Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

27e reisdag

Gisterenavond heerlijk wezen eten in café moderno dit was een aanbeveling door de receptioniste van de Albergue, daar kan je ook ‘s avonds nog een menu de dia krijgen want dit is niet normaal in spanje dit menu is eigenlijk alleen voor de lunch. En ook kan je daar de gehele dag warm eten ook dit is bij de Spanjaarden niet gewoon normaal van 13.00 tot 15.00 uur en ‘s avonds vanaf 20.00 uur.

Vanmorgen om 07.15 uur opgestaan na een heerlijke nachtrust van een uurtje of 10. Het slapen in een slaapzaal met 9 mensen is voor mij prima gegaan heb geen snurkende mensen gehoord en verder ook niets dus goed bevallen.

Om 08.00 uur op de fiets eerst even naar een bar waar ze ook ontbijt serveerde, ik heb daar een pelgrim ontbijt besteld en dat bestond uit 2 spiegeleieren 2 plakken jambon en patat, dit was wel een beetje vreemd maar heb het toch maar wel opgegeten.

Om 09.00 uur de stad uit gefietst en daarna ging het door een park alwaar ook de wandelaars doorheen lopen maar wel leuk om die mensen allemaal te zien gaan.

Zo door het park fietsend wilde ik een foto maken van de omgeving want die is zo mooi daar tot dat ik zag dat er een stukje verder ook 2 op een fiets aan het foto’s nemen waren, volgens mij kon het niet anders als Els en Thijs zijn van die afstand te zien en bij het naderen bleek het dus waar te zijn. Wij zijn weer ieder zijns weg gegaan maar wel afgesproken dat we in Santo Domingos wilde overnachten en zij moeten vannacht ook in een ander onderkomen dan de tent omdat er haast geen campings zijn. Vanavond zullen we elkaar wel ontmoeten waarschijnlijk.

Op een gegeven moment stond er een kraam met allerlei pelgrim snuisterijen maar ook bananen en sinaasappels. Eerst wilde ik 2 bananen en vroeg wat dat kosten maar die zijn gratis en je kan er zelf wat voor doneren dus dat gedaan en ook nog een sinaasappel meegenomen. Na nog een beetje gekeken te hebben ook nog een Jacobs schelp gekocht.

Mijn positie voor de kraam kwam niet zo goed uit want er stond een man met camera te wachten tot ik weg ging dat had ik pas later in de gaten. Zijn vrouw stond een beetje aan de zijkant dus ik verontschuldigde mij. Het bleken Duitsers te zijn en heb daar nog een poosje mee staan praten zij waren ook op de fiets (elektrisch) en zij kwamen uit Stuttgart.

Verder was het een weinig interessante dag buiten de geweldige omgeving je zit rondom in de heuvels en bergen, het weer is mooi bij vertrek vanmorgen eerst nog een uurtje het vest aan maar daarna kon het uit alleen als je dan dalingen hebt was het wel wat fris.

Vanmiddag onderweg een bord spaghetti genuttigd en ik ben om 15.00 uur in Santo Domingo aangekomen en mijn intrek genomen in een gigantische grote refugo ik slaap op de 2e verdieping kamer 5 bed 6. Per kamer zijn er 5 stapelbedden dus totaal 10 mensen op een kamer.

Morgen moet je om 08.00 uur deze refugo verlaten dus ik zit morgen vroeg op de fiets, ik ga kijken of Burgos morgen te halen is dan kan ik daar misschien wel 2 nachten blijven om de stad te zien.

Vandaag totale afstand 67.5 km gemiddelde snelheid 17.85 km p/u stijging 1256 m daling 983 m.

Totaal vanaf huis tot nu 2080 km.

Allemaal een fijne gezellige avond tot morgen.


Reacties

Reacties

Nelly de Voogd

Yes, ik ben de eerste die reageert. Mijn tablet heeft als seintje voor nieuwe mail, klop, klop. En als hij zo rond de mlok van vijf uur klopt moet het Jacob Willem zijn. Trouwens....wie mailt er tegenwoordig nog? Wat fijn dat het slapen met meerdere mensen ook goed is bevallen. Je hebt natuurlijk ook niet veel keus. Als ik lees dat Els en Tijs moeite hebben om een camping te vinden is het alleen maar fijn dat jíj die ballast lekker kwijt bent. Je bent vandaag lekker aan het nassen geweest Jacob Willem ? Daar kan je wel aardig op fietsen. Ik wens je een goede nachtrust. Uitslapen is er morgen helaas niet bij. Voor morgen een hele fijne dag en maar weer hopen dat het een mooie droge dag wordt. Lieve groet. ?

