Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

18e reisdag

Vanmorgen 07.00 uur opgestaan uit m’n caravan bed na een nacht van behoorlijk wat regen. Na het scheren en wassen de koffie automaat aan gezet en de rest van het ontbijt op de tafel.

Na het ontbijt spullen weer ingepakt en om 09.00 uur op de fiets gelukkig nog droog, in het dorp wat boodschappen gedaan want dan heb je het alvast maar.

In het dorp pissos zag ik een vrouw en een man bij een supermarkt hun boodschappen in de fietstassen laden, zo te zien Hollanders dus even gedag gezegt en gestopt. De vrouw komt uit Wageningen en de man uit wateringen blijkt dus een tuinder te zijn. Het zijn broer en zus die vorig jaar tot Cadillac gereden zijn en het dit jaar afmaken naar Santiago.

Na een uurtje fietsen begon het behoorlijk te regenen dus regenkleding aan. In Labouheyre een Jacques kerk maar daar geen stempel te krijgen buiten komend liepen er 2 jonge dames even gevraagd om een foto te maken, waarop zij natuurlijk wilden weten waar ik vandaan kwam en waar naar toe, die vielen zowat om van verbazing en moesten dan ook wel even naar de benen kijken.

daarna naar het toeristen buro want daar hadden ze wel een stempel. Inmiddels was het tijd om wat te eten dus even langs de boulangerie en bij de bar het genuttigd met koffie.

Nadat ik weggereden ben begon het te regenen ongelooflijk hard toen maar even geschuild toen het het weer een beetje rustiger geworden is weer verder.

Na een uurtje werd het weer zowat droog toen maar weer het pak uit en verder trappen op de lange rechte vlakke wegen van La Lande.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik in de verte een fluoriserend groen Jack zag, en na een poosje trappen kwam ik al dichterbij en toen ik achter hem reed zat er een Hollandse vlaggetje op zijn aanhang wagentje, naast hem rijden even gedag gezegt en al fietsend een praatje gemaakt. Het is Henk hij komt uit Doetinchem en is 80 jaar zijn plan was Santiago maar dat heeft hij bijgesteld hij gaat nu terug van St. Jean pie de port.

Vanmorgen had ik in het boekje iets gezien van een eenvoudige camping bij een stijlboerderij en daar had ik mijn zinnen op gezet. Daar aangekomen en me gemeld te hebben bij een oud komisch vrouwtje vroegtijdig of ze ook kamers verhuurde en dat is zo dus mijn intrek gedaan in een huisje met alles erop en eraan.

Toen ik bezig was met de natte kleding op te hangen onder de luifel wie kwam daar aan fietsen Henk en Henk wilde ook wel een kamer, uiteindelijk zijn Henk en ik samen in dit onderkomen.

Gezellig samen een fles wijn verorbert er werd ook gevraagd of we een warme maaltijd wilde gebruiken nou dat was niet tegen dovemans oren gezegd daar hebben we heerlijk gebruik van gemaakt.

Nu samen de avond doorbrengend en straks heerlijk Alpen om morgen weer op pad te gaan. De voorspellingen zijn wel beter als vandaag en dat Jopen we dan ook maar.

Vandaag totaal gereden 91.5 km gemiddeld 23.63 km p/u stijging 677 m daling 662 m.

Allemaal gezellige avond en tot morgen.

Reacties

Reacties

Joop Kortekaas

Hola Xacobeo, het gaat nog steeds lekker. Gelukkig kan je de regen aardig verdragen. Het hoort er nu eenmaal bij en bedenk: een pelgrim moet lijden. Buen Camino!

Jacoline

Henk is al een bekende toch? Ik raak de draad een beetje kwijt mwt al die mensen die je spreekt op deze reis.

