Jacob Willem op reis naar Santiago de Compostela

33e reisdag

Gisterenavond samen met Els en Thijs wezen eten en daarna zijn we heerlijk naar bed gegaan, 22.00 uur lagen we erin en ik heb tot vanmorgen 07.45 uur heerlijk geslapen. Thijs melden dat hij een tijd wakker had gelegen vanwege herrie op straat maar ik heb niets meer gehoord super geslapen.

Na het ochtend ritueel hebben we samen ontbijt gemaakt gebakken eieren met ham en jam.

Na het ontbijt de stad in om als bezienswaardigheden te bewonderen, eerst naar de kathedraal zeer interessant doordat ze hier ook een audio guide in het Hollands hebben, daarna door de stad naar alle andere mooie punten. De temperatuur ging flink omhoog naar 30 gr.

Om 13.30 uur zijn op een terras verdaagd en hebben daar een heerlijk menu de dia genuttigd met een wijntje. Daarna hebben we nog een paar boodschappen gedaan want vanavond maken we zelf wat te eten in de hostel. Thijs heeft de spirelli gekookt Els heeft de ingrediënten schoon gemaakt en ik heb een fruitsalade gemaakt.

Gisteren heb ik met de wandelaar uit Noordwijk gesproken en vanmorgen liepen we bij de kathedraal langs het terras en daar zat Pim de jongen waar ik gisteren mee gesproken had. Hij zat een koffie te drinken en ging dan inchecken in een hostel, even met hem gesproken te hebben ging hij direct ook naar de hostel waar wij ook zijn. Vanavond eten we met z’n viertjes om 19.00 uur want daarna gaan we voetbal kijken Spanje - Iran dit doen we buiten op het terras.

Morgen gaan we weer op de fiets dan rijden we tot aan de voet van onze volgende beklimming, naar Cruz de Ferro dit is wel weer een volgende mijlpaal met een hoogte van 1500 m.

Vandaag een heerlijke dag gehad in een heel mooi en fijn Leon met een heerlijke Hostel.

Allemaal de groeten en een fijne avond gewenst.

32e reisdag

Na een rustige avond gisteren om 22.00 uur naar bed en vanmorgen 06.45 uur opgestaan, in de Albergue moet je er om 08.00 uur weer uit zijn. Dit betekend dat je wel lekker vroeg op de fiets zit, bij het vertrek was het bewolkt en een behoorlijke wind met een temperatuur van 13 gr. dus even het vest aan.

Na nog een beetje foto’s gemaakt te hebben in het dorp van de verschillende kerken die naast elkaar opgesteld staan en ook binnen geweest waar de nonnen hun dagelijkse dienst aan het houden waren het dorp uitgereden.

Na een uurtje kon het vest uit en weer verder in voor mijn gevoel de eerste dag dat de weg saai is, het was wel leuk dat de wandelaars ook de zelfde route lopen dus daar heb je dan nog een beetje afleiding van. In de eerste 1,5 uur fietste ik meerdere wandelaars voorbij die in de zelfde Albergue geslapen hebben als ik maar die vertrekken ook ‘s morgens tussen 06.00 en 07.00 uur. Ook had ik vanmorgen nog met een Hollandse jongen uit Noordwijk gesproken bij het ontbijt die vertrok een uurtje voor mij, en na 1.5 uur na zijn vertrek haalde ik hem in en toen had hij al 8.5 km gelopen.

Verder weinig spectaculairs en ben ik om 12.00 uur in Leon aangekomen, daar naar de tourist informatie geweest want ik had gisteren met Els en Thijs afgesproken dat als ik als eerste in Leon aan zou komen voor onderdak voor 2 dagen zou kijken. Normaal Camperen zij maar hier is geen camping dus een hostel voor 2 nachten omdat zij een dag hier willen verblijven.

