Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

36e reisdag

Gisterenavond op de plaza de Mayor gegeten met Kees en Guus deze mannen had ik ook al een paar onderweg ontmoet en het was erg gezellig. Om 21.00 uur terug naar de Albergue en nog even wat foto’s gemaakt van het gebouw want het is volgens mij een oud klooster waar nu een Albergue en een hostel in zit.

De zaal had 5 bedden en er waren er 4 bezet de nacht was heerlijk rustig geen snurkers. Omdat ze toch wel behoorlijke temperaturen opgeven en dat er vandaag flink geklommen moet worden vroeg uit de veren.

Na een ontbijt genuttigd te hebben om 07.40 uur op de fiets met een temperatuur van 16 gr en dat is heerlijk als je moet klimmen. De omgeving waar doorheen gefietst moet worden is schitterend veel beschutting van de bomen. Na het dorp gelijk een klim van 7% en direct er achteraan een van 1 km met 8-9%, na 5 km een klim van 3 km met 7-9 % tot een hoogte van 1300 m daarna nog een paar niet zo lang maar wel 8 en 9% naar een hoogte van 1335 m.

Op het hoogste punt even wat drinken en daar zat een fietser het bleek een Hollander te zijn en hij was op de weg terug vanaf Santiago naar Holland. De man was nu voor de 4e keer naar Santiago geweest maar zij wel dat dit zijn laatste keer was. Op een gegeven moment reden Ludger en Marcel voorbij en die zagen mij zitten en schoven toen ook nog even aan.

Na deze pitstop weer verder maar nu was het alleen dalen 12 km en het is een mooie provinciale weg dus dat gaat heerlijk naar beneden met een snelheid van rond de 50 km schiet dit wel lekker op. Om 14.00 uur was ik in Triacastela en dat is ook de plaats waar mijn overnachting zal plaats vinden.

Even rond gekeken en uiteindelijk in Albergue Xacobeo ingecheckt kamer van 9 bedden maar wel met lakens dus vannacht geen eigen slaapzak nodig.

Het laatste stuk is nog wel pittig want het blijf klimmen en dalen maar zoals dat nu gaat is het geen probleem. Ik ben nu 150 km voor Santiago en mag niet voor dinsdag aankomen dus het worden nog 2 overnachting voor Santiago.

Vanavond even lekker eten en morgen weer vrolijk verder, als het goed is ben ik morgen ook weer te horen op de WOS de juiste tijd weet ik nog niet.

Aantal gereden kilometers 57.3 km gemiddeld 16.31 km p/u stijging 1209 m daling 1085 m.

Allemaal een fijne avond gewenst tot morgen

Martha

Hallo Jacob Willem
wat een heerlijk gevoel moet dit geven om bijna bij je bestemming te zijn en je niet te moeten haasten
wij gaan morgen met de bus naar Hoorn om 10 uur vertrekt de bus misschien kunnen wij je dan ook horen maar dat weet ik niet zeker ik ga het in ieder geval proberen wij wensen jou een goede reis en misschien snel tot ziens Martha en Frits.

Cor en Nel

Hallo Jacob Willem,
Wat gaat het goed!! en gezellig met al die mensen om je heen
Veel succes de laatste dagen en wat zal je moeten afkicken als je weer thuis bent.
Lieve groet van Cor en Nel.

Ineke

Hè Jacobwillem nog even ,dan zal het voor ons vreemd zijn geen mooie verhalen meer , maar voor jou een prachtige prestatie lieve groetjes van jaap en mij

Tante Corrie en Ome Henk

Hallo .nou dat is even rustig aan doen hè ,wat leuk voor je dat het zo goed gaat en. Nu even genieten ? En. Weer Hollanders ontmoet . Wij hopen dat je een fijne avond heb .en ook weer kan slapen zonder snurkers , om morgen weer op de fiets te stappen .. Jacob Willem fijne voortzetting en lieve groetjes van ons ??

Elma

Geweldig zo voorspoedig als het gaat. Je bent een topper

Rita

Weer een paar mooie klimmetjes gehad, heerlijk als je weet dat je Santiago gaat halen.En wat zal je blij zijn met het resultaat,maar natuurlijk ook heel fijn om Marian straks weer te zien.Het is toch heel lief dat ze je dit gunde.Jullie hebben elkaar vast heel veel te vertellen.Het is mooi als je dit samen mag beleven.Nog een paar mooie fijne fiets dagen.We hopen je morgen in de bus te kunnen horen.Lieve groeten Rita

Marianne

Ik sluit me bij alle lieve voorgaande reacties aan.Hier heb je toch haast geen woorden voor.Zo'n ontzettende voorspoedige pelgrimstocht.
Nog een paar fijne en gezellige fietsdagen naar Santiago toegewenst.
Groetjes.
Marianne.

piet en ria rietveld

super hoor dat je de laatste dagen zo relaxed kan rijden nog een goede reis verder
groeten piet en ria rietveld

Bea

Vandaag hebben wij ook pelgrimservaringen live mogen meemaken. We hebben Bert zijn schoenen afgeleverd op zijn route in Capbreton. Daarna door naar Pamplona. Zitten in een hotel met uitzicht op de pyreneeen. Blijven hier twee nachten en even geen auto maar bus in de stad. Daar kunnen we een stukje pelgrims route lopen en misschien ons eigen stempel score??

Helma

Wat fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat. Dinsdag je eindbestemming en Marian weer zien. Zal een mooi moment worden. Succes voor de laatste kilometers.
Groetjes Gert en Helma

Tante Riet.

HalloJaobwillem. Fijn dat zo ver ben. De laatste k,m, nog. Vol spanning volg ik je elke dag. Succes het laatste eindje. Groeten van tante. Sien. Die is. Hier en van tante Riet

Tante Riet

Hallo Jacob Willem. Het laatste. Stukje morge. Sta je. Dan aan ..de grens vanSantiago,we fietsen met je mee in gedachten. Tante. Sien en Riet

Leen van der Houwen

Ha Jacob. Wij hoorden je bij de wos. Je bent al een lekker poosje van huis. Lekker rustig hier. Maar wij vinden het super wat je doet. Groet. Leen en Anneke