Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

25e reisdag

Vanmorgen 07.30 uur opgestaan na een heerlijke nachtrust, in m’n bed dacht ik al te horen dat het regende dus maar eens een blik naar buiten werpen en ja het regend.

Na alle basis zaken zo ‘s morgens van wassen scheren tassen pakken en ontbijten, zat ik om 09.00 uur in regenkleding op de fiets. Het was een trieste dag met donkere luchten en veel klimmen en weinig dalen.

De regenkleding functioneerde gelukkig goed dus ik blijf wel droog en mede doordat ik van Mariëtte haar overschoenen te leen heb gekregen zijn ook de schoenen en sokken heerlijk droog geblijven, Mariëtte bedankt daarvoor.

Na 2.5 uur fietsen was het even droog dus tijd om een beetje voeding te nemen, ik heb nog een stokbrood van gisteren en leverpastei van Mariëtte een banaan en een ei dan heb je toch weer een maal.

Daarna weer doortrappen na een uurtje passeerde ik een bar daar maar even een kop koffie drinken en een beetje opwarmen, want de temperatuur was niet hoog en dan worden de spieren wel wat stijf.

Na de koffie een 10 minuten fietsen naar een dorpje daar staat ook nog een camino kerk en ernaast is een woonhuis waar je informatie en een stempel kan halen, daar aangekomen kerk dicht en geen informatie beetje rond gelopen en nog aangebeld bij een woning maar geen positief resultaat.

Dan maar weer verder en na 1 km was er een afslag naar een kapel daar even heen gefietst en daar was wel een mogelijkheid van een stempel met een heel mooi kapelletje.

Aangekomen in Puenta la Reina kom je direct al langs een pelgrims Albergue daar naar binnen voor een stempel en gescoord, voor € 5 kan je daar overnachten maar dan lig je wel op een zaal met een x aantal mensen. Op zich vind ik dat niet erg als het moet maar als ik een andere optie heb dan prefereer ik dat wel.

In het boekje stond dat er aan de andere kant van het dorp een particuliere Albergue is dus ben daar naar toe gegaan om te kijken, hier hebben ze ook kamers met een stapelbed die je ook allleen kan hebben.

Ik heb dus een eigen kamer dat is wel zo fijn toch een beetje privecie, na dat ik gedoucht heb even heerlijk op bed gelegen. Daarna terug gefietst naar het dorp om even rond te neuzen en ik wilde ook douchecel kopen want het busje wat ik heb is bijna leeg.

Toen ik de berg naar beneden fietsten kwam ik Els en Thijs weer tegen zij gaan naar de camping bij de Albergue, wij zullen later nog een biertje samen drinken spraken we af.

In het dorp staat een Santiago kerk dus naar binnen, als je binnen komt weet je niet wat je ziet wat een weelde, na een aantal foto’s gemaakt te hebben een kaarsje aangestoken bij het beeld van Jacobus, bij de uitgang zat een dame die je een mooi pelgrims stempel in je credencial geeft.

Bij terugkomst bij de Albergue een biertje genomen en alvast begonnen met de blog tot dat Els en Thijs binnen kwamen daarmee heerlijk en uurtje zitten praten met een versnapering.

Om 19.00 uur werd de tafel gedekt voor de pelgrims maaltijd dus zijn Els en Thijs vertrokken naar de tent, ik ben aangeschoven bij de mede pelgrims naast mij zat een man uit Japan en tegenover en naast mij 4 Italianen, daarmee heb ik heerlijk zitten praten Italiaans en Engels wat een bijzondere wereld .

Ik heb het gevoel dat ik nu in de wereld van de pelgrims gekomen ben, je ziet en ontmoet nu ineens zoveel mensen en ik voel me er echt super relaxed in. Het is niet moeilijk om een kontakt te leggen je hoeft alleen maar een opening te maken en de rest gaat vanzelf heerlijk.

De aantallen kilometers gaan nu wel omlaag mede door de tijd die ik nog heb en de hoogte verschillen hier in spanje want je blijft echt op en neer gaan dus het gemiddelde gaat ook naar beneden.

Morgen is het volgens de berichten een stuk beter weer dan vandaag dus we gaan het wel zien.

Vandaag totaal gereden 55.6 km gemiddeld 19.2 km p/u stijging 670 m daling 723 m.

Groetjes allemaal tot morgen.

