Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

30e reisdag

Na de rustdag van gisteren met weer hele leuke ontmoetingen en de dag afgesloten te hebben met een glaasje witte wijn en 2 stuks tapas lag ik om 10.00 uur op bed.

Omdat ik gepland hebt dat er vandaag niet zoveel kilometers gefietst hoefden te worden en omdat Ton Kohlmeijer om 10.05 uur weer tijd vrij gemaakt heeft om een interview af te nemen in zijn programma ben ik om 08.00 uur opgestaan.

Om 08.20 uur kreeg ik een appje van Marian met de dagelijks spreuk, maar ook 4 foto’s van de kleinkinderen die getekend zijn door Marian en die in mijn kamer thuis netjes op een rijtje aan de muur hangen, en dit alles ter gelegenheid van vaderdag.

Na de rituele van de ochtend aan het ontbijt en daarna alvast de fiets in gereedheid gebracht om na het interview direct te kunnen starten.

Om exact 10.05 uur belde Ton en had veel tijd vrijgemaakt voor mijn verhaal het duurde 7.40 minuten, ik vindt het best wel apart dat hij mij wekelijks volgd en dan ook die tijd er voor vrij houd.

Daarna op de fiets de stad uit en buiten de stad stonden er gelijk wat klimmetjes te wachten, maar door middel van de wind die we in de rug hebben gaat het super. Het weer is zo mooi bij vertrek 15 gr maar na een uurtje het vest uit en de temperatuur stijgt naar 23 gr. De wind komt tot woensdag uit het N.O. en dan 1 dag uit zuid maar daarna draait hij weer naar N.O. En dat is voor de richting Santiago heel goed.

De streek is zo mooi want je zit continu op een hoogte van 800 m en dan heb je vergezichten schitterend, ik probeer dat ook in de foto’s weer te geven. Gisteren tijdens de ontmoeting met de Koreaan vertelde hij dat een vriend van hem priester in Hontanas is dit dorpje ligt langs de route en we moesten daar zeker even gaan kijken.

Om 13.30 uur aangekomen in Hontanas eerst even wat drinken op het kleine pleintje van het dorp, lopende naar het terras zaten er al 2 mensen te zwaaien Els en Thijs hoe kan het ook anders samen wat gedronken.

Na de consumptie genuttigd te hebben opweg naar de kerk liep ik nog een fietser tegen het lijf het bleek een Duitser te zijn even met hem gesproken te hebben gezamenlijk naar de kerk, binnenkomend in de kerk slaat de verbazing toe want het is of je thuis komt dit alles door de opstelling van de inrichting.

Je kan zelf je stempel zetten in het credencial, dit heeft de Duitse man even op de foto gezet voor mij. Na dit bezoek weer onderweg en bij het uitrijden van het dorp passeerde ik een camino wandelaar toen ik hem voorbij was riep hij ben je een Hollander, de reactie was natuurlijk stoppen en weer een nieuwe ontmoeting. De man is 2 april vanuit tilburg vertrokken en loopt de route oudewegen deze loopt via Maastricht - Ardennen en dan oostelijk in Frankrijk naar St. Jean pied de port, hij is nu dus 80 dagen onderweg en hoopt 2 juli in Santiago aan te komen dat is dan 3 maanden. Ik blijft veel respect hebben voor deze mensen, heb hem gevraagd of hij ook schoenen versleten heeft en dat had hij dit was zijn 2e paar.

In het boekje schrijven ze over een ruïne kort voor de plaats Castrojeriz in de ruïne is ook een pelgrim Albergue aanwezig. Ik ben daar even wezen kijken en een stempel gescoord het zag er allemaal geweldig uit.

Bij aankomst in het dorp Castrojeriz was er een bar/restaurant en dacht hier even wat eten. Bij het neerzetten van mijn fiets stonden er nog 2 dus ja Els en Thijs. Zij zaten er al 1,5 uur dus gingen al snel weer verder om de tent op te zetten op de camping. Na mijn maaltijd ben ik ook doorgereden naar het dorp en een Albergue gezocht er zijn er genoeg en ben nu in Albergue Casa Nostra.

Het was een zeer relaxte dag met mooi weer en een geweldige omgeving met zijn natuur.

Morgen word een dag met meer kilometers.

Vandaag totaal 55.1 km gemiddelde snelheid 19.48 km p/u stijging 774 m daling 829 m.

Allemaal weer de groeten uit het mooie spanje en een prettige avond tot morgen.


Reacties

Reacties

Ans

Leuk om je verhaal weer te lezen en vanmorgen je stem te horen op de radio.
Geweldig om zoveel verschillende mensen te ontmoeten, als je weer thuis ben zullen nog veel verhalen volgen maar voorlopig geniet ik van deze.
Veel suc6 weer morgen, slaap lekker x.

