Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

20e reisdag

Vanmorgen om 07.00 uur opgestaan na een boeren nacht van 10 uur heerlijk geslapen.

Om 07.30 uur stond het ontbijt al keurig netjes klaar nadat ik alles weer ingepakt had zat ik om 08.45 uur weer op de fiets onderweg naar Oloron Ste Marie alwaar ik van plan was om te overnachten en dan morgen aan de klim van de Col du Somport te beginnen.

Aangezien dat het totaal 45 km is naar oleron was ik om 11.00 uur al daar. Ik had verwacht dat er wel een herkenning van pelgrims zou zijn maar dat viel tegen helemaal niets van dat alles. Op de route kom je langs de Kathedraal dus daar wel even naar binnen en daar stond netjes aangegeven dat het kantoor tussen 15.00 en 18.00 uur open is dus geen stempel, dan maar naar het toeristen bureau.

Aangezien het toen van lieverlede 12.00 uur was moest er wel gegeten worden zo heb ik buiten op het terrras een plat du jour besteld en heerlijk gegeten.

Onder de lunch zitten lezen in het boekje en er was geen rust ik ben besloten om toch vandaag een gedeelte van de klim aan te vangen. Mede door de voorspellingen van het weer want vandaag en morgen geven ze mooi weer op en zaterdag kans op regen, en er is iets wat ik niet op prijs stel om met regen deze col te bedwingen.

Uiteindelijk heb ik van de totale klim van 56 km er vandaag al 35 km gedaan. Dat betekend dat ik er morgen nog 21 km gedaan moeten worden, alleen zijn het wel de zwaarste maar goed we gaan op tijd vertrekken zodat we hopen voor de ergste warmte boven te zijn.

Ik schrijf nu we want ik ben samen met een Hollandse jonge dame in een pelgrims gite, we zijn samen even het dorp in geweest voor een paar boodschappen en hebben heerlijk een biertje gedronken. Na deze ontspanning terug gelopen naar de gite alwaar we ons avondmaal gemaakt hebben.

Het is moeilijk uit te leggen hoe dit allemaal werkt, er staat een bordje over 500 m pelgrims gite daar aankomend loopt er een vrouw op straat en vraag of je opzoek ben naar de gite. Dan brengt zij je binnen en kan je alles zelf regelen er is alles van douche - wc - keuken boven 2 slaapkamers met elk 4 bedden dus het kan zijn dat er nog meer pelgrims komen maar wij zijn samen.

Het is een schitterend berg dorp en ben ook enorm blij dat ik deze beslissing heb genomen het dorp ligt al op ruim 600 meter maar dat betekend wel dat we morgen nog 1000 m omhoog moeten in 20 km en dat is 50 m per km.

Vandaag totaal gereden 80.8 km gemiddeld 19.17 km stijging 1142 m daling 614 m.

Allemaal fijne avond en tot morgen misschien wel in spanje.

Reacties

Reacties

Cor en Nel

Hallo Jacob Willem, heel veel succes morgen met het beklimmen van de berg, we denken aan je!!
Groetjes van Cor en Nel.

Cor de Hoog

Leuk je verhalen te lezen, ik geniet dagelijks met je mee en zie de foto's met de kerken en de omgeving, nog veel plezier de komende week.

Cor N.

Ik geniet van de verhalen en de foto's, sta er versteld van de afstanden en de gemiddelde die je per dag fietst. nog veel plezier (daar ligt het niet aan) en succes.

piet en ria rietveld

wat maak je toch ondanks deze tocht leuke dingen mee heel veel succes in de bergen

Tante riet

Hallojacobwillem dat was weer een mooie dag leen heeft van deze week ook zitten lezenhij vindt het opknap van jouzo wordt je nog beroemd leuk toch. Lieve groeten tante riet

Bert Houweling

Hij gaat goed Jacobus. Je doet het geweldig. Morgen nog even kuitenbijten en dan zit die klim er ook weer op. Goede voortzetting van je tocht en na klimmen komt ...afdalen. 80km/u is dan hard zat. ???
Bon Camino

Rita

Morgen succes met het beklimmen van de berg,je hebt gelukkig al een gedeelte gefietst.Toch weer een mooi gemiddelde,slaap lekker!

Cees Ponse

Zo weer een heel eind van de berg gedaan niks uit stellen krijg je later spijt van goed gedaan suc6 morgen.

Joop

Ik geniet van alles wat je mee maakt. Fantastisch. Maar zorg goed voor jezelf. Joop

Wil

Inderdaad goed gedaan! Sterkte morgen met de klim. Groetjes, Wil

Riet de Brabanderr

Veel s6 morgen met je klim naar boven

Jacques de Voogd

Mooi verhaal weer! Goed besluit om nu al kilometers te klimmen. Met regen klimmen is te doen, maar afdalen op nat wegdek is van een andere orde. Slim om voor de bui weer ‘beneden’ te zijn en dan in Spanje!

Martin

Veel succes morgen met de beklimming en ook zeker met de afdaling, geweldige reis

teun en hen

hoi hoi
neem me petje voor je af ..
toi toi

Riny

Geweldig Jacob Willem. Elke dag weer een interessant verhaal. Een onvergetelijke belevenis en prestatie. Chapeau!!!!!

Sabine Pronk

Zo Jacob, je bent al een aardig eind op weg. En wat maak je een hoop mee...Heel veel succes met de klim. Groetjes Sabine en Willem

Martha

hoi Jacob Willem vanmorgen pas zitten lezen want wij waren gisteravond laat pas thuis dus nu bent je al een aardig eindje onderweg. veel plezier als je weer naar beneden rijd heel veel respect voor jou.
lieve groetjes van ons.

Sjaak

Nu begint het leuk en mooi Te worden even de kuiten masseren en dan maar boven Sterkte

Geert ter Beek

Heel veel succes met de klim Jacob en geniet elke dag weer van je verhalen.

Joop Kortekaas

Hola Xacobeo,
Je gaat lekker ! Fijn hoor. Ik herken je avonturen uit mijn eigen tijd dat ik onderweg was. Het is precies zoals je het vertelt: je ontmoet een mede pelgrim en het is als een broer of zus, alsof je elkaar al jaren kent en binnen 24 uur ben je elkaar al weer kwijt en hoe langer de tijd voort schreid, hoe mooier de herinnering wordt. Morgen de Somport. Ik ben er twee keer overheen gegaan, met de auto op weg naar Madrid. Ik vond het een indrukwekkende lokatie. Geniet er vanen hou je fiets heel. Tu Hermano Peregrino Joop

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!