Het zelfde heb ik ook besloten 2 nachten Leon dan kan ik op het gemak alles bekijken hier. We hebben een hostel wel met 8 bedden op een kamer maar superlux gewoon lakens en een dekbed dus de slaapzak kan in de tas blijven en ook netjes handdoeken en douchegel, je spullen in een afsluitbare kast en dat alles voor € 15 per nacht gisteren kosten het wel minder € 5 per nacht ik kan het niet begrijpen dat zo iets moederlijk is. Tot op heden is er nog niemand bij op onze kamer dus zullen we wel met z’n drietjes slapen.

Vanavond gaan we uit eten en morgen eigen ontbijt maken we hebben brood eieren tomaat yoghurt jam ham dus dat kom helemaal goed.

Vandaag gereden 68.1 km gemiddeld 20.7 km p/u stijging 404 m daling 387 m.

Dit was het weer voor vandaag fijne avond allemaal tot morgen.

31e reisdag

Gisteravond gezellige gesprekken gehad met een jong Deens koppel waarvan de jonge grieperig was dus meest op bed lag en een Duits meisje van 20 jaar die in haar eentje de camino loopt en nog 2 fietsers een Spanjaard en een Italiaan.

De Albergue had 9 stapelbedden waarvan maar 3 bedden bezet waren dus dat was rustig op de zaal. De Denen en het Duitse meisje hadden een eigen kamer, dit was voor mij ook mogelijk maar ik heb gekozen voor de zaal en als je het dan treft dat er maar zo weinig liggen is dat perfect.

Vanmorgen om 07.00 uur opgestaan en in de Albergue een simpel ontbijt gehad. Om 09.00 uur zat ik op de fiets met eindbestemming Sahagun, de afstand zou ongeveer 90 km zijn. De temperatuur was 9 gr. Dus het vest moest wel aan maar 1 uurtje later kon dat al uit want toen was het 15 gr. en rond het middaguur 20 gr.

Op een gegeven moment werd ik ingehaald door 2 wielrenners en dat waren Belgen, doordat ik de Hollandse vlag achterop hebt reageerde zij en hebben zo een stukje met elkaar op gefietst. Zij zijn nu 11 dagen onderweg en zijn gestart in Oudenaarde dat is tegen de Franse grens bij Lille, zij fietste van hotel naar hotel met alleen een rugzakje op en per dag fietste ze wel 150 km. Mij lijk dat niets maar als je het doet voor de sport dan zal het wel.

Het traject is eigenlijk een vlak traject met hier en daar wel een klimmetje maar vooral lange rechte stukken. De wandelaars lopen de zelfde route als wat ik fiets zelfs een stuk van 20 km over het zelfde gravelpad.

In het dorpje Calzadilla heb ik gegeten een menu bestaat uit een voorgerecht hoofdgerecht en een dessert en nog een glas wijn erbij het is simpel maar zeker voldoende en dat voor € 10.

Na de lunch nog 20 km tot Sahagun daar ben ik om 14.00 uur aangekomen en een bed gescoord in de Albergue municipal. Na het douchen eerst maar even de blog schrijven toen ik bezig was kwamen daar plotsklaps Els en Thijs ook de trap opgelopen, zij wilden eigenlijk de kerk bezichtigen maar die gaat om 17.00 uur open en zij dachten zomaar even binnen kijken in de Albergue, en dan zie je Jacob Willem zitten op een of ander manier blijf de magneet trekken.zij gaan door naar de camping maar waarschijnlijk zien we elkaar morgen in een Albergue in Leon want daar is geen camping.

Het was weer een mooie dag met ontzettende mooie vergezichten. De weers vooruitzichten zijn bijzonder goed misschien wel iets te warm want de temperatuur gaat naar de 30 gr. , maar de wind blijft nog steeds uit de goeie hoek komen dus eigenlijk kan het niet beter.

Vandaag een afstand van 87.5 km gemiddeld 23.61 km p/u stijging 632 m daling603 m.