Carin Oosterman

Jaap wat genieten we van je verhalen de kaart van Frankrijk ligt op de grond en we volgen je route
Het is of ik zelf mee fiets geweldig

piet en ria rietveld

wat goed dat je ondanks alle tegenslag zoveel kilometers maakt toppie hoor je bent een echte pelgrim

Jacques de Voogd

Je benen toch wel geschoren?

Nelly de Voogd

Oeps, dit was wel even een ietwat natte dag. Wat maak je toch een vrienden op deze reis. ? Fijn voor je want voor zover ik je ken ben je een gezelligheid mens.
Ik raakte wel even de kluts kwijt toen je het over Alpen had. Ik ben niet zo heel erg geografisch ingesteld maar dit leek mij toch wel een beetje uit de richting.
Gelukkig....je bedoeld slapen! Slaap lekker en morgen weer gezond op je fietsje.

Tante riet

Dat was weer een aardige dag met een gezellig einde mooi hoor veel sterkte voor morgen en mooi weer. Gr. Tante Riet

Rita

Toch weer de kilometers gehaald ondanks de regen.Je bent een topper,er zijn natuurlijk altijd mensen die de gezelligheid zoeken, en die vinden ze bij jou,en jij geniet daar ook van. Leuk hoor!Ik wens je morgen weer een mooie droge fietsdag toe. Lieve groet.

Geert ter Beek

Jij ook slaapse en maar hopen dat morgen beter weer treft. En doe maar rustig aan anders gaan we je berichten te snel missen.

Riet de Brabander

ooo Jacob wat geniet ik van je verhalen mijn nicht woonde in Le Moulen de Pensol bij Limoges zij had 3 gites ook op de route maar meest Duitsers de schelpen en ook de warme maaltijd ooo altijd goed en de man uit wateringen ??? ik woon in Naalkdwijk alle goeds voor morgen Bon Jour

Peter van der Zouwen

Nog steeds erg leuk om te lezen. Petje af voor je.

Johan

Maak nou niet teveel vrienden onderweg want die moet je straks allemaal opzoeken( ha,ha)

Joop

Jacob Willem. Waar haal je de tijd vandaan deze prachtige verhalen te schrijven met van deze mooie herinneringen. Ik geniet ervan Let wel op dat je straks veel tijd gaat investeren om al je pelgrims te willen ontmoeten en hun ervaringen te horen. Het gaat je goed vriend en tot morgen. Joop de Jager

Cees Ponse

Het ga wel helemaal goed met je je heb al aardig wat kilometers in de benen lekker bezig
Groetjes Cees en Nelie

Wil

Leuk je belevenissen weer te lezen, je geniet ervan en zo kom je steeds verder en hoef je niet steeds in je tent te overnachten met regenweer en je ontmoet medereizigers. Vandaag weer een mooie fietstocht!

Marianne

Wat gaat het toch lekker.Ondanks de nattigheid blijf je zo positief.
Als het bloedheet is,is het ook wat.Blijf goed voor je zelf zorgen.
Weer een fijne fietsdag!

Tante Corrie

Nou nou .wat maak jij veel mee .het is op zo.n manier niet eenzaam voor je hè. En wat kan het ook daar veel regenen . Zo leuk om te lezen een man van 80 jaar .en die broer en zus geweldig toch . Kom jij al een beetje tot je innerlijk ??? Want dat was ook de bedoeling hè .en dat hoop ik echt voor je . Maar het fietsen gaat allemaal super .knap hoor .het is een geweldige prestatie , ??fijne dag weer .groetjes van ons

Martha

wat leuk jo die caravan toch ook weer wat anders, je gaat wel heel voorspoedig als ik het zo leest Jacob Willem leuk al die verhalen zo te volgen. met de foto's weet ik het nog niet te vinden maar dat zal ook wel goed komen.
goeie reis verder groetjes Martha en Frits

Ome Jan

Hallo Jacobwillem, wat leuk om zo mee te kunnen lezen wat je allemaal meemaakt. Zorg goed voor je eigen en je fiets, geniet ervan en kom veilig terug. Groeten, Ome Jan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!