Lida

Zo je bent vandaag al lekker vroeg aan je kilometers! En het weer was ook beter?
Leuk dat je iedere keer het zelfde koppel tegen komt!
En je zorgt goed voor jezelf! Ga zo door!

Joop Kortekaas.

Hola Xacobeo, het gaat lekker zo te horen. Je wordt al een echte pelgrim. Patatas fritas als ontbijt, dat gaat er best wel in. Het zijn allemaal calorieën moet je maar denken. Het met zijn allen slapen bevalt intussen ook goed. Toen ik in 2009 samen met Joke hospitaleerde in Roncesvalles, hadden we de beschikking over één zaal met 60 stapelbedden. Regelmatig hadden we volle bak, 120 pelgrims, dus het kan altijd erger. In Santa Domingo de la Calzada heb je de Cathedraal met de kip en de haan. Je moet die gezien en gehoord hebben. Ik heb intussen het route boekje te voorschijn gehaald van de Camino Francés dus kan ik je met de vinger volgen. Het ga je goed en veel plezier in het mooie Burgos.
Joop

Ineke

Ha Jacobwillem wat genieten wij elke dag van je verhaal ,wij zijn Ria en Piet v geest en jaap en ik morgen weer een mooi verhaal lieve groetjes van ons Ineke

Tante. riethallo

Hallo Jacob willem. Mooi dat eerste nacht zo goed ging. Straks wil je niets anders meer. Grapje. Morgen weer een mooie dag. Met nieuwe mensen en verhalen. Groeten tante Riet

Ha Jacob Willem ,

Nou dat goed 10 geslapen , en dan met meer mensen ,knap hoor , wat maak je toch veel mee hè . Weer de zelfde mensen ontmoet .en patat gegeten bij de lunch , wat bijzonder .maar goed det je dat doet , hier is het maar fris vandaag , hoop dat je morgen weer een dag heb dat je vest uit kan , fijne avond ,wij kijken wer uit naar je verhaal van morgen ,en genieten er fijn van ,groetjes van ons ?

Dat was tante Corrie en Ome Henk .

Reactie boven

Trudy Ooms

Elke dag weer leuk om je verhalen te lezen. Wat een bijzondere ontmoetingen. En mooi dat je Els en Thijs steeds weer tegenkomt. Aan je verhalen is te merken dat je steeds meer tot rust komt, mooi hoor. Ik ben stiekum een beetje jaloers. Groetjes, ook van Hans.

Carin

We genieten van je verhalen wat een geweldige reis
Veel succes in de bergen

Rita

Hoi Jacob Willem iedere avond toch weer nieuwsgierig wat je allemaal mee gemaakt hebt.Heel leuk om te lezen hoeveel mensen en ook dikwijls dezelfde mensen tegen komt.
Het is belangrijk om ook de keel te blijven gebruiken want in augustus verwachten wij jou weer in Maassluis om mee te zingen,dus zing uit volle borst op je fietsie, wij missen jou wel een ietsie, het is voor ons wel balen,maar Marian en je zus komen je halen.Ik wens je morgen weer een fijne dag ,jij zit vast op je fiets met een brede lach.Heel veel fietsplezier .Lieve groet

Richard

Goede avond Jacob. Het gaat goed met je ritje. Ik lees elke avond je berichtje. Je hebt een goede planning gemaakt maar dat is jou natuurlijk niet vreemd. Ik sta in Asten morgen lossen in Haaften. Weltrusten groeten Richard

Bea

Ja je heb al heel wat kilometertjes in de benen. Ongelofelijk. En de luchten beginnen blauwer te worden, zo aan de foto's te zien. Dat kom best uit wat m'n zomerjurk hangen klaar. Nog twee daagjes werken en dan kan ik ze inpakken. 'K heb er zin in! En dat wordt meer wanneer ik de foto's zie.

piet en ria rietveld

hoi jacob heel veel succes morgen en het was weer een leuk verhaal wat je hebt meegemaakt groeten van ons
jacob willem je doet het echt wel goed deze mooie reis
en nog een aantal dagen heb jij de hoofdprijs
falderie faldera

Jacques

Als je liever (weer) alleen slaapt in je tentje, je roept maar?

Marianne

Het is al een belevenis voor ons,laat staan voor jou,die het echt meemaakt.
Prachtige foto's.De slaapzaal doet me denken aan de jeugdherberg van vroeger.
Het grootste stuk zit er op.Het laatste gaat vaak makkelijk.Hopelijk ook voor jou.
Fijne tochten weer toegewenst!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!