Alle maar weer de groeten van uit Spanje en een fijne avond gewenst.

30e reisdag

Na de rustdag van gisteren met weer hele leuke ontmoetingen en de dag afgesloten te hebben met een glaasje witte wijn en 2 stuks tapas lag ik om 10.00 uur op bed.

Omdat ik gepland hebt dat er vandaag niet zoveel kilometers gefietst hoefden te worden en omdat Ton Kohlmeijer om 10.05 uur weer tijd vrij gemaakt heeft om een interview af te nemen in zijn programma ben ik om 08.00 uur opgestaan.

Om 08.20 uur kreeg ik een appje van Marian met de dagelijks spreuk, maar ook 4 foto’s van de kleinkinderen die getekend zijn door Marian en die in mijn kamer thuis netjes op een rijtje aan de muur hangen, en dit alles ter gelegenheid van vaderdag.

Na de rituele van de ochtend aan het ontbijt en daarna alvast de fiets in gereedheid gebracht om na het interview direct te kunnen starten.

Om exact 10.05 uur belde Ton en had veel tijd vrijgemaakt voor mijn verhaal het duurde 7.40 minuten, ik vindt het best wel apart dat hij mij wekelijks volgd en dan ook die tijd er voor vrij houd.

Daarna op de fiets de stad uit en buiten de stad stonden er gelijk wat klimmetjes te wachten, maar door middel van de wind die we in de rug hebben gaat het super. Het weer is zo mooi bij vertrek 15 gr maar na een uurtje het vest uit en de temperatuur stijgt naar 23 gr. De wind komt tot woensdag uit het N.O. en dan 1 dag uit zuid maar daarna draait hij weer naar N.O. En dat is voor de richting Santiago heel goed.

De streek is zo mooi want je zit continu op een hoogte van 800 m en dan heb je vergezichten schitterend, ik probeer dat ook in de foto’s weer te geven. Gisteren tijdens de ontmoeting met de Koreaan vertelde hij dat een vriend van hem priester in Hontanas is dit dorpje ligt langs de route en we moesten daar zeker even gaan kijken.

Om 13.30 uur aangekomen in Hontanas eerst even wat drinken op het kleine pleintje van het dorp, lopende naar het terras zaten er al 2 mensen te zwaaien Els en Thijs hoe kan het ook anders samen wat gedronken.

Na de consumptie genuttigd te hebben opweg naar de kerk liep ik nog een fietser tegen het lijf het bleek een Duitser te zijn even met hem gesproken te hebben gezamenlijk naar de kerk, binnenkomend in de kerk slaat de verbazing toe want het is of je thuis komt dit alles door de opstelling van de inrichting.

Je kan zelf je stempel zetten in het credencial, dit heeft de Duitse man even op de foto gezet voor mij. Na dit bezoek weer onderweg en bij het uitrijden van het dorp passeerde ik een camino wandelaar toen ik hem voorbij was riep hij ben je een Hollander, de reactie was natuurlijk stoppen en weer een nieuwe ontmoeting. De man is 2 april vanuit tilburg vertrokken en loopt de route oudewegen deze loopt via Maastricht - Ardennen en dan oostelijk in Frankrijk naar St. Jean pied de port, hij is nu dus 80 dagen onderweg en hoopt 2 juli in Santiago aan te komen dat is dan 3 maanden. Ik blijft veel respect hebben voor deze mensen, heb hem gevraagd of hij ook schoenen versleten heeft en dat had hij dit was zijn 2e paar.

In het boekje schrijven ze over een ruïne kort voor de plaats Castrojeriz in de ruïne is ook een pelgrim Albergue aanwezig. Ik ben daar even wezen kijken en een stempel gescoord het zag er allemaal geweldig uit.

