Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

24e reisdag

Vannacht nog een keer heerlijk geslapen in het hotel in Jaca, we konden om 07.30 uur ontbijten inplaats van 08.00 uur. Dit was wel fijn want Mariëtte had om 08.30 uur de bus naar Barcelona.

Nadat we klaar waren met het ontbijt hebben we na ruim 3 dagen afscheid van elkaar genomen.

Ik zat om 08.45 uur op de fiets met een mooie lucht wel een beetje fris het was slechts 9 gr maar dat is beter dan regen. Het ging vandaag veel over de provinciale weg maar het verkeer valt mee dus dan fietst het wel lekker. Na een uurtje kon het vest uit de zon die kwam er al aardig doorheen, het gebied waardoor je fietst is een schitterende bergachtige streek, dus af en toe moest er ook geklommen worden maar daarna ga je ook weer naar beneden dus dat compenseerde veel.

Aangezien ik mijn campeerspullen met Nelly en Jacques mee terug gegeven hebt moet ik nu kijken naar refugo’s of hostels. Om 11.00 kwam ik een dorpje binnen rijden en zag een 2 tal fietsers op en muurtje zitten en naarmate ik dichterbij kwam zag ik dat het Els en Thijs wel eens konden zijn, toen zowat bij hun was riep de vrouw ben jij dat Jacob dus toen was het duidelijk. Deze 2 mensen ben ik vorige week 3 maal op de camping tegen gekomen en dan na zowat een week ontmoet je elkaar weer.

Na alles weer even bijgepraat te hebben heb ik hun gevraagd hoever ze vandaag wilden gaan, zij hadden het plan om in het dorp op zo’n uur rijden te gaan eten dus heb ik gevraagd of het goed was dat ik met hun meeging.

Toen wij weer onderweg waren kwam er een dikke zwarte wolk aan en kon je zien dat er een beste bui uit viel, ik had dat al even aan zitten kijken en melden dat ik mijn regenpak alvast aan wilde trekken. We hadden het aan en daar was hij dan een giga bui maar na 10 minuten werd het alweer wat beter en toen we in het dorp aan kwamen was het weer droog.

We hebben een menu de dia besteld en daarvan heerlijk gegeten, je kan het niet begrijpen want voor € 12 krijg je een voor/hoofd en een nagerecht inclusief wijn en koffie.

Thijs melden dat we vanmiddag door een kloof zouden rijden en hij hoopte dat het weer goed zou zijn aangezien het zo sensationeel mooie is en als het regent mis je de helft.

Na een stuk over een gravel pad gereden te hebben kwamen we bij een tunnel en dat wist Thijs ook dat het pik donker in die tunnel is dus moesten de lichten aan op de fiets. Na de tunnel stonden we in de kloof nou hij had niets overdreven het is schitterend met allemaal vale gieren die op de thermiek door de kloof scheren. We hebben daar volop foto,s gemaakt en een heel stuk gelopen om allles goed in je op te kunnen nemen.

Na de kloof nog 2 km naar de camping waar hun wilde overnachten en in het boekje stond er ook bij dat ze ook huisjes hadden dus ben ik mee gegaan want misschien kon ik daar ook wel overnachten. Aangekomen op de camping eerst even kijken wat zo’n slaapplaats kost, maar dat was niet voor mijn budget dus ben ik verder gegaan naar het dorp zelf en daar heb ik een hotelletje voor een redelijke prijs.

Na 2 rustdagen was ik weer blij Verder te kunnen en heb dan ook een heerlijk dag gehad.

Totaal gereden km 89,7 km gemiddeld 20.89 km p/u 1137 m stijging en 1463 m daling.

Ik wens jullie allemaal een fijne gezellige avond tot morgen.


Reacties

Reacties

Tante Corrie en oom Henk

Wat een mooie brief weer Jacob Willem ,mijn complimenten , fij dat je zo,nleuke dag heb gehad ,zo zie je maar neem je afscheid ,dat is niet leuk ,?kom je Els en THijs weer tegen , wat een toeval ,en weer een pooe gezelligheid ,fijn voor je ,ik wens je voor straks weer een fijne nachtrust , en morgen weer gezond op ?lieve groetjes van ons ?

Tante Riet

Dat was weer een mooie dag en leuk om dat echtpaar weer te ontmoetenhet lijkt mij machtig dat jullie door de kloof hebben gelopen zo iets vergeet je nooit meer het blijft spannend om je te volgen veel succes morgen weer liefs van tante Riet

Geert ter Beek

Wat een super mooie natuur daar en gezellig dat je die andere twee tegen kwam. Nou succes voor morgen weer en een goede nachtrust. Tot morgen

Joop Kortekaas

Kerel, fijn dat je weer onderweg bent. Mijn eigen ervaring is dat een rustdag voor het lichaam eigenlijk niet nodig is want elke dag ben je fysiek sterker geworden en om een kilometertje meer of minder maal je nu niet meer. De drang om verder te gaan zal je ook voelen. Fijn dat je helemaal zelf kan bepalen hoelang je op je fiets zit en waar je gaat afstappen. Houwen zo! Je bent al over de helft dus zorg dat je elke dag kan genieten van alles om je heen. Mijn spreekwoord, dat ik steeds hanteerde, luidt: het komt zo het komt, maar het is altijd anders dan je denkt. Westwaards en hou vol ofwel: Ultrea y Susea! Buen Camino Hermano Peregrino

Marjo

Prachtig daar! Dat is toch fantastisch om daar zo doorheen te fietsen (en stukje wandelen ;). En leuk dat je je pelgrimmaatjes weer tegen kwam. Goede nachtrust en geniet van de nieuwe dag en mooie momenten morgen!

rietdebrabander

wilde dat ik een klein vogeltje was en met je mee kon liften op je fietsstuur
alle goeds

Nelly de Voogd

Het doet ons nog veel meer nu we een heel klein beetje hebben mogen ruiken wat en hoe. Op onze terugweg reden we over de weg die jij en Mariëtte gefietst hebben de dag voordat wij kwamen hebben. Ohhhh, wat mooi en ons respect voor jullie werd nog vele malen groter. De foto's van vandaag laten zien hoe fantastisch mooi het daar is en hoe klein je bent als mens. Heel, heel indrukwekkend. Geniet toch wel voor 100% want deze ervaring heb je maar één keer. Lieve groet en voor morgen weer een hele fijne dag. Dank voor je lange verhaal van vandaag. ?

Marianne

Wat leuk allemaal weer!Aanspraak heb je allemaal op zijn tijd nodig.
We hebben een gezellige repetitie-avond gehad.(Zoals gewoonlijk).
Met Marian gaat het ook goed.Altijd heel enthousiast.
Weer fijne tochten toegewenst.

Ans

Geweldig wat een belevenissen, hoop op veel droog weer voor jou.
Ik kijk uit naar je volgende verhaal vanavond, veel suc6 x.

piet en ria rietveld

wat een mooi verhaal weer wij wensen je heel veel succes verder

Mariëtte

Hoi Jacob, dat gaat weer mooi. Leuk dat je toch weer steeds dezelfde fietsers tegen komt. Het lijkt nu wel extra snel te gaan. Mooie reis morgen. Groet Mariëtte

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!