Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

3e reisdag

Vanmorgen 07.20 uur opgestaan na een heerlijke nacht, 08.00 uur ontbijt gezamenlijk met de eigenaren van de B&B Luc en Marleen en ook waren er nog 2 gasten die waren een rondje België aan het fietsen .

We hadden een goed ontbijt en het was gezellig aan de ontbijt tafel. Om 09.10 uur vertrokken met een paar spetters regen maar toen ik Mechelen uit was werd het weer beter uiteindelijk een stralende dag gehad met temperatuur van 25 gr.

Onderweg van Mechelen bij de plaats Londerzeel passeerde ik een Hollands stel ook op de fiets, de man riep hallo reiziger waarop ik hem vroeg waar gaan jullie heen, hij zij het zelfde als jij want hij had mijn Jacobs schelp op de stuurtjes zien zitten, hierop een Boone camino en weer verder.

Onderweg kwam ik gewoon wandelde mensen tegen die je buone camino wensen of wel mensen die je tegen komt op de fiets die hun duim opsteken. Dit geeft wel een apart gevoel een beetje kippenvel misschien kinderachtig maar zo beleef ik het wel.

Na een poosje fietsen ben ik een kop koffie gaan en even later stapten ook het stel binnen wat ik gepasseerd was dat was natuurlijk erg leuk en gezellig, zij fietsen via Chartres en via Parijs maar in Tours komen we weer bij elkaar dus misschien zien we elkaar nog wel.

In Aalst naar een kathedraal geweest maar geen stempel kunnen bemachtigen dan weer door en de verkeerde kant op na een kilometer of 5 kwam ik daar achter dus dan moet je terug, na eindelijk weer op de goeie weg konden kilometers gemaakt worden dit is een fietspad langs de rivier de dender.

Bij de plaats Geraardsbergen aangekomen zag ik een bordje “fietser muur”, nu ben ik in Holland uitgedaagd door iemand die vroeg of ik Geraardsbergen ook de muur op zou gaan en mijn antwoord was natuurlijk ja dat doe ik wel.

Dus linksaf en daar begon eigenlijk gelijk de klim 10% stijging dit ging in de eerste versnelling daarna een stukje tot in de 3e versnelling, na de 1e beproeving werd het serieus uiteindelijk de laatste 20 meter 19.5% daar trok ik mijn voorwiel van de grond dus ben toen gestopt omdat ik bang was tevallen, na deze 20 meter weer op het zadel om het laatste stuk naar de kapel en de pijl boven op de berg af te maken. De totale lengte van deze pukkel is 1000 meter. Dit met een bepakking van 30 kilo is volgens mij wel een aardige test voor de rest wat er nog gaat komen.

Vanmiddag om 17.00 uur aangekomen op mijn laatste gereserveerde B&B alwaar ik weer hartelijk werd begroet door Jean Pierre na wat gebabbeld te hebben zijn we naar binnen gegaan waar zijn vrouw Lieve aan mij werd voorgesteld. Daarna werd de kamer aangewezen en dat is een mooie kamer met douche en toilet.

Als ik klaar was met douchen kon ik naar beneden komen voor een apperatief, onder het genot van een campari op het terras leuk zitten praten. Door deze mensen was al gevraagd of ik bij hun een warme maaltijd wilden gebruik omdat er in het dorp alleen maar een frietkot is, hiervan heb ik gebruik gemaakt en ik kan jullie zeggen het was een heerlijke maaltijd en super gezellig.

Nu weer op de kamer om een goeie nachtrust te maken want morgen krijg ik de eerste 45 kilometer met klimmen en dalen. Totaal aantal kilometers vandaag 96 km.

Welterusten tot morgen.

Reacties

Reacties

Cees Ponse

Zo deze beklimming heb al vast vast mee gemaakt er zullen vast nog wel een paar komen denk ik.
Een goede reis tot morgen.