Bij aankomst in het dorp Castrojeriz was er een bar/restaurant en dacht hier even wat eten. Bij het neerzetten van mijn fiets stonden er nog 2 dus ja Els en Thijs. Zij zaten er al 1,5 uur dus gingen al snel weer verder om de tent op te zetten op de camping. Na mijn maaltijd ben ik ook doorgereden naar het dorp en een Albergue gezocht er zijn er genoeg en ben nu in Albergue Casa Nostra.

Het was een zeer relaxte dag met mooi weer en een geweldige omgeving met zijn natuur.

Morgen word een dag met meer kilometers.

Vandaag totaal 55.1 km gemiddelde snelheid 19.48 km p/u stijging 774 m daling 829 m.

Allemaal weer de groeten uit het mooie spanje en een prettige avond tot morgen.

29e reisdag

Gisteren een heel ander avond gehad dan de vorige in de Albergue, eerst even de nodige kleding gewassen en de blog geschreven en daarna ben ik even de stad in geweest om wat te eten.

Om 21.00 uur was ik weer terug en heb wat gelezen en tv gekeken en om 22.00 uur letterlijk en figuurlijk onder de wol. Heerlijk geslapen en vanmorgen om 09.00 uur aan een super goed ontbijt.

Om 10.00 uur ben ik de stad in gegaan met een heerlijk zonnetje met een strak blauwe lucht. Het is wel fijn dat het zaterdag is want dan zijn de Spanjaarden ook in de stad, zoals gisterenmiddag zie eigenlijk alleen de toeristen maar als ze vrij zijn dan komen ze ook te voorschijn en dat is wel gezellig.

Zo langs de bezienswaardigheden getrokken en om 12.00 uur kaartje gekocht voor de kathedraal dit kaartje krijg je voor de helft van de prijs voor pelgrims en natuurlijk een stempel gescoord. Toen ik buiten kwam om naar de ingang te gaan zag ik 3 fietsers met elkaar staan praten, 2 van hen ben ik al eerder tegen gekomen het zijn Ludger en zijn broer uit Zeewolde dus even daar heen gelopen. Toen ik ben hen aan kwam en een goede morgen wensten zeide de beide broers O kijk daar is onze Jacob want zo word ik door Els en Thijs genoemd bij ontmoetingen die zij met andere hebben.

Na wat gebabbeld te hebben ben ik de kathedraal in gegaan en dan weet je echt niet wat je ziet wat een enorme rijkdom en weelde. Er word gezegd dat deze kathedraal de mooiste en grootste in Europa is. Hier heb ik ruim anderhalf uur rond gelopen met m,n oortjes van m’n telefoon ingeplugd in de guide en deze was ook gewoon in het Hollands zo kon ik heerlijk foto’s maken.

Toen ik bij de uitgang kwam en de guide inleverde hoorde ik mijn naam en daar stonden Els en Thijs daar had ik mee afgesproken om vanmiddag om 14.00 uur te gaan eten. Na het eten gingen de kathedraal bezichtigen en ik ben weer meegegaan met het zelfde kaartje van vanmorgen. Doordat ik nu geen foto’s meer hoefde te maken heb ik nog meer kunnen ontdekken en beluisteren.

Na het het bezoek aan de kathedraal nog even de poort bekeken en zouden nog wat drinken en daarna wilden Els en Thijs naar de camping, we liepen naar het plein voor de kerk terug en liepen we de Koreaan met zijn moeder tegen het lijf. In eerste instantie wilde ik hem groeten maar tegelijkertijd dacht ik nee dat kan niet want ruim 90 km wandelen in 2 dagen lukt niet, maar hij reageerde dus ze waren het wel zij zijn een stuk met de bus gekomen omdat zijn moeder last van haar bovenbeen heeft en zij wilde in Burgos zijn omdat daar wel voorzieningen zijn.

We hebben met z’n 5e nog wat gedronken en zijn toen weer ieder zijns weegs gegaan.

Het was weer een mooie interessante dag en morgen ga ik weer verder, de weers vooruitzichten zijn bijzonder goed met temperaturen van 20 tot 25 gr. en de wind in de rug.

