar DAX en van DAX naar Oloron Ste Marie en vandaar over de Col du Somport naar Jaca.

Simone Bekker

Hey Jacob, ik zit met veel plezier en respect iedere dag je verhaal te lezen. Leuk om te lezen wat jij iedere dag meemaakt. Veel succes voor de rest van de reis ??

Marjo

Respect hoor hoe je elke dag weer zo´n stuk fiets met al die heuvels! Geniet van je riante onderkomen vanavond, in een echt bed. Je had je voortuin wel kunnen verhuren aan wat kampeerders ;). Morgen alles weer droog inpakken en hopen op weer een lekker Frans zonnetje. Mooie streek waar je nu bent. En naast de biertjes ook af en toe een plaatselijk wijntje?

teun en hen

hoi hoi
is toch ook een x lekker in zo luxe caravan ...
gewoon om lekker alles te drogen en te wassen
en goed dat je een herkenning zag ,anders was het nog langer haha
idd neem afentoe ook een heerlijk wijntje in die streek
nou succes en toi toi

Riny

Hoi Jacob. Je verhaal weer met veel belangstelling gelezen. Het is een avontuur hoor!!! Succes de komende tijd en ik luister a.s. zondag weer naar je interview met Ton Kolmeijer op de WOS. Groetjes van Riny.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!