Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

39e reisdag

Gisterenavond weer gezellig voor de laatste keer met z’n vijven gegeten in de plaats Arzua hier hadden we onze laatste nacht op de route naar Santiago de Compostela. Vanmorgen om 08.45 uur vertrokken met nog 47 km voor de boeg, ik was ongeveer een uur aan het fietsen toen ik Marcel zag gaan met zijn oranje shirt en een eindje daarvoor stond Ludger aan de kant vogels te spotten. Nadat we goede morgen gezegd hebben zijn we verder gegaan op zoek naar een koffie tent maar tervergeefs want tot 5 km voor Santiago was er niets. Ik heb zelf een koffie genomen voor Santiago maar heb daar de 2 mannen niet meer gezien.

Het binnen rijden van Santiago is nog wel een dingetje want je krijgt de ene na de andere klim voor je kiezen. Marian en Bea waren ook kort voor Santiago dus heb ik met hun afgesproken dat ik eerst naar het pelgrims bureau zou gaan om mijn Compostella te halen, hier was ik om 11.45 uur en er stond een rijtje wachtende uiteindelijk was ik met een uur aan de beurt en werden mijn 3 credencial gecontroleerd en afgestempeld en ontving ik het Compostella certificaat.

Inmiddels waren Guus en Kees ook in de rij aangeschoven en ben ik naar het plein van de kathedraal gegaan alwaar Marian en Bea op me stonden te wachten, zij appte al dat ze de andere fietsers al hadden ontmoet want inmiddels waren Els en Thijs en Marcel en Ludger ook aangekomen. Na de eerste ontmoeting en elkaar gefeliciteerd te hebben zijn we gezamenlijk naar het bureau van de lage landen gegaan dit is een kantoor waar het Nederlandse Jacobs genootschap gevestigd is, hier hebben we met 8 fietsers en 2 wandelaars en 2 supporters koffie gedronken en de laatste stempel gescoord.

Nadat we afgesproken hadden dat we morgen om 11.00 uur bij de kathedraal zullen zijn om de mis mee te maken is een ieder weer zijns weeg gegaan.

Wij zijn met z’n drietjes eerst heerlijk gaan eten en daarna naar ons hotel alwaar we de komende 2 nachten zullen verblijven, morgen Santiago verkennen en donderdag het laatste gedeelte van de camino fietsen naar Finistere.

Het was best een emotioneel moment bij het zien en verwelkomen van Marian en Bea, maar ook met de andere pelgrims waar ik toch veel mee opgetrokken heb.

Vanavond gaan we de stad nog in want om 22.00 uur hebben ze muziek op het plein voor de kerk.

Vandaag gereden 47.1 km gemiddeld 18.06 km p/u stijging 931 m daling 1158 m.

Totaal tot Santiago 2735 km en 140 uur gefietst.

Groetjes en tot donderdag.

Ans

Geweldig wat een prestatie, gefeliciteerd x, veel plezier.

Jessica en Monique

Geweldig! Wat een mega prestatie! You Did it!! En hoe!

Rien Nieuwstraten

Van harte gelukgewenst met het volbrengen van je bijzondere tocht naar Santiago. Geniet er maar lang van daarginds maar ook thuis straks. Je zal wel even moeten wennen dat je niet meer dagelijks hoeft te rijden.

Cees Ponse

Gefeliciteerd jongen je heb het maar mooi volbracht geweldig en nog fijne dagen met Marjan en Bea SUPER.

Hans Ooms

Santiago de Compostella is geen droom meer, maar een hele mooie werkelijkheid geworden.
Jacob, van harte gefeliciteerd met deze mooie prestatie en tocht !

Geert ter Beek

Gefeliciteerd Jacob een super prestatie. Nog veel plezier vanavond en morgen en sterkte voor de laatste 120km.

Koos

Het was voor jou een geweldige Tour. Gefeliciteerd. Een route om nooit te vergeten. Nu morgen nog de zegen van Jacobus in ontvangst nemen. Tot ziens.

Helma

GEFELICITEERD. Wat een mooie prestatie heb jij volbracht.

Cor N.

Jacob, gefeliciteerd met deze top prestatie nog een prettige vakantie.

Corrie Verwaal

Geweldig Jacob Willem wat een prestatie , respect voor jou hoor !

Bert Houweling

Super gedaan Jacob. Je kunt met recht trots zijn op jezelf. Gefeliciteerd vanuit San Sebastian op geweldige nieuwe (turbo)schoenen

Cor en Nel

Jacob Willem GEFELICITEERD!!!! Super gedaan!
Veel plezier nog de komende dagen
Lieve groet van Cor en Nel.

Elly en Feits.

Gefeliciteerd. Toppie.

teun en hen

hoi hoi
gefeliciteerd

Gerla

Respect voor jou..... Van harte gefeliciteerd! Geniet van de avond...en morgen van Santiago??

Jaap van Buuren

Gefeliciteerd met het behaalde resultaat heb je verhalen met plezier gelezen ben nu in Noorwegen groeten

Rita

Van harte gefeliciteerd Jacob Willem ,geniet van de avond ga maar lekker een keer uit je dak.Groetjes ook aan Marian en je zus.

Marianne

Van harte gefeliciteerd!Je kunt trots zijn op jezelf.
Nog gezellige dagen met elkaar en een goeie terug reis naar Maassluis.
Groetjes
Marianne.

Mariëtte

Gefeliciteerd Jacob!
En straks nog een mooi toetje. Fijne dagen in Santiago.