Morgenochtend ben ik om 10.05 uur weer te horen op de WOS bij plus radio van Ton Kohlmeijer.

Allemaal een fijne avond en tot morgen.

28e reisdag

Na een heel geslaagde avond gisteren in de pelgrims Albergue en een redelijk goede nacht vanmorgen op 06.00 uur opgestaan.

Gisteren nadat ik gedoucht had en een beetje rond gekeken even bij de fietsen stalling gaan kijken of de fietsen van Thijs en Els er ook soms al stonden, en ja hoor die waren ook aangekomen. Toen bij de receptie gevraagd welke kamer zij hadden want anders vindt je elkaar niet in zo’n groot gebouw.

Zij stelde voor om eerst even wat boodschappen te doen zodat we zelf een maaltijd konden bereiden. Dat gedaan te hebben zijn zij eerst gaan douchen en ik ben in de kathedraal wezen kijken. Om 19.00 uur weer afgesproken om dan eerst een biertje te drinken en dan aan het eten te beginnen.

Als je zo tussen al die pelgrims ben die allemaal hun zaken aan het regelen zijn van kleding wassen tot eten koken en alles wat daar tussen kan zijn voel ik me toch wel thuis, het isontzettend leuk om dat mee te maken.

Op een gegeven moment was er ruimte in de keuken dus snel aan de slag want je moet wel zorgen dat je pannen en borden en bestek scoord. Thijs en ik zelf zijn driftig aan de gang gegaan en Els heeft ook het een en ander klaar gemaakt. Toen alles bereid was heerlijk aan de tafel zitten spullen met een wijntje.

Naast ons zateen vader en dochter hij was van origine Spanjaard maar woont in U.S.A. En getrouwd met een Amerikaanse, maar nu waren ze samen de camino aan het lopen.

Na het eten moet er afgewassen worden dus weer naar de keuken en daar was een jonge dame bezig met haar afwas ik vroeg haar of ze onze afwas ook kon doen en haar antwoord was ja natuurlijk, voor mij was het gekheid maar zij ging gewoon door en we kregen niet de mogelijkheid om het over te nemen. Hierdoor ontstaat natuurlijk wel gesprekken en zij is een Oostenrijkse die in haar eentje aan de wandel is.

Na dat alles weer schoon was en opgeruimd terug naar de zaal en daar kwamen we naast Aziaten te zitten, en je vraagt natuurlijk waar zij vandaan komen en deze komen uit zuid Korea. We hebben hele leuke maar ook interessante verhalen gehad.

Om 22.00 uur naar bed want vanmorgen om 08.00 uur moest iedereen weer weg zijn. Toen ik op de kamer kwam lagen er al in bed, en van lieverlede kwam de rest ook binnen. Het heeft wel even geduurd voor ik sliep want buiten was het nogwel behoorlijk rumoerig door de gasten. En in de nacht ook wel een paar keer wakker geweest want er lagen er 3 te snurken maar toch wel redelijk geslapen.

Zoals ik al schreef om 06.00 uur opgestaan en het ochtend ritueel gedaan en om 07.15 uur aan de ontbijt tafel met Els en Thijs. Op een gegeven moment begon de Koreaan op zijn handen een lied te fluiten en dat was zo mooi dat het muis stil werd en ieder aandachtig zat te luisteren nadat hij er mee klaar was kreeg hij een daverend applaus.

Met Thijs en Els afgesproken waar we eventueel vannacht wilde overnachten, we hebben nu ook de telefoon nummers uitgewisseld voor als het eventueel anders zou lopen dat we konden appen. De planning was om 30 km voor Burgos te overnachten omdat de afstand naar Burgos te lang zou zijn, maar bij mij liep het zo vlot dat ik vanmiddag om 12.00 uur al op de plaats was waar we zouden overnachten. Dit was voor mij veel te vroeg dus geappt dat ik door ging naar Burgos en later kreeg ik van Els ook een app dat ook zij naar Burgos gingen.