Martha

Hallo Jacob Willem wat een leuk verhaal heb je weer geschreven fijn dat alles zo voorspoedig gaat. wij wensen je morgen weer een fijne tocht met nog mooie en leuke ontmoetingen bedankt voor al die leuke verhalen en foto's groetjes en tot het volgende verhaal.

carien

Hallo Jacob- Willem,

Wat een geweldige reis en hoe jij het beschrijft. Kijk er iedere dag naar uit om te lezen wat jij nu weer hebt meegemaakt.
Ik wens je heel veel sterkte voor de komende tijd. Diepe buiging voor jou??????

Bert Houweling

Je gaat goed Jacobus. Schitterende ontmoetingen mey mens maar ook natuur. Vergeet je nooit meer. Vr gr vanuit Les Landes, medepelgrim Bert

Geert ter Beek

Weer hele mooie berichten Jacob je hebt het nog drukker met je mede reizigers als met het fietsen. Mijn dag kan niet meer kapot want Duitsland heeft met 1-0 verloren van Mexico. Maar dat zal jij wel gemist hebben. Nou veel succes weer voor morgen.

Annelies Zuijderwijk

Hoi Jacob, wat schrijf je toch op een prettige manier. Fantastisch hoe je het allemaal doet, ik heb het idee dat ik de tocht zelf maak, maar dan zonder fietsbenen. Geniet met volle teugen en wens je het allerbeste

TanteRiet

Hallo Jacob Willem dat was een mooie vaderdag voor jou met de foto’s van je kleinkinderen dat kan ik mij voorstellen en ook weer met de gesprekken onderweg. Hier houd je nog kennissen van over. Morgen ook weer een fijne fietsdag. En windje in de rug. Groeten tante Riet

teun en hen

hoi hoi ...toch gaat de tijd supersnel ..
maar je beleeft ook genoeg ..
voor morgen een mooie dag ..
toi toi

Nelly de Voogd

Zo'n vaderdag krijg je nóóit weer. Je vier kleinkinderen achterop, heerlijk fietsend door een prachtig landschap en dan die machtig mooie ontmoetingen. Jij hebt alles wat wij hier niet hebben. Ik zit met koude voeten, kom iedere dag dezelfde mensen tegen en laten we het niet over de natuur hebben, ik hoef alleen niet zoveel te fietsen. ?
Jacob Willem, lekker slapen vannacht (is voor mij ook ieder nacht hetzelfde ? ) en voor morgen gezond weer op om aan een nieuwe dag vol verrassingen te beginnen. Ik ga na 7 weken pauze morgen weer zingen. ? Lieve groet. ?

Henk Z

Hoi Jacob. Geweldig dat je het zo naar de zin hebt. Gelukkig wordt het weer nu ook steeds beter. In Frankrijk heb nu wel genoeg regen gezien. Super dat je zoveel verschillende mensen ontmoet. Ik sta er echt van te kijken hoeveel mensen deze trip aandurven. Had ik nooit verwacht. Nou jongen, hou je taai, je bent er bijna. (verhoudingsgewijs dan) Groetjes Henk

Gerla

Hoi... wat een mooie dag weer!
Ik lees het elke dag.... voor het eerst volgens mij ..dat iets lees??
Wat en respect voor die wandelaar , en datb ie aan zn tweede paar schoenen bezig is....
Hoe is het met jou banden? Moet jij nog geen pitstop maken?
Ze zullen ook wel aan vernieuwing toe zijn.
Fijne dag vandaag en tot gauw weer!

Tante Corrie en Oom Henk

Vanmorgen je verhaal gelezen .wat gaat het goed , en wat heeft Marjan jou verwend met vier prachtige tekeningen van de kleinkinderen ,heel bijzonder ,dat doe jou toch wel wat , en dan die wandelaar , wat een moed om dat zo te lopen , petje af . Maar ook voor jou , je schrijft ook zo leuk we genieten er allemaal van ,en kijken al weer uit naar wat je vandaag weer meegemaakt heb , hoop dat we wivi hebben , kunnen we het vanavond al lezen . Lieve groet van ons ?

piet en ria rietveld

hoi die jacob wat een mooi verhaal weer ook zitten wij zondag´s bij de wos radio te luisteren nog een hele goede reis en veel succes

groeten van ons

Mart mostert

Nou Jacob ik loop we een beetje vooruit maar alvast van Harte gefelicteerd het was een genot om je te kunnen volgen, petje af en suces met het laatste gedeelte gr mart

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!