Reacties

Reacties

Jacoline

Je hebt geen haast toch je hoeft geen trein te halen. En kan je mooi nog wat langer tot bezinning komen. ? Wat super leuk om weer in het italiaans te praten. X

Mariëtte

Hoi Jacob, het was eigenlijk de bedoeling dat je de overschoenen niet nodig zou hebben. Ik ben blij dat ze je geholpen hebben.
Ik ben inmiddels thuis. Dat is toch wel raar. Ik vind het fijn om je te volgen en zo nog een beetje in de Camino sfeer te blijven.

johan

hoi jacob je zou zeggen dat je het mooie weer tegemoet gaat maar dan blijkt het toch anders te zijn
want het mooie weer is hier in de buurt,het is wel prettig dat als het nodig is dat jij goede regen kleding voor handen hebt.Nou man goede reis verder, vanaf het kaartje te zien heb de meeste kilometers wel getrap groeten van ons.

johan

ps het is een rijkdom in je leven zoveel leuke en goede mensen te ontmoetten

Geert ter Beek

Zo dat is weer een heel verhaal Jacob maar klinkt wel super gezellig heb je wel nodig voor de laatste km. Ik denk dat je hier nog heel lang van gaat nagenieten. Nou maar weer veel succes en sterkte voor morgen en een goede nachtrust.

Tante Riet

Hallo Jacob Willem daar is je tante weer ik was vanavond erg benieuwd hoe het ging leuk wat je schrijft over de contacten. Geef niet dat je niet zo veel k,m, heb . ontdekken is ook belangrijk in zo veel nationale mensen goede reis morgen tante ......Riet

Nelly de Voogd

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik zou moeten zeggen. Het is ontzettend jammer dat je in zo'n mooie omgeving fietst en het regent. Maaar....ook nu de kanjer. Niet zeuren (helpt toch niet en zit niet in je karakter) maar doen wat je kan om het zo comfortabel mogelijk te maken. Wij zijn bij je meissie geweest en zij doet het minstens net zo goed als jij. ? Ik hoop dat je morgen je regenpak en overschoenen uit kan laten en je een hele mooie fietsdag hebt. Lieve groet uit een koud 's-Gravenzand.

Bert Houweling

Hij gaat goed Jacobus. Niet te snel willen gaan want dat betekent dan ook dat je avontuur sneller is afgelopen. Geniet er zo lang mogelijk van KEREL.
Hasta luego y bon suerte/camino

Lida

Het gaat goed met je! Mooi wat je beleeft en zoveel verschillende mensen ontmoet. Je maakt mooi foto's en verhalen. Prachtig die wolkenluchten en mooie kathedrale . Hopen op morgen een mooie dag weer! Vandaag was het hier ook koud met een noordenwind.

Elly en Feits.

Ik hoop dat het morgen droog is.
Maar wat leuk dat je meer pelgrims tegenkomt.
En wat een prachtge foto.s.
Welterusten en morgen gezond weer op.

Gerla

Weltrust kanjer....
En een prachtige dag gewenst morgen!

Riny

Hoi Jacob. Elke dag is het weer geweldig om te lezen hoe je reis verloopt. Je bent een echte pelgrim.
Groetjes uit de Hoek.

Joke

Wat jammer dat het steeds wat regent. Wel leuk dat je veel mensen ontmoet uit meerdere landen die ook deze pelgrimstocht maken. Ik vind het een hele uitdaging wat je doet en neem mijn petje ervoor af. Succes met de volgende dagen hopelijk met wat beter weer.

Henny van Esch

Wat leuk Jacob dat je zoveel mensen ontmoet met de zelfde interesse , en vriendschap die je opbouwt, zoveel om op terug te kijken, maar jij kan zo goed schrijven een tweede Nelly (Haha ). Wij wensen jou nu maar weer mooi weer toe en tot de volgende bloc,

Elizabeth Hilkman van Geest

Ik vindt het geweldig wat je doet ,en interessant mooie dingen bekijken ,en nieuwe mensen ontmoeten maak de wereld weer een stuk kleiner en hoop vriendelijker. Doe rustig aan en neem je rust ,voor morgen beter weer en een mooie fietstocht.??

piet en ria rietveld

fijn dat het zo goed gaat en zoveel mensen ontmoet wij wensen je een goede tocht toe met hopelijk wat meer zon geniet er maar van je bent een topper

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!