Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

6e reisdag

Vanmorgen 06.45 uur opgestaan en om 07.30 uur aan het petit dejeur samen met de wandelaar, ik blijf dat toch iets aparts vinden van mensen die dat stukje even gaan lopen.

08.10 uur op het zadel naar noyen daar om 10.00 uur aangekomen en even rond gedwaald, er stond daar een basiliek die was als ik het goed kon vertalen net zo groot als die in Santiago de Compostela echt een giga ding hij heet ook de St.Jacques. En natuurlijk een stempel in het credencial.

Toen weer door naar Compiegne daar om 12.00 uur aangekomen en eerst een plate du jour besteld heerlijk gegeten, de reden dat ik dit deed is de onzekerheid voor vandaag met het slapen want er zijn onderweg geen camping op een redelijke afstand en ook geen refugo,s, dus dan heb je alvast maar warm gegeten want dat moet wel anders blijft er niets van mij over.

Ze spraken er over dat het een saai stuk is maar ja het ligt er ook maar aan wat je saai vindt, ik heb me best vermaakt dan een stuk landerijen dan weer bos nog een stuk langs de rivier ik vond het best.

In Compiegne ook een stempel wezen halen bij tourist Office en en beetje rond gekeken. Van Compiegne 20 kilometer door een bos dat was wel lekker want de zon was behoorlijk aanwezig dus rijd je een beetje beschermd. Na het bos kwamen de klimmen van vandaag natuurlijk ben je de hele dag wel een beetje op en neer aan het gaan maar dat gaat eigenlijk vanzelf (sorry het is geen groot spraak maar ik kan echt merken dat die steeds makkelijker gaan), maar de echte van vandaag waren b.v. 2 kilometer lang met 9% maar naar een juiste versnelling en rustig blijven trappen gaat het wel ok.

Ik heb besloten om 5 kilometer van de route af te gaan omdat ze in het boeken aangeven dat er in die plaats een chambre de hote is en dat je daar ook je tent kan plaatsen in de tuin, daar aangekomen was het dus niet mogelijk. Kon wel een kamer krijgen maar dat vond ik te duur naar mijn zijn. Ben toen naar een ander adres in het boekje gered ook in deze plaats maar is volgeboekt. Toch maar weer terug naar het eerste en toch die kamer maar genomen.

Dit is al mijn 6e reisdag zoals jullie al boven aan de pagina kunnen lezen het gaat zo onnoemelijk hard morgen aankomst in Parijs, als ik een beetje een redelijk betaalbare slaapplaats kan vinden wil ik daar 2 nachten blijven om zaterdag een beetje Parijs weer te verkennen.

Vandaag 106 km op de teller en 1093 meter stijging en 1074 meter dalen, gemiddelde snelheid 22.01 km p/u.

Groeten tot morgen.


Reacties

Reacties

Marianne Bijl

Hihi...mijn vorige bericht was natuurlijk niet als reactie op je fietstocht naar Haarlem...maar op je reis naar Santiago!

Rien Nieuwstraten

Jacob Willem heel veel succes op je pelgrimstocht en een hartelijke groet van een oud Hoekenees uit Maassluis. Ik zal je reis regelmatig volgen op je blog.

Peter

Geweldig en leuk om te lezen.

Lida

Knap hoor ook die gemiddelde snelheid! En dat zonder ondersteuning! Petje af!

Cees Ponse

Zo dat was me het tochtje wel weer de zelfde afstaand als gisteren, geniet lekker van de tocht saai of niet je moet toch door.

Tot morgen Cees

Rico

Ik wil zo graag een foto zien waar jij op staat.
En als je bij Parijs ben wil je dan erbij schrijven als je de Eifeltoren hebt gezien.
Tot morgen

Gerla

Weer een super dag... en toch niet saai!
Wat een prachtige kerk!
Op naar morgen....?

Wil

Je kunt het goed aan, zoals je schrijft, geniet ervan, maak veel foto's in Parijs en dan weer verder!
Goede nacht!

Marjo

Lekker vooruitzicht om een dagje Parijs te doen voor de afwisseling! Geniet van je luxe kamer en op naar weer een mooie tocht morgen!

Tante Corrie

Inderdaad wat gaat het snel ,en wat mogen wij mee genieten ,heel bijzonder , fijne dagen in Parijs , ?

Tante Riet

Het gaat goed. Je kan trots zijn

piet en ria rietveld

toppie hoor je kunt trots op jezelf zijn. geniet maar van de dagen in parijs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!