Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

21e reisdag

Gisterenavond met Mariette afgesproken om 07.00 uur op te staan, is was Er 06.45 uur uit wassen scheren zoals iedere dag weer, daarna de ontbijt tafel klaar gezet en zo zaten we om 07.45 uur aan ons ontbijt.

Na alles weer schoon en opgeruimd achter gelaten en onze tassen ingepakt en aan de fiets gehangen te hebben zijn we om 09.00 uur gestart aan de klim van de Col du Somport. Eerst nog even een stokbrood gekocht bij de bakker.

Mariëtte had naar haar gevoel de onjuiste beslissing genomen om over deze Col te gaan daarom had ik haar gisteren belooft bij haar te blijven ter ondersteuning. De eerste 5 km waren nog redelijk te doen maar daarna begon toch wel het echte klim werk, maar rustig aan en af en toe een pauze ging het toch wel goed. Doordat zij minder snel klom als ik was het voor mij wel goed zo trapte ik niet mijn volledige energie weg.

Na 3.45 uur waren wij boven en zij had bij de laatste pauze mij gemeld dat ze besloten had om na de afdaling naar Jaca het voor gezien wilde houden en een mogelijkheid wilden vinden om naar huis te gaan.

Ik had al besloten dat ik minimum 2 nachten in Jaca zou blijven ten eerste om een rustdag in te bouwen en ten tweede zal ik dan morgen Nelly en Jacques ontmoeten want die komen terug van hun vakantie in spanje.

Na aankomst in Jaca eerst even naar de kathedraal en natuurlijk een stempel, daarna even wat gedronken omdat het toeristen bureau pas om 16.30 uur opgaat want daar wilden wij kijken voor een hotelletje.

We zitten nu in een hotel bij het centrum en ik heb geboekt niet voor 2 maar voor 3 nachten omdat ze voor zondag veel regen opgegeven, dan ga ik maandag weer verder en zal ik het ook wel halen om uiterlijk 30 juni in Santiago aan te komen.

Al met al ben ik zeer tevreden hoe mijn reis verloopt ik geniet nog iedere dag.

Vandaag 50.1 km gefietst gemiddeld 11.93 km stijging 1304 m daling 1111 m.

Het aantal kilometers van huis naar Jaca staat nu op 1797 km met 86 uur fietsen.

Allemaal gezellige avond en misschien tot morgen.


Reacties

Reacties

Jacques en Nelly

Op zekers tot morgen Held van de Pyreneeen!!!!

Tante Corrie en oom Henk

Nou nou Jacob Willem wat gaat het naar wens hè - fijn dat je de tijd neemt om een paar daagjes te genieten alles te bekijken ,na zo.n klim is dat wel lekker .en dan denk je nog op tijd aan te komen .goed hoor .ik zou zeggen een fijn weekend ,rust lekker uit ,er komt nog heel wat ,een prachtige belevenis .ook voor ons allen .die zo mee mogen genieten ???

Nelly de Voogd

Je flikte het KANJER. ? Toppie.
Je kan nu letterlijk zeggen dat de kop er af is. Laat de euforie maar de vrije loop. Wij gaan je zien. Tot morgen.

teun en hen

hoi hoi
is toch ook lekker een paar dagen rusten .
lekker in een hotelletje..
lekker genieten en om je heen kijken dat hoort er ook bij toch
een heel fijn weekend .
toi toi

Gerrit

Mooi man, je hebt gezelligheid en aanspraak. Én je bent op de helft in tijd gezien. Jeetje, nog eens drie weken en dan ben je er, wat een presentatie om dat te doen. In één woord KLASSE. Maar nu eerst lekker een paar dagen bijkomen en genieten. Dan weer er tegenaan. HEEL VEEL PLEZIER JACOB WILLEM. Ik (en met mij nog velen) blijven je volgen (via de mail want dat lukt mij namelijk wel ?).

Ria en Henk

hoi super hoor wat je allemaal doet, hebben wij ook gedaan 100 km gefietst maar dan wel de afgelopen 3 dagen , haha groetjes en doe voorzichtig.

Jaap van Buuren

Spanje bereikt tijd voor een cerveza. We zitten nu aan de bar
We hebben besloten om drankje te nemen op jouw kosten ?

Maria

Wat een prestatie , topsport.
Geniet van de rustige dagen , dan kan je lekker bij komen en genieten.

Gr

Marianne

Wat maak je weer leuke dingen mee.Het bedwingen van eeen hoge col met een jonge vrouw.En morgen ontmoet je ons koorlid Nelly met haar man.
Probeer Mariette over te halen om verder te fietsen.Dat moet met jouw charme toch lukken.
Verstandig om een paar dagen rust te nemen.
Volgende weer veel fietsplezier.

Joop. Kortekaas

Hallo pelgrim,
Het weer zit niet mee maar dat geldt voor heel Spanje. Bereidt je voor op de toorn van Pluvius. Ik raad je aan zo snel als mogelijk alleen door te gaan en in een grote stad eventueel nog een dag rust in te lassen. Pamplona is aardig. Een “must” is café Iruña, het café waar Hemmingway zijn berekende boek over Pamplona heeft geschreven. Ook mooi is Burgos, de eerste echt grote stad die je zal aandoen. De stad van El CID. Nog veel mooie kilometers toegewenst vanuit een zonnig Puttershoek . Hasta luego!. Hermano Perigrino Joop

Joop

Berekende = bekende . Lastig die i-Pad voorstellen voor onbenullige woorden!

Tante riet

Hallo Jacob Willem. Wat knap fijn dat je nu een paar dagen rust houd geniet er van. Dan ga jeMaandag weer vol moed beginnen. Een fijn weekend. Gr. Tante Riet,

Jacoline

Heerlijk een weekendje relax na zo een heftige klim. Wat fijn voor Mariëtte dat je bij haar bleef tijdens de klim. En zondag bezoek. Dat is ook leuk.

X

Toon

Hai Jacob Willem zo te zien wordt het nu pas echt mooi! De bergen hebben toch een berg charme waar, naar mijn mening, het platte land niet tegenop kan! Geniet van je rust!

Sjaak

Echt on the top man en genietse

Geert ter Beek

Nog een heel fijn en rustig weekend Jacob en veel sterkte met de komende klimmen. Het gaat super zo te lezen.

Marjo

Wauw, klasse!! Je bent een topper. En wat lief dat je bij Mariette gebleven was. 30 juni....haha, volgens mij ben je al in Santiago voordat Marian uit NL vertrokken is ;). Geniet van je rustdagen. Ben benieuwd of je morgen ook daar blijft of dat het toch teveel kriebelt en je weer verder wil. Veel plezier in Spanje (even geen stokbroden meer ;).

Martha

geweldig groetjes tot morgen.

Gerla

Wauw, wat een verhaal weer, gaaf dat het zo goed gaat! Zoveel respect voor jou!
Nu lekker even rust en genieten van een paar dagen de omgeving te bekijken.
Veel plezier met Nelly en Jacques!

piet en ria rietveld

wat een verhaal weer en wat stoer dat je bij mariette bleef heel veel succes verder en geniet van het weekend

Ton en Sonja

even lekker bijkomen pittig klimmen daar geniet ervan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!