Groetjes Cees en Nelie

Marjo en Remco

Lekker bezig! Dat was een flinke klim.
Volgens mij zie je deze reis meer kerken dan de afgelopen jaren bij elkaar ;).
Leuk om je reis zo te kunnen volgen. Mooie dag morgen!

teun en hennie

hoi hoi
nou leuk om zo mee te fietsen....[jij fiets ] wij lezen
wat een belevenis maak jij mee
tot nu toe schitterend weer .
toi toi ...

Jacoline

Je bent net een motorrijder doe begroeten elkaar ook altijd. Dat vind ik ook altijd zo bijzonder. Wat leuk nu al mensen tegen te komen die dezelfde reis maken. Hopelijk was je stijgende fiets geen voorbode voor al die andere klimmen die je nog moet doen. Succes vandaag met de volgende klim en tot vanavond. X

Bea

Mooijman al je belevenissen te lezen. Kan me voorstellen wat het met je doet wanneer mensen je begroeten. Het geeft erkenning maar ook de herkenning van elkaar.

Gerrit en Helma

Wat leuk en dynamisch is je reis nu al. Zelfs de belangstelling onderweg en die reacties van de mensen, ja dat is echt "kikken". Zeker zoals jij je dagverslag schrijft zo kan ik mij heel goed in- en mee beleven, erg leuk. Jacob Willem, voor zo meteen wensen wij je weer een hele mooie, fijne en geweldige nieuwe fietsdag toe. Toppie hoor. Tot vanavond, ook wij kijken daar naar uit en dan hopen wij weer te kunnen lezen hoe jij deze fietsdag beleefd hebt. Succes en veel plezier onderweg.

Lida

Leuk verslag weer! Ja het is bijzonder die ontmoetingen. Wij hebben geen pelgrimage gedaan maar wel ervaren als je een fietstocht maakt dat de mensen erg vriendelijk en behulpzaam zijn! Fijne dag vandaag met nieuwe belevenissen!

Rita

Zo beleef je toch wel heel wat,de eerste dagen boven de gemiddelde km,vandaag met de klim mag het wat minder zijn. Een mooie veilige reis in de bergen.

Tante riet

Knap gedaan met het klimmen kanjer

Ria

Je zult op je tocht denk ik nog vele leuke gesprekken voeren en mensen ontmoeten,
Vandaag succes met je tocht?‍♀️?‍♀️

Pim Graute

Jacob
Ik lees je verhalen met veel respect.
Het lijkt me fantastisch om te doen ,helemaal op jezelf alles zelf regelen en leuke mensen ontmoeten.
Ik wens je heel veel Succes en een veilige aankomst.

Marion

Hoi Hacob Willem. Leuk om je te volgen op jouw pelgrimstocht die volgens mij prima verloopt. “Een goed begin is het halve werk”?. Vanavond wellicht de tent opzetten en lekker kamperen? Geniet ervan!

Elma

Heel fijn dat het weer nog steeds mee zit.
Dapper hoor zo een steile beklimming, doe het je niet na.
Goede voortzetting van je reis gewenst vanuit het zonnige Ammerstol

Ton en Sonja

Zou je je achternaam niet om willen zetten naar Dumoulin

piet en ria rietveld

zo dat was me een dagje wel pas op reis en al zoveel meegemaakt.erg leuk dat je met andere mensen in gesprek raakt die hetzelfde doel hebben.succes verder gr piet en ria

Ria Z

Fijn te lezen dat het goed met je gaat. Heerlijk een reis verhaal, lezen we iedere dag wat je ziet en doet. En zo te lezen redt jij het wel , heel veel plezier . Liefs Ria Z

Sjaak

Top man morgen tussen de Wilde dieren .wel en mooi gebied denk ik ,je krijg wel wat minder weer als ik het heb begrepen maar het ga je goed af tot nu toe erg leuk om je te volgen gr

Geert ter Beek

Als dit geen goed boek wordt. Heb steeds meer bewondering voor je.

Cor N.

Helemaal te gek om dit op deze manier mee te beleven TOP kippevel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!