In Burgos om 15.00 uur aangekomen na een hele mooie fietsdag met blauwe luchten en de wind schuinachter dus dat was ook een reden dat het vlot ging want met wind tegen scheelt dat zomaar een versnelling of 2. Er waren weer behoorlijke klimmen maar ook heerlijke lange stukken dalen met snelheden van 40 tot 55 km naar beneden.

Vandaag heb ik een hotelletje geboekt voor 2 nachten omdat ik ten eerste te snel gaat en ten tweede wil ik Burgos wel even beter bekijken. Er staat hier een kathedraal die alle verwonderingen te boven gaat die ga ik morgen van binnen bewonderen.

Bij de pelgrims Albergue nog even een nieuw pelgrims paspoort wezen halen want met de 2 die ik heb ga ik het niet redden dus begonnen aan het 3e paspoort, het is leuk om zoveel mogelijk stempels te vergaren en van lieverlede weet je je ook wel waar je ze allemaal kan krijgen.

Vandaag gereden 93.5 km gemiddelde snelheid 21.37 km p/u stijging 1101 m daling 894 m.

Prettige avond allemaal tot morgen.

27e reisdag

Gisterenavond heerlijk wezen eten in café moderno dit was een aanbeveling door de receptioniste van de Albergue, daar kan je ook ‘s avonds nog een menu de dia krijgen want dit is niet normaal in spanje dit menu is eigenlijk alleen voor de lunch. En ook kan je daar de gehele dag warm eten ook dit is bij de Spanjaarden niet gewoon normaal van 13.00 tot 15.00 uur en ‘s avonds vanaf 20.00 uur.

Vanmorgen om 07.15 uur opgestaan na een heerlijke nachtrust van een uurtje of 10. Het slapen in een slaapzaal met 9 mensen is voor mij prima gegaan heb geen snurkende mensen gehoord en verder ook niets dus goed bevallen.

Om 08.00 uur op de fiets eerst even naar een bar waar ze ook ontbijt serveerde, ik heb daar een pelgrim ontbijt besteld en dat bestond uit 2 spiegeleieren 2 plakken jambon en patat, dit was wel een beetje vreemd maar heb het toch maar wel opgegeten.

Om 09.00 uur de stad uit gefietst en daarna ging het door een park alwaar ook de wandelaars doorheen lopen maar wel leuk om die mensen allemaal te zien gaan.

Zo door het park fietsend wilde ik een foto maken van de omgeving want die is zo mooi daar tot dat ik zag dat er een stukje verder ook 2 op een fiets aan het foto’s nemen waren, volgens mij kon het niet anders als Els en Thijs zijn van die afstand te zien en bij het naderen bleek het dus waar te zijn. Wij zijn weer ieder zijns weg gegaan maar wel afgesproken dat we in Santo Domingos wilde overnachten en zij moeten vannacht ook in een ander onderkomen dan de tent omdat er haast geen campings zijn. Vanavond zullen we elkaar wel ontmoeten waarschijnlijk.

Op een gegeven moment stond er een kraam met allerlei pelgrim snuisterijen maar ook bananen en sinaasappels. Eerst wilde ik 2 bananen en vroeg wat dat kosten maar die zijn gratis en je kan er zelf wat voor doneren dus dat gedaan en ook nog een sinaasappel meegenomen. Na nog een beetje gekeken te hebben ook nog een Jacobs schelp gekocht.

Mijn positie voor de kraam kwam niet zo goed uit want er stond een man met camera te wachten tot ik weg ging dat had ik pas later in de gaten. Zijn vrouw stond een beetje aan de zijkant dus ik verontschuldigde mij. Het bleken Duitsers te zijn en heb daar nog een poosje mee staan praten zij waren ook op de fiets (elektrisch) en zij kwamen uit Stuttgart.