Martha

Gefeliciteerd Jacob Willem ga vanavon maar lekker genieten van wat je bereikt heb je mag trots zijn op wat je hebt bereikt samen met je lieve steun van Marian een dikke kus van mij groetjes en snel tot ziens

Lida

Goed gedaan jochie ????

Nelly de Voogd

Kanjer, Topper, je hebt het voor elkaar en hoe. Heel, heel van harte gefeliciteerd. Een droom die werkelijkheid werd. Grandioos! Wij kunnen zeggen dat we een vriend hebben die makkie an effies naar Santiago heeft gefietst. Trots op en met jou. Geniet van de dagen die nog komen. Heeft Marian nog wel wat van je heel gelaten? ?? Heel lieve groet, slaap lekker en voor morgen een hele fijne dag.

Jaap van Nieuwkerk

Gefeliciteerd Jacob Willem en geniet er maar van

Ria

Kippenvel! Geweldige prestatie diepe buiging voor jou. Nu heerlijk genieten van de dagen samen met Marian en Bea.
Groetjes ook namens Ton.

Simone Bekker

Jacob, wat een prestatie ??
Respect hoor

Annemarie en Peet

Alles van je gelezen het is een geweldige prestatie die je geleverd hebt fijn dat Marian er nu bij is maak er nog een paar fantastisch dagen van.Veel succes met de laatste kilometers goeie reis terug straks .En hopen je op de slotavond te zien. groetjes Annemarie en Peet

Joke

Gefeliciteerd hoor. Je hebt het sneller gedaan dan gepland. Wel een mooi aandenken voor het leven was deze reis. Nog veel plezier de komende dagen in Santiago en ga genieten van de mis morgen. Top wat je gedaan hebt.

Caroline de Zeeuw-Matthey

Top ???wat een prestatie Jacob!! Groetjes en dikke kus.

Sjaak

Prestatie hoor ik doe het je niet na maar ik zou het wel willen ik vond de couberg al te hoog .maar van harte gefeliciteerd.(en nu terug)

Jacques en Marjoes van Lier

Geweldig Jacob je bent een TOPPERTJE. Bedankt voor je leuke verhalen.

Robert

Doel bereikt, respect Jacob.

Martin

Jacob gefeliciteerd met je geweldige prestatie , en bedankt voor het ontvangen van je verslagen en foto's ik vond het erg leuk om het te volgen.

Trudy Ooms

Wat een mooie reis heb je gemaakt, geweldig! Een herinnering voor het leven.Dank je wel dat ik dit mocht volgen, ik heb er van genoten.

Petra

? je bent er. Geweldige prestatie. Succes met de laatste loodjes donderdag. Veel plezier met Marian en Bea. ?

Riny

Gefeliciteerd Jacob met het volbrengen van dit avontuur. Wat een ervaring en een mooie herinnering aan de pelgrimstocht naar Santiago in Spanje.
Fijn, dat jullie elkaar in goede gezondheid weer hebben ontmoet en ik wens jou, Marian en Bea een goede terugreis naar huis. Tot ziens. Groetjes van Riny.

Tante Riet

Hallo. Jacob Willem. En. Marian. Van harte. Gefeliciteerd. Wat een prestatie. Marian jij. Met je man. Wat. Een weerzien Geniet nu nog een. Paar fijne dagen. Om met elkaar te zijn. En dan. Op naar Maassluis. Lieve groetenook aanBea Tante. Riet

Peter van der Zouwen

Super. Gefeliciteerd Jacob Willem.

Martin Z

Gefeliciteerd Jacob Willem, een geweldige prestatie en een fantastische ervaring rijker

Toon

top kerel! Dat neemt niemand je meer af.

Cokky Vervenne

Jacob Willem, Gefeliciteerd met je prachtige prestatie!
Nog een fijne tijd gewenst met elkaar.
Groetjes!

niek en marijk

Gefeliciteerd man, weer een mijlpaal in je leven waar je trots op mag zijn en met veel plezier op kan terug kijken Geniet nog ff lekker met z'n alle en een veilige terug rijs, we zijn benieuwd naar je verhalen. groetjes van ons.

Marion

Proficiat!! Was iedere keer weer nieuwsgierig naar wat je elke dag had meegemaakt en heb je verhalen met plezier gelezen. Je bent een heel speciale ervaring rijker.

Johan

Gefeliciteerd Jacob Willem je droom van 2 jaar geleden is verwezenlijkt nog even dat laatse stukje voor de funn. Aan je verhalen die wij gelezen hebben is het een prachtige emotionele tocht geweest waarin je een nieuw aantal mensen hebt leren kennen, geniet nog even van het laatste eindje heel fijn dat Marian en Bea je hebben opgewacht. Dit moet voor jou een mooi moment zijn geweest.
Groet van ons

Henk Z

Gefeliciteerd Jacob. Je hebt een top prestatie neer gezet. Dit kan niemand je meer afnemen. Fijn dat de meiden ook zonder problemen zijn aangekomen. Geniet er nog even van met zijn drieën. Groetjes van ons.?‍♂️?‍♂️?‍♂️??

piet en ria rietveld

toppie hoor erg goed gedaan genoten van je verhalen en de mooie foto´s
van harte gefeliciteerd en nog een paar mooie dagen jacob willem met marian
en je zus bea we zijn trots op je

Ria Z

Super, super, dikke kus.

Ton en Sonja

Gefeliciteerd Jacob Willem geweldig wat je hebt gepresteerd top

Wil

Gefeliciteerd Jacob Willem met de mooie prestatie, geniet vanavond volop!