Verder was het een weinig interessante dag buiten de geweldige omgeving je zit rondom in de heuvels en bergen, het weer is mooi bij vertrek vanmorgen eerst nog een uurtje het vest aan maar daarna kon het uit alleen als je dan dalingen hebt was het wel wat fris.

Vanmiddag onderweg een bord spaghetti genuttigd en ik ben om 15.00 uur in Santo Domingo aangekomen en mijn intrek genomen in een gigantische grote refugo ik slaap op de 2e verdieping kamer 5 bed 6. Per kamer zijn er 5 stapelbedden dus totaal 10 mensen op een kamer.

Morgen moet je om 08.00 uur deze refugo verlaten dus ik zit morgen vroeg op de fiets, ik ga kijken of Burgos morgen te halen is dan kan ik daar misschien wel 2 nachten blijven om de stad te zien.

Vandaag totale afstand 67.5 km gemiddelde snelheid 17.85 km p/u stijging 1256 m daling 983 m.

Totaal vanaf huis tot nu 2080 km.

Allemaal een fijne gezellige avond tot morgen.

26e reisdag

Na een gezellige avond gisteren met een Japanner en 4 Italianen een heerlijke nachtrust gehad, aangezien je om uiterlijk 08.30 uur de Albergue verlaten moet hebben ben ik om 07.00 uur opgestaan. Na het ochtend ritueel een simpel ontbijt en zo zat ik al om 08.00 uur op de fiets.

Het was behoorlijk fris zo’n 12 gr. dus het vest maar aan, het dorp uitgefietst en toen begon ook gelijk het klimmen en dat zou de gehele dag aanhouden van vals plat tot 8% en alles wat daar tussen zit. De gemiddelde snelheid gaat hierdoor best omlaag en het aantal kilometers per dag ook, maar dat is geen probleem ik heb nog tijd genoeg en in het hoofd is er ook een rust gaande daardoor heb ik ook de tijd om meer dingen te zien.

Eerst vanmorgen naar Estelle dat is een mooi plaatsje met een mooie kerk waar ook 2 damens zitten om een pelgrims stempel te geven en wat een weelde in de kerk. Daar ook nog met een wandelaarster gesproken zij komt uit Berlijn en kon het niet begrijpen dat je de hele dag tegen die heuvels op kan fietsen wandelen is eenvoudiger vindt zij.

Toen ik de kerk uit kwam lopen kwamen er ook 2 van de 4 Italianen aan fietsen, we stonden nog wat te praten en daar kwam ook het andere stel weer aan.

Toen ik weer verder fietsten zag ik nog 2 fiets gaan al snel haalde ik ze in en het bleken Mexicanen te zijn, het is onvoorstelbaar wat er allemaal naar deze pelgrims route toe komt. Na weer wat verder weer 2 fietsers deze komen uit Zeewolde Holland.

In het volgende dorp maar even wat eten misschien wel een menu de dia maar dat hadden ze niet dus maar een stokbroodje met Jambon ook lekker. Toen ik weg wilde gaan kwamen daar ook Els en Thijs weer aan maar die wilde toch wel warm eten dus gingen ze verder op zoek.

De weg die ik vandaag gereden heb is de toenamen van pelgrims goed te zien en dan spreek ik meest over wandelaars, fietsers ook wel wat maar wandelaars zie je nu al wel in groepjes lopen.

Uiteindelijk was ik om 15.00 uur in de Albergue nu geen eigen kamer, er staan hier wel 15 stapelbedden dus er kan een man of 30 slapen. Het is allemaal super netjes en schoon dus we gaan vannacht misschien wel de oordoppen in doen tegen het snurken.

Ik ga nu even op pad om te eten want dat serveren ze hier niet maar ik zit dicht tegen het centrum dus even een wandelingetje.

Vandaag totaal aantal km 69.8 gemiddelde 16.98 km p/u totaal stijging 1271 m daling 1251 m.

Alle een prettige avond en tot morgen.